Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Cześć,
Miałem nieprzyjemność zderzyć się z serwisem KIA przy okazji przeglądu gwarancyjnego. Ale od początku:
Pod koniec zeszłego roku kupiłem Vengę z przebiegiem 108 kkm z salonu Kii w Krakowie jako auto polesingowe.
Umówiłem się na okresowy przegląd gwarancyjny, który wypadał mi w maju. Autem do tego czasu zrobiłem ok. 2000 km.
W usterkach wpisałem:
- blokujące się tylne koła po skorzystaniu z hamulca ręcznego;
- wyciek oleju spod silnika - widoczne na miejscu gdzie stoi samochód. (zanurkowałem, miska olejowa była mokra, tak jakby z korka spustowego leciało).
w trakcie serwisu otrzymałem telefon że przyczyną blokujących się hamulców z tyłu jest nadmierne ich zużycie. Wskazując, że mogło dojść do skorodowania mocowania dźwigienki (wszak jak wracałem z Krakowa to mi zagrzały się koła i popchnięcie dźwigienek pomogło) nie uznali za argument - chodzi dobrze wg nich i nie jest następstwem przytarcie tarcz i klocków. Wglądu do ostatniej wymiany tarcz nie miałem. Klocki nie piszczały, OSKP sprawdziło, siła hamowania bardzo dobra.
Co do oleju wskazali że olej wydobywa się z okolicy sprężarki przez co nie objęte jest to gwarancją gdyż pkt. 5.2 gwarancji mówi:
"Gwarancja dotycząca tylko wad fabrycznych do pierwszego przeglądu pojazdu: (...) czynnik roboczy klimatyzacji."
Na nic były moje argumenty że do czynnika nic nie mam, a nieszczelność nie jest związana z wadliwością czynnika, tylko nieszczelności w układzie a poza tym ilość oleju nie daje pewności, czy to rzeczywiście z układu klimatyzacji.
Zostałem tylko odesłany do kontaktu bezpośrednio z Kią skoro ich argumenty do mnie nie przemawiają.
Dodatkowo zostałem poinformowany że samochód nie jest objęty gwarancją gdyż sumarycznie zostało przekroczone 1000 km przy interwałach serwisowych tj. przy 15.000 było 15.550, a przy 30.000 było 30.566 co daje ponad 1000 km więc ogólnie: spadaj na bambus bo nie jest objęte gwarancją.
Moje pytanie jest czy ja rzeczywiście czegoś tu nie rozumiem, czy jednak serwis wije się jak może by nie pochylić się nad autem.
Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Miałem nieprzyjemność zderzyć się z serwisem KIA przy okazji przeglądu gwarancyjnego. Ale od początku:
Pod koniec zeszłego roku kupiłem Vengę z przebiegiem 108 kkm z salonu Kii w Krakowie jako auto polesingowe.
Umówiłem się na okresowy przegląd gwarancyjny, który wypadał mi w maju. Autem do tego czasu zrobiłem ok. 2000 km.
W usterkach wpisałem:
- blokujące się tylne koła po skorzystaniu z hamulca ręcznego;
- wyciek oleju spod silnika - widoczne na miejscu gdzie stoi samochód. (zanurkowałem, miska olejowa była mokra, tak jakby z korka spustowego leciało).
w trakcie serwisu otrzymałem telefon że przyczyną blokujących się hamulców z tyłu jest nadmierne ich zużycie. Wskazując, że mogło dojść do skorodowania mocowania dźwigienki (wszak jak wracałem z Krakowa to mi zagrzały się koła i popchnięcie dźwigienek pomogło) nie uznali za argument - chodzi dobrze wg nich i nie jest następstwem przytarcie tarcz i klocków. Wglądu do ostatniej wymiany tarcz nie miałem. Klocki nie piszczały, OSKP sprawdziło, siła hamowania bardzo dobra.
Co do oleju wskazali że olej wydobywa się z okolicy sprężarki przez co nie objęte jest to gwarancją gdyż pkt. 5.2 gwarancji mówi:
"Gwarancja dotycząca tylko wad fabrycznych do pierwszego przeglądu pojazdu: (...) czynnik roboczy klimatyzacji."
Na nic były moje argumenty że do czynnika nic nie mam, a nieszczelność nie jest związana z wadliwością czynnika, tylko nieszczelności w układzie a poza tym ilość oleju nie daje pewności, czy to rzeczywiście z układu klimatyzacji.
Zostałem tylko odesłany do kontaktu bezpośrednio z Kią skoro ich argumenty do mnie nie przemawiają.
Dodatkowo zostałem poinformowany że samochód nie jest objęty gwarancją gdyż sumarycznie zostało przekroczone 1000 km przy interwałach serwisowych tj. przy 15.000 było 15.550, a przy 30.000 było 30.566 co daje ponad 1000 km więc ogólnie: spadaj na bambus bo nie jest objęte gwarancją.
