Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
-
- Posty: 671
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Bardzo się cieszę z Waszych wyników tzn. obroty - prędkość autostradowa.
Po prostu w moim manualu te obroty są za wysokie 6 bieg 140 km/h - 3,6 -3,8 tyś ob./ min.
Najgorsze i najbardziej co mnie denerwuje to jak go kupiłem w 2020 to przesiadłem się z BMW E39 z 1997 roku zwykłego M52 150 kM ze skrzynią manualną 5 biegową. Miałem staruszka 4 lata. Jak marzyłem o 6 biegu i o tym by wyprzedzając nie musieć wyłączać klimy - by odzyskać tak potrzebne te 2-3 kM
Dlatego miała być 204 konna Kia. I moc jest wystarczająca ale......na obrotomierzu jest tak samo w Kii na 6 biegu jak w BMW na 5 biegu.
Ale paranoja.
Teraz się przyzwyczaiłem do tego wycia ale czasem nadal ręka szuka odruchowo kolejnego biegu jak się zamyśle.
Przy 64 km/h pokazuje mi strzałka, że mogę włączyć 6 bieg i mogę nim jechać do 235 km/h. To jest wynik,
Moje spalanie to 8,6 - 9 średnie bo albo gnam po autostradzie, pokonuje drogi z miejscowościami na pomorzu gdzie ciągle zwalniam do przepisowych 50 a potem TIR-y i bezpieczne czyli szybkie wyprzedzanie. Miasto i krótkie odcinki to 70%. Nierzadko widzę spalanie 11 - 11,4 litra. To jest trochę dużo jak na tak mały, niski, lekki samochód.
Średnie deklarowane przez producenta 7,6 litra to ja osiągam na trasie jako całkowite moje minimum ale muszę wtedy jechać na prawdę 90-100 km/h bardzo delikatnie. Dopiero przy prędkościach 75-80 km/h / za TIR-em / to jest możliwe osiągnięcie około 6 litrów. Ale to jazda bardzo niebezpieczna.
Ostatnio na wysokości Garwolina / Garwolin-Józefów trasa/ jadą około 20 km - 75 km/h kilka aut prawie mi wjechało w "dupę" i ostro hamowało,
Po prostu w moim manualu te obroty są za wysokie 6 bieg 140 km/h - 3,6 -3,8 tyś ob./ min.
Najgorsze i najbardziej co mnie denerwuje to jak go kupiłem w 2020 to przesiadłem się z BMW E39 z 1997 roku zwykłego M52 150 kM ze skrzynią manualną 5 biegową. Miałem staruszka 4 lata. Jak marzyłem o 6 biegu i o tym by wyprzedzając nie musieć wyłączać klimy - by odzyskać tak potrzebne te 2-3 kM
Dlatego miała być 204 konna Kia. I moc jest wystarczająca ale......na obrotomierzu jest tak samo w Kii na 6 biegu jak w BMW na 5 biegu.
Ale paranoja.
Teraz się przyzwyczaiłem do tego wycia ale czasem nadal ręka szuka odruchowo kolejnego biegu jak się zamyśle.
Przy 64 km/h pokazuje mi strzałka, że mogę włączyć 6 bieg i mogę nim jechać do 235 km/h. To jest wynik,
Moje spalanie to 8,6 - 9 średnie bo albo gnam po autostradzie, pokonuje drogi z miejscowościami na pomorzu gdzie ciągle zwalniam do przepisowych 50 a potem TIR-y i bezpieczne czyli szybkie wyprzedzanie. Miasto i krótkie odcinki to 70%. Nierzadko widzę spalanie 11 - 11,4 litra. To jest trochę dużo jak na tak mały, niski, lekki samochód.
Średnie deklarowane przez producenta 7,6 litra to ja osiągam na trasie jako całkowite moje minimum ale muszę wtedy jechać na prawdę 90-100 km/h bardzo delikatnie. Dopiero przy prędkościach 75-80 km/h / za TIR-em / to jest możliwe osiągnięcie około 6 litrów. Ale to jazda bardzo niebezpieczna.
Ostatnio na wysokości Garwolina / Garwolin-Józefów trasa/ jadą około 20 km - 75 km/h kilka aut prawie mi wjechało w "dupę" i ostro hamowało,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Ktoś na Autocentrum podał spalanie tego ,,marzenia" (dla niektórych), jakim jest A4 B9 35 TFSI 150 KM (jedynie 150 KM), z 2023 roku - miasto 8 - 9 litrów, w korkach 11 litrów, autostrada 140 km/h, około 7 litrów.
