Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
- model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Ja mam 1,6 CRDi 128 KM 6AT z 2013r. Silnik D4FB, skrzynia A6MF1. Spalanie, jeśli rozważymy tylko krótkie odcinki miejskie zimą, dochodzi do 10 l. Ale wystarczy trochę trasy / odcinków dłuższej jazdy z rozgrzanym silnikiem i zużycie znacząco spada. Na samej trasie ok. 5, mieszane ok. 7.
Co do wymiany ATF w skrzyni: wg instrukcji technicznych w normalnych warunkach eksploatacyjnych oleju się nie wymienia. W trudnych warunkach eksploatacyjnych wymiana co ok. 90 000 km. Serwisy tego nie robią same z siebie. W ramach obsługi sprawdzany jest tylko poziom oleju. Wymiana na wyraźne życzenie klienta i jego odpowiedzialność. W serwisie, 1 l oleju ATF SP4 kosztuje 125 zł. Do wymiany statycznej potrzeba 5l, dynamicznej 9-10l. Na rynku można kupić taki olej za ok. 40 zł za litr. Filtr jest w skrzyni i nie wymienia się go przy wymianie oleju, tylko po wyjęciu skrzyni i jej rozebraniu. Nie zaleca się płukanek przy wymianie dynamicznej. W instrukcjach serwisowych nie ma wymiany dynamicznej, tylko statyczna. Wymiana statyczna jest dosyć prosta i dla bardziej ogarniętych możliwa do przeprowadzenia samemu.
Co do ASO. W KIA Toruń niechętnie podchodzą do wymiany oleju ATF ze względu na takie zalecenia producenta, ale mają olej i mogą to zrobić jeśli klient nalega. Hyundai Włocławek w ogóle tego nie robią, nawet oleju na stanie nie mają i odradzają wymianę.
KIA Toruń ogólnie jest bardzo OK. Hyundai Włocławek: nie polecam...
Co do wymiany ATF w skrzyni: wg instrukcji technicznych w normalnych warunkach eksploatacyjnych oleju się nie wymienia. W trudnych warunkach eksploatacyjnych wymiana co ok. 90 000 km. Serwisy tego nie robią same z siebie. W ramach obsługi sprawdzany jest tylko poziom oleju. Wymiana na wyraźne życzenie klienta i jego odpowiedzialność. W serwisie, 1 l oleju ATF SP4 kosztuje 125 zł. Do wymiany statycznej potrzeba 5l, dynamicznej 9-10l. Na rynku można kupić taki olej za ok. 40 zł za litr. Filtr jest w skrzyni i nie wymienia się go przy wymianie oleju, tylko po wyjęciu skrzyni i jej rozebraniu. Nie zaleca się płukanek przy wymianie dynamicznej. W instrukcjach serwisowych nie ma wymiany dynamicznej, tylko statyczna. Wymiana statyczna jest dosyć prosta i dla bardziej ogarniętych możliwa do przeprowadzenia samemu.
Co do ASO. W KIA Toruń niechętnie podchodzą do wymiany oleju ATF ze względu na takie zalecenia producenta, ale mają olej i mogą to zrobić jeśli klient nalega. Hyundai Włocławek w ogóle tego nie robią, nawet oleju na stanie nie mają i odradzają wymianę.
KIA Toruń ogólnie jest bardzo OK. Hyundai Włocławek: nie polecam...
- gisio
- Posty: 530
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Miałem pro_cee’da 1,5 115KM A/T i średnie zużycie oscylowało w granicach 7,5l ON. Najwyższe miejskie zużycie jakie miałem to 9,3 litra i miałem DPF (rocznik 2011).
Odnośnie oleju w skrzyni to roczniki przed FL miały obowiązkową wymianę przy 90 tys km, po FL ten zapis już zniknął z I.O. a został tylko przy trudnych warunkach eksploatacji. Ja w swoim wymieniłem olej w A/T metodą dynamiczną. Ojej oryginalny DIAMOND ATF SP-III przy czym W ŻADNYM WYPADKU NIE STOSUJCIE ZAMIENNIKÓW bo po 20-30 tys km zostaną ze skrzyni wióry (przećwiczone na kilku klientach, którzy nie chcieli wydać 124 PLN za litr tylko 40).
