Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

forum użytkowników modelu Ceed
novibud
Posty: 65
Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
Lokalizacja: Włocławek

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: novibud »

Ja mam 1,6 CRDi 128 KM 6AT z 2013r. Silnik D4FB, skrzynia A6MF1. Spalanie, jeśli rozważymy tylko krótkie odcinki miejskie zimą, dochodzi do 10 l. Ale wystarczy trochę trasy / odcinków dłuższej jazdy z rozgrzanym silnikiem i zużycie znacząco spada. Na samej trasie ok. 5, mieszane ok. 7.
Co do wymiany ATF w skrzyni: wg instrukcji technicznych w normalnych warunkach eksploatacyjnych oleju się nie wymienia. W trudnych warunkach eksploatacyjnych wymiana co ok. 90 000 km. Serwisy tego nie robią same z siebie. W ramach obsługi sprawdzany jest tylko poziom oleju. Wymiana na wyraźne życzenie klienta i jego odpowiedzialność. W serwisie, 1 l oleju ATF SP4 kosztuje 125 zł. Do wymiany statycznej potrzeba 5l, dynamicznej 9-10l. Na rynku można kupić taki olej za ok. 40 zł za litr. Filtr jest w skrzyni i nie wymienia się go przy wymianie oleju, tylko po wyjęciu skrzyni i jej rozebraniu. Nie zaleca się płukanek przy wymianie dynamicznej. W instrukcjach serwisowych nie ma wymiany dynamicznej, tylko statyczna. Wymiana statyczna jest dosyć prosta i dla bardziej ogarniętych możliwa do przeprowadzenia samemu.
Co do ASO. W KIA Toruń niechętnie podchodzą do wymiany oleju ATF ze względu na takie zalecenia producenta, ale mają olej i mogą to zrobić jeśli klient nalega. Hyundai Włocławek w ogóle tego nie robią, nawet oleju na stanie nie mają i odradzają wymianę.
KIA Toruń ogólnie jest bardzo OK. Hyundai Włocławek: nie polecam...
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: gisio »

Miałem pro_cee’da 1,5 115KM A/T i średnie zużycie oscylowało w granicach 7,5l ON. Najwyższe miejskie zużycie jakie miałem to 9,3 litra i miałem DPF (rocznik 2011).

Odnośnie oleju w skrzyni to roczniki przed FL miały obowiązkową wymianę przy 90 tys km, po FL ten zapis już zniknął z I.O. a został tylko przy trudnych warunkach eksploatacji. Ja w swoim wymieniłem olej w A/T metodą dynamiczną. Ojej oryginalny DIAMOND ATF SP-III przy czym W ŻADNYM WYPADKU NIE STOSUJCIE ZAMIENNIKÓW bo po 20-30 tys km zostaną ze skrzyni wióry (przećwiczone na kilku klientach, którzy nie chcieli wydać 124 PLN za litr tylko 40).

Po wymianie oleju nie zauważyłem żadnej różnicy w zużyciu paliwa.

Novibud – nie mieszajmy w jednym wątku różnych modeli, Ty już masz ceeda JD z innym typem skrzyni więc i obsługa trochę inna.

Olej w skrzyniach A/T powinno wymieniać się w całości a nie tylko „połowicznie”. O mieszaniu różnych rodzajów olejów nie wspomnę bo mimo przepisów o wymogu ich mieszalności to praktyka pokazuje zupełnie co innego.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
novibud
Posty: 65
Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
Lokalizacja: Włocławek

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: novibud »

Kolego gisio - nie pouczaj, jak nie będzie różnych wpisów to nie będzie wymiany doświadczeń, do których jak sądzę służą fora.
Poza tym opisałem swój model, żeby uniknąć pomyłek.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: gisio »

Po pierwsze nie pouczam lecz zwracam uwagę, że nie piszesz w sprawie modelu o którym mowa w tytule.
Kolejna sprawa to nie masz zupełnie pojęcia na czym polega statyczna oraz dynamiczna wymiana oleju w skrzyni A/T. Gdzieś coś usłyszałeś i powielasz tę paplaninę zwyczajnie wprowadzając ludzi w błąd. Poczytaj sobie mądre ogólnodostępne artykuły w tym temacie a dowiesz się, że metoda statyczna to „metoda przelewowa” a dynamiczna to taka z zastosowaniem specjalnego urządzenia z kilka tys PLN. Zlanie tylko 5l oleju ze skrzyni A/T to jak nic innego jak połowiczna zamiana oleju na przysłowiowej patelni – niby olej ładniejszy a mimo to usmażony placek nadal mierny w smaku.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
novibud
Posty: 65
Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
Lokalizacja: Włocławek

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: novibud »

Forum o samochodach, a tu się jakiś rowerzysta przybłąkał...
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: gisio »

Myślę, że dość merytorycznie i wystarczająco treściwie wypowiedziałem się w temacie tego wątku.

Mam wrażenie, że zachowujesz się jak pracownik serwisu, któremu wytknięto brak podstawowej wiedzy w zakresie obsługi A/T. Mam nadzieję, że nie pracujesz w ASO Kia Toruń bo jak dotychczas miałem o nich bardzo dobre zdanie.