Natomiast Proceed 1.6 ma 204 KM a nie 150, i też zużywa przy tej prędkości około 7 - 7,4 litra, a w korkach i po mieście podobnie. I do tego 50 KM więcej.
Trzeba być obiektywnym, mieć ten model samochodu i nim jeździć.
A do tego to ,,marzenie" A4 B9, to klasyczny sprzed 20 lat kształt budy. Ale jeżeli ktoś takie lubi...
Natomiast Proceed 1.6 ma 204 KM a nie 150, i też zużywa przy tej prędkości około 7 - 7,4 litra, a w korkach i po mieście podobnie. I do tego 50 KM więcej.
Trzeba być obiektywnym, mieć ten model samochodu i nim jeździć.
A do tego to ,,marzenie" A4 B9, to klasyczny sprzed 20 lat kształt budy. Ale jeżeli ktoś takie lubi...
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Aby zrekompensować brak momentu obrotowego, którego w silnikach o mniejszych pojemnościach skokowych brakuje producent dołożył ci jeszcze jeden bieg pomiędzy. Ot cała tajemnica.Marek3003 pisze: ↑08 cze 2024, 08:44 Po prostu w moim manualu te obroty są za wysokie 6 bieg 140 km/h - 3,6 -3,8 tyś ob./ min.
Najgorsze i najbardziej co mnie denerwuje to jak go kupiłem w 2020 to przesiadłem się z BMW E39 z 1997 roku zwykłego M52 150 KM ze skrzynią manualną 5 biegową. Miałem staruszka 4 lata. Jak marzyłem o 6 biegu i o tym by wyprzedzając nie musieć wyłączać klimy - by odzyskać tak potrzebne te 2-3 KM
Dlatego miała być 204 konna Kia. I moc jest wystarczająca ale......na obrotomierzu jest tak samo w Kii na 6 biegu jak w BMW na 5 biegu.
Ale paranoja.
Żeby ten samochód toczył się równie dobrze jak teraz oraz nie generował zbędnych wibracji na ostatnim biegu to silnik musiałby mieć ok 1,8-2,0l pojemności. A ma tylko 1,6.
Przypomniało mi się też, że miałem napisać na temat spalania podczas ostatniego wyjazdu na pojezierze kaszubskie: podczas spokojnej jazdy komputer wskazał mi 6,8/100km na dystansie ok 250km w tą i z powrotem. Z czego trasa to ok 25km po S5 a reszta to boczne drogi (tzw. żółte) od Świecia w kierunku Borska i w drugą stronę tak samo. Jechałem raczej przepisowo - na S5 120-130 na tempomacie a reszta ok 100 zwalniając do 60-65km/h w terenie zabudowanym. Przyznam, że sam byłem zdziwiony takim wskazaniem bo na co dzień w mieście pokazuje mi 10l. Nie jechałem też aby zaoszczędzić jak najwięcej paliwa, ale w tamtą stronę jechałem wolno i spokojnie bo byłem zmęczony po ciężkim tygodniu a podczas jazdy załatwiałem jeszcze pilne sprawy przez telefon. Natomiast jadąc z powrotem raz, że nigdzie mi się nie spieszyło a dwa, że byłem trochę zmęczony po trudach tego weekendu. Zaznaczam, że ja nie jeżdżę jak zawalidroga - raczej to ja wyprzedzam niż mnie ktoś wyprzedza. W tamtą stronę wyprzedziły mnie dwa samochody a jadąc z powrotem jeden.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
6 bieg w skrzyniach biegów jest stosowany w celu lepszego zestopniowania biegów, poprawiając osiągi pojazdu, jak też w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
7 tak samo. 8 i 9 również.ProCee_d56 pisze: ↑11 cze 2024, 09:28 6 bieg w skrzyniach biegów jest stosowany w celu lepszego zestopniowania biegów, poprawiając osiągi pojazdu, jak też w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Tak, również.saron22 pisze: ↑11 cze 2024, 12:167 tak samo. 8 i 9 również.ProCee_d56 pisze: ↑11 cze 2024, 09:28 6 bieg w skrzyniach biegów jest stosowany w celu lepszego zestopniowania biegów, poprawiając osiągi pojazdu, jak też w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Tak jak np. w ciągnikach siodłowych i innych maszynach.
