Olej do 1.5 T-GDI

Remik70
Posty: 158
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Remik70 »

DARIUS pisze: 11 cze 2024, 15:34
Remik70 pisze: 11 cze 2024, 11:24 Moim zdaniem nawet ten ELF który wyżej podlinkowałem jest oliwą równorzędną, a dla mnie nawet lepszą. Czasy gdy się kupowało MARKĘ i to gwarantowało coś więcej niż u marki pośledniej niestety dawno minęły. Tu za przepłacenie nie dostajemy nic.

https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tdsV2/ ... PL_POL.pdf
W tym przypadku argument ceny ci upadł, bo i tak ponad 210 zeta musisz wyciągnąć. Drugie uważaj co kupujesz, bo podlinkowałeś VCX a w ofercie u nas jest VSX a to może być coś innego. Jedna mała literka dużo zmienia u francuza. Ponadto ELF i TOTAL to jest to samo, więc wyluzuj.
A tu masz parametry totala co zalałem i czym się one różnią od elfa:

TOTAL : https://lubricants.catalog.totalenergie ... -ec6-0w-20
ELF : https://lubricants.catalog.totalenergie ... -vsx-0w-20
No nie jest to to samo indeks lepkości Total 176 to nie to samo co 182 w Elefie, oczywiście spór o aptekarskie różnice, ale jednak są i Ci powiem, że oleje powstają na bank w innych blendowniach i pod okiem innych technologów. To , że czapa finansowa Total i Elfa ta sama to nie znaczy , że produkt jota w jotę identyczne co widać rożnice w Twoich linkach między ELF i TOTAl.. W życiu nie używałem tych obu marek olejowych, bo dla mnie zawsze dziwadła jakieś to były, ale chyba czas zacząć :)
Nie no nie przedmiotem luzowania :) ma być porównanie Elfa do Totala, ale, że polecasz wysoce koszerny olej Milers, który przy oleju Elf nic, a nic nie błyszczy, niczym poza ceną wyższą o cenę dobrego filtra oleju. Nie ma ani jednego parametru który by determinował aby kupić Milersa. Oczywiście ładniejsza nazwa i nobilitacja na dzielni :) ;)
DARIUS pisze: 11 cze 2024, 15:34 Drugie uważaj co kupujesz, bo podlinkowałeś VCX a w ofercie u nas jest VSX a to może być coś innego.
To zachęcam do sprawdzenia czy co innego, tak co innego oba spełniają normy do silników KIA :)
Elf VCX
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tdsV2/ ... PL_POL.pdf
Elf VSX
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tdsV2/ ... FMI_EN.pdf

Żartując trochę bez złośliwości, bo wszyscy branżowcy zawsze nie omieszkają się napiąć ;)
Nie wiem co tam u Was czy ktoś umie czytać ze zrozumieniem czy tak u Was w pracy prawdy sobie przekazujecie przez głuchy telefon ;) :) ;)
KIAGTLINE15
Posty: 8
Rejestracja: wczoraj, 22:51
model samochodu: Ceed GT Line 1.5T

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: KIAGTLINE15 »

Witam, w piątek mam jechać do ASO na wymianę oleju. Pacjent to Ceed 1.5T 160 z 2023r, przebieg niecałe 10 tysięcy kilometrów. Filtr oleju kupię OE, a olej chce kupić osobiście tylko nie wiem jaki. Samochód sprowadzony więc bez gwarancji. Przeczytałem cały ten temat i zgłupiałem na tyle ,że nie wiem jaki olej już kupić.

Samochód użytkowany będzie często w środkowej części Polski na krótkich odcinkach ale jak już wyjedzie na trasę to lubię przytulić i 200km/h. Olej zmieniam co 10 tysięcy. Aktualnie nie wiem jaki był zalany olej. Wcześniej miałem Leonka 1.5T i tam początkowo lany był 0w20 z którego przeszedłem na 5w30 i w sumie nie było widać żadnych różnić poza jedną małą ,a mianowicie temperatura oleju na 0w20 dochodziła mi do 125C* przy szybszej jeździe, po wymianie na 5w30 były to okolice 110C*. Tak jak Kia miał też GPF i rzecz jasna bezpośredni wtrysk.

Co zalać żeby go nie zarżnąć i jeździć żwawo na trasach i dosyć często na krótkich odcinkach po mieście ale spokojnie. Serce podpowiada jakiś dobry 5w30 ,a rozum 0w30 ewentualnie jak producent podaje 0w20 i problem z głowy.
Appassionato
Posty: 165
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Appassionato »

KIAGTLINE15 pisze: wczoraj, 23:02 Co zalać żeby go nie zarżnąć i jeździć żwawo na trasach i dosyć często na krótkich odcinkach po mieście ale spokojnie. Serce podpowiada jakiś dobry 5w30 ,a rozum 0w30 ewentualnie jak producent podaje 0w20 i problem z głowy.
Gdyby nie częste krótkie odcinki wybór byłby łatwiejszy, tym bardziej, że auto bez gwarancji.
W tym wypadku silnik mocno dostaje po dupie gdy jest zimny na krótkich odcinkach, więc ja wybrałbym 0w20 i wymiany co max 10 tyś.