Do tego zmieniasz treść postów jakbyś co najmniej nie był pewien co tak naprawdę chciałbyś napisać. Najpierw było coś o mądrali i … słoikach (komentarze zmienione) a teraz wywód o rowerzyście (kumam aluzyję) – zdecyduj się chłopie na jedną wersję bo życia Ci zabraknie.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
novibud
Posty: 65
Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
Lokalizacja: Włocławek

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: novibud »

Ten znowu swoje, w zarozumiałym stylu. Odpuść, bo za chwilę całkiem się skompromitujesz.
Albo nie, pokaż na co Cię stać: gdzie w moim wpisie są nieprawidłowe informacje, bo jak dotąd ich nie pokazałeś, a tylko swoje "mądrości" z internetu.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: gisio »

Napisałeś wyżej cyt: „Do wymiany statycznej potrzeba 5l, dynamicznej 9-10l”

I to jest często popełniany błąd w rozumowaniu „statyki i dynamiki” przy wymianie oleju w A/T. Metoda statyczna polega również na wymianie oleju metodą przelewową i to do tej operacji potrzebna jest większa ilość oleju (I.O. + 1-2 litry). Ta metoda została opracowana gdy nie było jeszcze maszyn do dynamicznej wymiany oleju.

Metoda dynamiczna polega na maszynowej wymianie oleju i tutaj maszyna dozuje dokładnie taką ilość jaka jest podana w I.O. Takie maszyny mają raczej tylko warsztaty specjalizujące się w naprawach skrzyń A/T.

Jeżeli ktoś chce zlać 5l oleju i zalać nowym to lepiej żeby tego nie robił w ogóle.

Jak statycznie wymienić olej w skrzyni w ceed ED?

Cała filozofia:

Olej ATF do automatycznej skrzyni biegów:
DIAMOND ATF SP-III lub SK ATF SP-III
Objętość oleju ATF do automatycznej skrzyni biegów: 6,8 [l]

WYMIANA

Jeżeli dysponuje się zestawem do wymiany oleju, należy użyć go do wymiany oleju ATF. W przeciwnym wypadku należy wymienić olej zgodnie z poniższą procedurą.
1. Odłączyć przewód elastyczny, łączący skrzynię biegów z chłodnicą oleju (wewnątrz chłodnicy).
2. Uruchomić silnik i pozwolić, aby olej ATF wypływał.
Warunki pracy: położenie N, silnik pracuje na biegu jałowym
Po minucie pracy zatrzymać silnik. Jeżeli wcześniej cały olej ATF wypłynął, należy w danym momencie zatrzymać silnik.
3. Wykręcić korek spustowy ze spodu obudowy skrzyni biegów i spuścić olej.
4. Założyć uszczelkę korka spustowego, korek i dokręcić go podanym momentem.
MOMENT DOKRĘCANIA: 40 ÷ 50 [Nm]
5. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
Przerwać wlewanie, jeżeli nie można nalać całej przewidzianej ilości oleju.
6. Powtórzyć procedurę z punktu (2).
Sprawdzić czy stary olej nie jest zanieczyszczony. Jeżeli olej posiada zanieczyszczenia, należy powtórzyć procedurę z punktu (5) i (6).
7. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
8. Ponownie podłączyć przewód elastyczny, który został odłączony w punkcie (1) niniejszej procedury i mocno wcisnąć wskaźnik poziomu oleju (w tym przypadku po oczyszczeniu otoczenia wskaźnika należy ponownie umieścić go we wlewie oleju).
9. Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 1 ÷ 2 minuty.
10. Przesunąć dźwignię selektora kolejno przez wszystkie położenia, a następnie ustawić ją w położeniu N lub P.
11. Odbyć jazdę samochodem do momentu osiągnięcia normalnej temperatury pracy oleju ATF (70 ÷ 80 [°C]), a następnie ponownie sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju powinien znajdować się w zakresie HOT.
12. Mocno włożyć wskaźnik poziomu oleju we wlew oleju.

END
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Kagan
Posty: 9
Rejestracja: 16 sty 2020, 07:42
model samochodu: Kia Cee'd I, 2010, 1.6 Crdi 115KM

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: Kagan »

Obiecałem, że będę informował do momentu aż wyjaśnię temat by ewentualnie komuś pomóc, więc składam raport.

W zeszły piątek miałem mieć diagnostykę komputerową, na którą poza kolejką umówił mnie znajomy drogą wyjątku u specjalisty. Faktycznie specjalista chyba ma dobre podejście, bo gdy zadzwoniłem do niego celem potwierdzenia wizyty to przeprowadził ze mną wywiad. Gdy dowiedział się, że dopiero co kupiłem samochód i nie wymieniałem jeszcze filtrów oraz oleju to powiedział mi "ja mogę Pana przyjąć, podstawowa diagnostyka do 200zł, ale niech się Pan zastanowi, filtry i olej i tak musi Pan wymienić, a to może przynieść zaskakujący wynik i diagnostyka okaże się zbędna". Poszedłem za jego radą.

Niestety dostawa filtrów i oleju (dużo taniej na allegro niż na miejscu) opóźniła się i dopiero wczoraj (bo mam czas tylko w sobotę) wymieniłem komplet u siebie w garażu, tj. filtry (powietrza, paliwa, kabinowy, oleju) oraz olej.

Akurat wczoraj zapaliła mi się rezerwa, przy poprzedniej rezerwie nalałem 30l paliwa. Od tamtego momentu przejechałem 325km co dało około 9,2l/100km faktycznego spalania. Teraz zalałem 46l i zobaczymy, ile km nabiję do kolejnego zapalenia się rezerwy.

Tematu skrzyni biegów na razie nie drążyłem ponieważ mam inne tematy. W najbliższy weekend muszę zlokalizować powód stukania z prawej strony tylnego zawieszenia oraz wymienić płyn hamulcowy oraz chłodniczy. Przeprowadziłem test uszczelki pod głowicą i raczej jest szczelna.
Pazdzioch
Posty: 334
Rejestracja: 17 lip 2019, 20:54
model samochodu: Kia ceed kombi 1,6 benzyna 2012/13

Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?

Post autor: Pazdzioch »

To wiemy czemu cena była atrakcyjna auta
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”