X ceed 1.5tgdi 160
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Jak się pozbywacie tego nagaru. Serwis to czyści jakoś chemicznie?
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 mar 2022, 07:53
- model samochodu: Xceed
Re: X ceed 1.5tgdi 160
witam
Bodajże wczoraj na grupie FB ktoś pisał ,że mu w ramach gwarancji w serwisie w Gdańsku wyczyszczona kolektor dolotowy i jest super poprawa.
A tak w ogóle jestem ciekawy czy jest możliwość skontrolowania bezinwazyjnie np. kamerką jak wygląda ten nieszczęsny kolektor .Czy ktoś to robił ?
U mnie mimo zastosowania LM 20456 nadal poszarpuje chociaż trochę mniej ,tylko nie jestem pewien czy to za sprawą tego preparatu czy wpływ ma też dodatnie temperatury.
Pozdrawiam.
Bodajże wczoraj na grupie FB ktoś pisał ,że mu w ramach gwarancji w serwisie w Gdańsku wyczyszczona kolektor dolotowy i jest super poprawa.
A tak w ogóle jestem ciekawy czy jest możliwość skontrolowania bezinwazyjnie np. kamerką jak wygląda ten nieszczęsny kolektor .Czy ktoś to robił ?
U mnie mimo zastosowania LM 20456 nadal poszarpuje chociaż trochę mniej ,tylko nie jestem pewien czy to za sprawą tego preparatu czy wpływ ma też dodatnie temperatury.
Pozdrawiam.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Panie Kolego co piszesz ? Wypalanie przylgni gniazd zaworowych ma miejsce przy za wysokich temperaturach spalania i następuje to wtedy gdy mieszanka jest za uboga lub za wczesne zapłony. Gniazda zaworowe, dolotowe są super chłodzone mieszanką paliwowo powietrzną. Nie piszmy banialuków jak nie mamy wiedzy, bo potem to internety powielają , ktoś czyta, jedzie do ASO i naraża się na pośmiewisko mechanika ledwo po zasadniczej szkole zawodowej. ... Problemy kolegi z autem wynikają najprawdopodobniej z badziewnego paliwa które zdarzyło się używać, albo po prostu z wady fabrycznej. .... Mierzone było ciśnienie sprężania , czyli tzw kompresja na tych wszystkich cylindrach ?Krzemyczek pisze: ↑30 lis 2023, 21:13Żart... Po 22K przebiegu gniazda zaworowe mogą się wypalić...? Nie, nawet jeśli jeździsz "emerycko" to gniazda powinny wytrzymać - jeśli są ubytki w gładzi przylgni zaworów - to na 90% jest to wada!!! Styl jazdy ma na to wpływ, ale nie przy takim przebiegu! To przecież nowe auto. Walcz o swoje, trzymam kciuki.Bartosz Opole pisze: ↑29 lis 2023, 15:45 Witam,w 2022 kupiłem x ceeda 1.5 160km. W kwietniu 2023 przy przebiegu 20 tys. trafił do ASO w Opolu z szarpaniem przy stałej prędkości. Wyszło wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. Wymiana kabli, świec,cewek nic nie dała.Po czasie dostałem odpowiedź o wadzie pokrywy zaworów i kanału olejowego. Pokrywa wymieniona została,auto oddane z stwierdzeniem, że lekko szarpie ale ustanie po wypaleniu nagaru. Wrzesień przebieg 22 tys.auto wraca z tym samym. Po 4 tygodniach prób naprawy dostaję odpowiedź, że zebrany nagar na 3 cylindrze jest spowodowany złym użytkowanie auta, małe obroty podczas jazdy.Do naprawy frezowanie zaworów,głowica do ściągnięcia.KOSZTY MA PAN SAM POKRYĆ! BO TO NIE NASZA WINA. TAK MI SERWIS ASO W OPOLU ODPOWIEDZIAŁ CYTUJĄC KIA POLSKA.Czy ktoś ma taki problem?Ręce mi opadły!
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Przejedź się, zatankuj calutki co trzeci bak na paliwie premium z bogatym zestawem dodatków czyszczących oraz inhibitorów korozji i nie będzie problemu. To co tankujemy w polskich stacjach paliw daleko odbiega od porządnych paliw.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Które paliwo można uznać w Polsce za "Premium"?
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Zgadza sie, tu jest wtrysk bezpośredni, więc nic go nie myje, a zaciąga własne pierdy.
Polecam fragment od 26:57
https://youtu.be/uYzTpDZGvlc?feature=shared&t=1617
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Tak Panie Kolego powietrze zasysane dolotem i sprężane, paliwo ciśnieniowo wtryskiwane do komory spalania. Jakby nie kombinować zapala się mieszanka paliwowopowietrzna się zapala , detonuje kontrolowanie.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Dodatki w paliwach premium to przyspieszacze odparowania, inhibitory korozji, mydła, inne związki zasadowe majce na celu skuteczniejsze niż w paliwach standard utrzymanie newralgicznych elementów silnika w czystości, dodatki umożliwiające dłuższe przechowywanie paliw bez utraty kaloryczności energetycznej, dodatki wiążące wodę.dam9an pisze: ↑04 maja 2024, 19:49Jakie dodatki?
.
Polecam Vpover na Schell ale nie zatankowałem pół zbiornika, a on jeździ tak samo tylko trzeba pojeździć z 5-6 pełnych zbiorników czyli z kilka tys km.