Pamiętaj o zjawisku LSPI, olej musi spełniać odpowiednie normy.

Proponuję, żebyś założył prośbę o dobór oleju na oilclub.pl

W ubiegłym roku miałem zalany millers 5w30 LSPI na lato. Nie zauważyłem, żadnych różnic. Na zegarach nie można niestety sprawdzić temperatury oleju, nie pomyślałem wtedy żeby poszukać w aplikacji przez obd czy są dane z czujnika.
Obecnie stosuje eneos x 0w20 ultra (latem) prime (zimą)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2024, 23:33 przez Appassionato, łącznie zmieniany 1 raz.
Remik70
Posty: 158
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Remik70 »

Oczekujesz porady typu ja jeżdżę na takim oleju to i Ty kup taki, bo subiektywnie samochód dobrze jeździ :) i nic się jeszcze nie zepsuło. Czy porady wybierz taki, a taki olej, bo z danych technicznych, z dostępnej pełnej dokumentacji najbardziej rokuje w grupie olei powiedzmy za 200-250 zł czy z półki 150-200 zł ? ..... lubisz pocisnąć to dbaj aby to robić na względnie świeżej oliwie tak powiedzmy do 6-8 tys km zależnie od jakości oliwy.
Jakbyś myślał, że olej coś tam ma Ci zabezpieczać, to zerknij do oferty olei do sportu 0W20 czy 10W20 to są oleje do prawdziwego sportu, a nie 10W60 :D Oczywiście instynktownie ;) i za podpowiedzią jakiś autorytetów obstawiam, że wybierzesz olej co ma wyższe cyfry :) i ja to rozumiem :)
Ja bym kupił ten i nie brał tematu do głowy. + porządny filtr oleju najlepiej ori OEM
Mobil1 X2 0W20
KIAGTLINE15 pisze: wczoraj, 23:02 a mianowicie temperatura oleju na 0w20 dochodziła mi do 125C* przy szybszej jeździe, po wymianie na 5w30 były to okolice 110C*. Tak jak Kia miał też GPF i rzecz jasna bezpośredni wtrysk.
To nie jest możliwe, absolutnie nie z powodu oleju. Olej wyższej lepkości nie obniża temperatury silnika, baaaaaa olej wyższej lepkości z racji wyższej lepkości silniejszych wiązań międzycząsteczkowych zawsze będzie sam bardziej się rozgrzewał niż olej niższej lepkości w tych samych warunkach mechanicznych.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2024, 23:46 przez Remik70, łącznie zmieniany 2 razy.
KIAGTLINE15
Posty: 8
Rejestracja: wczoraj, 22:51
model samochodu: Ceed GT Line 1.5T

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: KIAGTLINE15 »

Olej mogę kupić nawet za 250zł, 50zł w tą czy tamtą stronę nie stanowi problemu. Ma odpowiednio chronić silnik i jestem otwarty na różne oleje. Samochody bujam co max 2 lata więc zrobię około 20 tysięcy przez ten okres. Właśnie z tego Mobila ESP 0w20 zrezygnowałem w Leonie 1.5T ( nie wiem czy to był akurat X2 ale 0w20 ESP na pewno), tylko problem tam była taki ,że jak go kupowałem to na tym oleju miał nalatane prawie 30 tysięcy przebiegu, wymieniał gość co roku ale robił dosyć duży przebieg i podejrzewam ,że też stąd mogła być wyższa temperatura z uwagi na przepracowany już olej.
KIAGTLINE15
Posty: 8
Rejestracja: wczoraj, 22:51
model samochodu: Ceed GT Line 1.5T

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: KIAGTLINE15 »

Appassionato pisze: wczoraj, 23:28
KIAGTLINE15 pisze: wczoraj, 23:02 Co zalać żeby go nie zarżnąć i jeździć żwawo na trasach i dosyć często na krótkich odcinkach po mieście ale spokojnie. Serce podpowiada jakiś dobry 5w30 ,a rozum 0w30 ewentualnie jak producent podaje 0w20 i problem z głowy.
W ubiegłym roku miałem zalany millers 5w30 LSPI na lato. Nie zauważyłem, żadnych różnic. Na zegarach nie można niestety sprawdzić temperatury oleju, nie pomyślałem wtedy żeby poszukać w aplikacji przez obd czy są dane z czujnika.
Obecnie stosuje eneos x 0w20 ultra (latem) prime (zimą)
Problem w tym ,że jak teraz wymienię olej nawet na ultra to zrobię na nim do zimy może 4-5 tysięcy więc rozdzielanie tego na zima/lato w tej chwili w moim przypadku nie ma sensu. Fajnie by było dobrać coś co sprawdzi się zarówno latem jak i zimą.
Remik70
Posty: 158
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Remik70 »