Oczywiście w samochodach osobowych to kompromis pomiędzy przeniesieniem na koła możliwie dużego momentu obrotowego a prędkością maksymalną pojazdu.
To proste i oczywiste.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Siódmy bieg w Proceed GT naprawdę robi dobrą robotę, a jeszcze lepszą pewnie w GT-Line. Moje wczorajsze spalanie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów spadło do 5,1 l/100 km, ale przez remonty na trasie rzadko dało się jechać szybciej niż 80 km/h, spalanie uśrednione na nieco dłuższej trasie to:
Finalnie, między tankowaniami (681 km) wyszło rzeczywiste 5,93 km/h - skończyły się ograniczenia. Jednak to spalanie na pewno nie jest efektem, jak ktoś napisał w równoległym wątku, przejścia silnika w cykl Atkinsona. W tym silniku (z jedną ustaloną krzywizną krzywki na wałku rozrządu) jest to prawdopodobnie niemożliwe.
Finalnie, między tankowaniami (681 km) wyszło rzeczywiste 5,93 km/h - skończyły się ograniczenia. Jednak to spalanie na pewno nie jest efektem, jak ktoś napisał w równoległym wątku, przejścia silnika w cykl Atkinsona. W tym silniku (z jedną ustaloną krzywizną krzywki na wałku rozrządu) jest to prawdopodobnie niemożliwe.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
A to ciekawostka z tą ,,jedną ustaloną krzywizną krzywki". A, który silnik ma różne krzywizny, zmienne krzywizny krzywek wałka rozrządu? Jeszcze nie słyszałem.Roman1100 pisze: ↑11 cze 2024, 15:18 Siódmy bieg w Proceed GT naprawdę robi dobrą robotę, a jeszcze lepszą pewnie w GT-Line. Moje wczorajsze spalanie na odcinku kilkudziesięciu kilometrów spadło do 5,1 l/100 km, ale przez remonty na trasie rzadko dało się jechać szybciej niż 80 km/h, spalanie uśrednione na nieco dłuższej trasie to:
Finalnie, między tankowaniami (681 km) wyszło rzeczywiste 5,93 km/h - skończyły się ograniczenia. Jednak to spalanie na pewno nie jest efektem, jak ktoś napisał w równoległym wątku, przejścia silnika w cykl Atkinsona. W tym silniku (z jedną ustaloną krzywizną krzywki na wałku rozrządu) jest to prawdopodobnie niemożliwe.
A Ty wiesz co to jest CVVT, które ten silnik posiada i do czego to służy? Co może zmieniać? Odnoszę wrażenie, że chyba nie słyszałeś o tym, lub nic nie wiesz o tym silniku.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
To widać mało jeszcze słyszałeś. VTEC Hondy ma różne krzywizny krzywek i wzniosy zaworów w zależności od prędkości obrotowej silnika.ProCee_d56 pisze: ↑11 cze 2024, 16:50
A to ciekawostka z tą ,,jedną ustaloną krzywizną krzywki". A, który silnik ma różne krzywizny, zmienne krzywizny krzywek wałka rozrządu? Jeszcze nie słyszałem.
Re: Proceed 1.6 t-GDI 204 KM 6MT spalanie
Silnik Hondy ma różne krzywki o różniących się krzywiznach, ale ich krzywizny pozostają niezmienne.saron22 pisze: ↑11 cze 2024, 17:16To widać mało jeszcze słyszałeś. VTEC Hondy ma różne krzywizny krzywek i wzniosy zaworów w zależności od prędkości obrotowej silnika.ProCee_d56 pisze: ↑11 cze 2024, 16:50
A to ciekawostka z tą ,,jedną ustaloną krzywizną krzywki". A, który silnik ma różne krzywizny, zmienne krzywizny krzywek wałka rozrządu? Jeszcze nie słyszałem.
Kombinacja tych krzywek powoduje zmienne czasy otwarcia zaworów. Nic więcej.
Silnik KIA posiada CVVT czyli zmienne fazy rozrządu. Nie ma więc jednej, stałej krzywki zaworów.
A możliwość zmiany czasu otwarcia zaworów, daje możliwość pracy w systemie Atkinsona lub Otta.