Po wymianie oleju nie zauważyłem żadnej różnicy w zużyciu paliwa.
Novibud – nie mieszajmy w jednym wątku różnych modeli, Ty już masz ceeda JD z innym typem skrzyni więc i obsługa trochę inna.
Olej w skrzyniach A/T powinno wymieniać się w całości a nie tylko „połowicznie”. O mieszaniu różnych rodzajów olejów nie wspomnę bo mimo przepisów o wymogu ich mieszalności to praktyka pokazuje zupełnie co innego.
Odnośnie oleju w skrzyni to roczniki przed FL miały obowiązkową wymianę przy 90 tys km, po FL ten zapis już zniknął z I.O. a został tylko przy trudnych warunkach eksploatacji. Ja w swoim wymieniłem olej w A/T metodą dynamiczną. Ojej oryginalny DIAMOND ATF SP-III przy czym W ŻADNYM WYPADKU NIE STOSUJCIE ZAMIENNIKÓW bo po 20-30 tys km zostaną ze skrzyni wióry (przećwiczone na kilku klientach, którzy nie chcieli wydać 124 PLN za litr tylko 40).
Po wymianie oleju nie zauważyłem żadnej różnicy w zużyciu paliwa.
Novibud – nie mieszajmy w jednym wątku różnych modeli, Ty już masz ceeda JD z innym typem skrzyni więc i obsługa trochę inna.
Olej w skrzyniach A/T powinno wymieniać się w całości a nie tylko „połowicznie”. O mieszaniu różnych rodzajów olejów nie wspomnę bo mimo przepisów o wymogu ich mieszalności to praktyka pokazuje zupełnie co innego.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
- model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Kolego gisio - nie pouczaj, jak nie będzie różnych wpisów to nie będzie wymiany doświadczeń, do których jak sądzę służą fora.
Poza tym opisałem swój model, żeby uniknąć pomyłek.
Poza tym opisałem swój model, żeby uniknąć pomyłek.
- gisio
- Posty: 530
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Po pierwsze nie pouczam lecz zwracam uwagę, że nie piszesz w sprawie modelu o którym mowa w tytule.
Kolejna sprawa to nie masz zupełnie pojęcia na czym polega statyczna oraz dynamiczna wymiana oleju w skrzyni A/T. Gdzieś coś usłyszałeś i powielasz tę paplaninę zwyczajnie wprowadzając ludzi w błąd. Poczytaj sobie mądre ogólnodostępne artykuły w tym temacie a dowiesz się, że metoda statyczna to „metoda przelewowa” a dynamiczna to taka z zastosowaniem specjalnego urządzenia z kilka tys PLN. Zlanie tylko 5l oleju ze skrzyni A/T to jak nic innego jak połowiczna zamiana oleju na przysłowiowej patelni – niby olej ładniejszy a mimo to usmażony placek nadal mierny w smaku.
Kolejna sprawa to nie masz zupełnie pojęcia na czym polega statyczna oraz dynamiczna wymiana oleju w skrzyni A/T. Gdzieś coś usłyszałeś i powielasz tę paplaninę zwyczajnie wprowadzając ludzi w błąd. Poczytaj sobie mądre ogólnodostępne artykuły w tym temacie a dowiesz się, że metoda statyczna to „metoda przelewowa” a dynamiczna to taka z zastosowaniem specjalnego urządzenia z kilka tys PLN. Zlanie tylko 5l oleju ze skrzyni A/T to jak nic innego jak połowiczna zamiana oleju na przysłowiowej patelni – niby olej ładniejszy a mimo to usmażony placek nadal mierny w smaku.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
- model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Forum o samochodach, a tu się jakiś rowerzysta przybłąkał...
- gisio
- Posty: 530
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Myślę, że dość merytorycznie i wystarczająco treściwie wypowiedziałem się w temacie tego wątku.
Mam wrażenie, że zachowujesz się jak pracownik serwisu, któremu wytknięto brak podstawowej wiedzy w zakresie obsługi A/T. Mam nadzieję, że nie pracujesz w ASO Kia Toruń bo jak dotychczas miałem o nich bardzo dobre zdanie.