KIAGTLINE15 pisze: wczoraj, 23:48
Appassionato pisze: wczoraj, 23:28
KIAGTLINE15 pisze: wczoraj, 23:02 Co zalać żeby go nie zarżnąć i jeździć żwawo na trasach i dosyć często na krótkich odcinkach po mieście ale spokojnie. Serce podpowiada jakiś dobry 5w30 ,a rozum 0w30 ewentualnie jak producent podaje 0w20 i problem z głowy.
W ubiegłym roku miałem zalany millers 5w30 LSPI na lato. Nie zauważyłem, żadnych różnic. Na zegarach nie można niestety sprawdzić temperatury oleju, nie pomyślałem wtedy żeby poszukać w aplikacji przez obd czy są dane z czujnika.
Obecnie stosuje eneos x 0w20 ultra (latem) prime (zimą)
Problem w tym ,że jak teraz wymienię olej nawet na ultra to zrobię na nim do zimy może 4-5 tysięcy więc rozdzielanie tego na zima/lato w tej chwili w moim przypadku nie ma sensu. Fajnie by było dobrać coś co sprawdzi się zarówno latem jak i zimą.
Ustaw sobie interwał wymianowy aby wymieniać olej późną jesienią wtedy gdy zaczyna się okres ciężkiego życia dla silnika.
.
A tak na marginesie to jeśli zmieniasz auta co 2-3 lata i robisz 10 tys km rocznie to lej byle co aby z aprobatą producenta silnika bo i tak auto idzie do sprzedania :)
KIAGTLINE15
Posty: 8
Rejestracja: wczoraj, 22:51
model samochodu: Ceed GT Line 1.5T

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: KIAGTLINE15 »

Tak by było najlepiej zrobić jednak zbliża się 10 tysięcy ,a nie uśmiecha mi się czekać na tym oleju do 14-15 tysięcy przebiegu. Niby idzie do sprzedania ale nie chciałbym żeby ktoś miał kupę zamiast silnika i mi po kilku miesiącach od sprzedaży marudził ,że silnik mu klęknął.

To jakie dobre 0w20 mu zapodać które powinno być dostępne w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2024, 23:59 przez KIAGTLINE15, łącznie zmieniany 1 raz.
kenrad
Posty: 133
Rejestracja: 27 mar 2022, 21:29
model samochodu: Kia Optima JF kombi 2.0 CVVL

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: kenrad »

o @DARIUS i @Remik70 wojny olejowe o indeks lepkości......
to Wam dorzucę oliwę spełniającą Wasze potrzeby i chyba nawet tańszą o grosze ale z VI=258 ( patrz PDS ) i tylko co to daje w normalnym użytkowaniu = kompletnie nic
https://eneosoil.pl/produkty/eneos-x-prime-0w-20/

@KIAGTLINE15 - jak masz gwarancję to lejesz to co w instrukcji. Wżna jest aby zachować właściwy interwał olejowy/filtrowy. A olej ( spełniający wymagania KIA ) czy wlejesz na literę A cały alfabet do litery Y to będzie jeden wuj.
A polski oilclub zrobił się już mniej merytoryczny niestety, poza sektą która tam została po niespełnionym geniuszu olejowym.

Nie gloryfikuj @Remik70 baz PAO ponieważ jak dobrze wiesz poza stabilnością i płynnością niskotemperaturową nie mają zalet w normalnym uzytkowaniu przy rozsądnych wymianach oleju a nie trybie LL w stosunku do GTL i HC. To nie lata 90-te i nie jazda po torze. A na marginesie to jeden z producentów oleju na GTL reklamował się że jeździ on w F1 ( Ferrari).
KIAGTLINE15
Posty: 8
Rejestracja: wczoraj, 22:51
model samochodu: Ceed GT Line 1.5T

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: KIAGTLINE15 »

kenrad pisze: wczoraj, 23:56
@KIAGTLINE15 - jak masz gwarancję to lejesz to co w instrukcji. Wżna jest aby zachować właściwy interwał olejowy/filtrowy. A olej ( spełniający wymagania KIA ) czy wlejesz na literę A cały alfabet do litery Y to będzie jeden wuj.
A polski oilclub zrobił się już mniej merytoryczny niestety, poza sektą która tam została po niespełnionym geniuszu olejowym.
Gwarancji brak, krótkie odcinki do pracy do 5km po mieście i z powrotem, na trasie w ciągu miesiąca 5-10 razy robię trasę 150-250km lubię polecieć +/- 200km/h, wymieniam olej co 10 tysięcy. Od siebie co jesteś w stanie polecić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed III (2018 - obecnie)”