Moje pytanie jest czy ja rzeczywiście czegoś tu nie rozumiem, czy jednak serwis wije się jak może by nie pochylić się nad autem.
Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
- gisio
- Posty: 553
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Mógłbyś podać które ASO Cię tak potraktowało? Może uda mi się coś pomóc ...
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Dynamica przy ul. Płowieckiej, Warszawa.
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Macie swoją gwarancję 7 lat.
Podpucha dla frajerów a jak przychodzi co do czego to gwarancji nie ma.
Podpucha dla frajerów a jak przychodzi co do czego to gwarancji nie ma.
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Aktualizacja tematu.
Wystosowałem oficjalne pismo do Kia Polska. Po tygodniu odpisali iż:
1. Serwisant błędnie zinterpretował warunki gwarancji - dana usterka klimatyzacji nie jest wyłączona postanowieniami gwarancyjnymi.
2. Rozstrzał w przebiegu +/- 1000 km dotyczy każdego przeglądu - gwarancja nie jest tracona i nie występuje zjawisko "sumowania" nadwyżki kilometrów w poszczególnych przeglądach.
Dobra strona medalu jest taka, że jednak Kia Polska stanęła na wysokości zadania i nie szli w zaparte. Zła jest taka, że przedmiotowy serwis (nie mający racji dwukrotnie) stanął okoniem i dopiero moje działania w wyższych instancjach spowodowały, że potraktowany zostałem jak klient, a nie oderwany od rzeczywistości użytkownik auta.
Wystosowałem oficjalne pismo do Kia Polska. Po tygodniu odpisali iż:
1. Serwisant błędnie zinterpretował warunki gwarancji - dana usterka klimatyzacji nie jest wyłączona postanowieniami gwarancyjnymi.
2. Rozstrzał w przebiegu +/- 1000 km dotyczy każdego przeglądu - gwarancja nie jest tracona i nie występuje zjawisko "sumowania" nadwyżki kilometrów w poszczególnych przeglądach.
Dobra strona medalu jest taka, że jednak Kia Polska stanęła na wysokości zadania i nie szli w zaparte. Zła jest taka, że przedmiotowy serwis (nie mający racji dwukrotnie) stanął okoniem i dopiero moje działania w wyższych instancjach spowodowały, że potraktowany zostałem jak klient, a nie oderwany od rzeczywistości użytkownik auta.
- dzyszla
- Posty: 233
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Głąb z tego serwisanta. Już bym chyba uwierzył, że zapomniał, że kiedyś było ±1000km, a obecnie jest tylko -1000km, ale przecież to zawsze dotyczy interwałów pomiędzy, a nie sumarycznej odległości. Mam nadzieję, że podawałeś do centrali miejsce i osobę, przez którą tak zostałeś potraktowany? Może na otrzeźwienie by im dali.
Dżyszla
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Przebojów ciąg dalszy...
W środę zadzwoniłem do serwisu umówić się w końcu na naprawę przedmiotowej sprężarki klimatyzacji. Miła Pani przekazała, że konsultant się ze mną skontaktuje. Po południu zadzwoniłem drugi raz i miła Pani oznajmiła, że osoba która prowadzi sprawę już poszła do domu, ale skontaktuje się ze mną w czwartek. Czwartek minął w ciszy, więc w piątek (dzisiaj) kolejny raz zadzwoniłem i znów Miła Pani poinformowała, że w dniu dzisiejszym konsultant się ze mną skontaktuje. Zobaczymy...piątek jeszcze trwa...
W środę zadzwoniłem do serwisu umówić się w końcu na naprawę przedmiotowej sprężarki klimatyzacji. Miła Pani przekazała, że konsultant się ze mną skontaktuje. Po południu zadzwoniłem drugi raz i miła Pani oznajmiła, że osoba która prowadzi sprawę już poszła do domu, ale skontaktuje się ze mną w czwartek. Czwartek minął w ciszy, więc w piątek (dzisiaj) kolejny raz zadzwoniłem i znów Miła Pani poinformowała, że w dniu dzisiejszym konsultant się ze mną skontaktuje. Zobaczymy...piątek jeszcze trwa...
- dzyszla
- Posty: 233
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Masakra... Siedź jej na linii aż nie połączy.
Dżyszla
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Wpuścili mi środek na UV do wszystkich możliwych płynów w samochodzie i kazali się zjawić po 3 tygodniach na serwisie ponownie. W dniu wczorajszym zjawiłem się na warsztacie u nich - wymienili sprężarkę klimatyzacji. Naprawa gwarancyjna wpisana w książkę serwisową. Mam nadzieję że to koniec problemów z autem jak i z nimi.
- dzyszla
- Posty: 233
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Naprawa gwarancyjna KIA odrzucona - usterka ukł. klimatyzacji.
Jakoś postraszyłeś, jak z kontaktem się udało?
Dżyszla