Do tego zmieniasz treść postów jakbyś co najmniej nie był pewien co tak naprawdę chciałbyś napisać. Najpierw było coś o mądrali i … słoikach (komentarze zmienione) a teraz wywód o rowerzyście (kumam aluzyję) – zdecyduj się chłopie na jedną wersję bo życia Ci zabraknie.
Mam wrażenie, że zachowujesz się jak pracownik serwisu, któremu wytknięto brak podstawowej wiedzy w zakresie obsługi A/T. Mam nadzieję, że nie pracujesz w ASO Kia Toruń bo jak dotychczas miałem o nich bardzo dobre zdanie.
Do tego zmieniasz treść postów jakbyś co najmniej nie był pewien co tak naprawdę chciałbyś napisać. Najpierw było coś o mądrali i … słoikach (komentarze zmienione) a teraz wywód o rowerzyście (kumam aluzyję) – zdecyduj się chłopie na jedną wersję bo życia Ci zabraknie.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 cze 2019, 19:58
- model samochodu: KIA Cee'd Sportswagon XL 1,6 128 CRDi 6AT 2013
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Ten znowu swoje, w zarozumiałym stylu. Odpuść, bo za chwilę całkiem się skompromitujesz.
Albo nie, pokaż na co Cię stać: gdzie w moim wpisie są nieprawidłowe informacje, bo jak dotąd ich nie pokazałeś, a tylko swoje "mądrości" z internetu.
Albo nie, pokaż na co Cię stać: gdzie w moim wpisie są nieprawidłowe informacje, bo jak dotąd ich nie pokazałeś, a tylko swoje "mądrości" z internetu.
- gisio
- Posty: 530
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Napisałeś wyżej cyt: „Do wymiany statycznej potrzeba 5l, dynamicznej 9-10l”
I to jest często popełniany błąd w rozumowaniu „statyki i dynamiki” przy wymianie oleju w A/T. Metoda statyczna polega również na wymianie oleju metodą przelewową i to do tej operacji potrzebna jest większa ilość oleju (I.O. + 1-2 litry). Ta metoda została opracowana gdy nie było jeszcze maszyn do dynamicznej wymiany oleju.
Metoda dynamiczna polega na maszynowej wymianie oleju i tutaj maszyna dozuje dokładnie taką ilość jaka jest podana w I.O. Takie maszyny mają raczej tylko warsztaty specjalizujące się w naprawach skrzyń A/T.
Jeżeli ktoś chce zlać 5l oleju i zalać nowym to lepiej żeby tego nie robił w ogóle.
Jak statycznie wymienić olej w skrzyni w ceed ED?
Cała filozofia:
Olej ATF do automatycznej skrzyni biegów:
DIAMOND ATF SP-III lub SK ATF SP-III
Objętość oleju ATF do automatycznej skrzyni biegów: 6,8 [l]
WYMIANA
Jeżeli dysponuje się zestawem do wymiany oleju, należy użyć go do wymiany oleju ATF. W przeciwnym wypadku należy wymienić olej zgodnie z poniższą procedurą.
1. Odłączyć przewód elastyczny, łączący skrzynię biegów z chłodnicą oleju (wewnątrz chłodnicy).
2. Uruchomić silnik i pozwolić, aby olej ATF wypływał.
Warunki pracy: położenie N, silnik pracuje na biegu jałowym
Po minucie pracy zatrzymać silnik. Jeżeli wcześniej cały olej ATF wypłynął, należy w danym momencie zatrzymać silnik.
3. Wykręcić korek spustowy ze spodu obudowy skrzyni biegów i spuścić olej.
4. Założyć uszczelkę korka spustowego, korek i dokręcić go podanym momentem.
MOMENT DOKRĘCANIA: 40 ÷ 50 [Nm]
5. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
Przerwać wlewanie, jeżeli nie można nalać całej przewidzianej ilości oleju.
6. Powtórzyć procedurę z punktu (2).
Sprawdzić czy stary olej nie jest zanieczyszczony. Jeżeli olej posiada zanieczyszczenia, należy powtórzyć procedurę z punktu (5) i (6).
7. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
8. Ponownie podłączyć przewód elastyczny, który został odłączony w punkcie (1) niniejszej procedury i mocno wcisnąć wskaźnik poziomu oleju (w tym przypadku po oczyszczeniu otoczenia wskaźnika należy ponownie umieścić go we wlewie oleju).
9. Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 1 ÷ 2 minuty.
10. Przesunąć dźwignię selektora kolejno przez wszystkie położenia, a następnie ustawić ją w położeniu N lub P.
11. Odbyć jazdę samochodem do momentu osiągnięcia normalnej temperatury pracy oleju ATF (70 ÷ 80 [°C]), a następnie ponownie sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju powinien znajdować się w zakresie HOT.
12. Mocno włożyć wskaźnik poziomu oleju we wlew oleju.
END
I to jest często popełniany błąd w rozumowaniu „statyki i dynamiki” przy wymianie oleju w A/T. Metoda statyczna polega również na wymianie oleju metodą przelewową i to do tej operacji potrzebna jest większa ilość oleju (I.O. + 1-2 litry). Ta metoda została opracowana gdy nie było jeszcze maszyn do dynamicznej wymiany oleju.
Metoda dynamiczna polega na maszynowej wymianie oleju i tutaj maszyna dozuje dokładnie taką ilość jaka jest podana w I.O. Takie maszyny mają raczej tylko warsztaty specjalizujące się w naprawach skrzyń A/T.
Jeżeli ktoś chce zlać 5l oleju i zalać nowym to lepiej żeby tego nie robił w ogóle.
Jak statycznie wymienić olej w skrzyni w ceed ED?
Cała filozofia:
Olej ATF do automatycznej skrzyni biegów:
DIAMOND ATF SP-III lub SK ATF SP-III
Objętość oleju ATF do automatycznej skrzyni biegów: 6,8 [l]
WYMIANA
Jeżeli dysponuje się zestawem do wymiany oleju, należy użyć go do wymiany oleju ATF. W przeciwnym wypadku należy wymienić olej zgodnie z poniższą procedurą.
1. Odłączyć przewód elastyczny, łączący skrzynię biegów z chłodnicą oleju (wewnątrz chłodnicy).
2. Uruchomić silnik i pozwolić, aby olej ATF wypływał.
Warunki pracy: położenie N, silnik pracuje na biegu jałowym
Po minucie pracy zatrzymać silnik. Jeżeli wcześniej cały olej ATF wypłynął, należy w danym momencie zatrzymać silnik.
3. Wykręcić korek spustowy ze spodu obudowy skrzyni biegów i spuścić olej.
4. Założyć uszczelkę korka spustowego, korek i dokręcić go podanym momentem.
MOMENT DOKRĘCANIA: 40 ÷ 50 [Nm]
5. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
Przerwać wlewanie, jeżeli nie można nalać całej przewidzianej ilości oleju.
6. Powtórzyć procedurę z punktu (2).
Sprawdzić czy stary olej nie jest zanieczyszczony. Jeżeli olej posiada zanieczyszczenia, należy powtórzyć procedurę z punktu (5) i (6).
7. Wlać nowy olej ATF przez wlew oleju do skrzyni biegów.
8. Ponownie podłączyć przewód elastyczny, który został odłączony w punkcie (1) niniejszej procedury i mocno wcisnąć wskaźnik poziomu oleju (w tym przypadku po oczyszczeniu otoczenia wskaźnika należy ponownie umieścić go we wlewie oleju).
9. Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 1 ÷ 2 minuty.
10. Przesunąć dźwignię selektora kolejno przez wszystkie położenia, a następnie ustawić ją w położeniu N lub P.
11. Odbyć jazdę samochodem do momentu osiągnięcia normalnej temperatury pracy oleju ATF (70 ÷ 80 [°C]), a następnie ponownie sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju powinien znajdować się w zakresie HOT.
12. Mocno włożyć wskaźnik poziomu oleju we wlew oleju.
END
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Obiecałem, że będę informował do momentu aż wyjaśnię temat by ewentualnie komuś pomóc, więc składam raport.
W zeszły piątek miałem mieć diagnostykę komputerową, na którą poza kolejką umówił mnie znajomy drogą wyjątku u specjalisty. Faktycznie specjalista chyba ma dobre podejście, bo gdy zadzwoniłem do niego celem potwierdzenia wizyty to przeprowadził ze mną wywiad. Gdy dowiedział się, że dopiero co kupiłem samochód i nie wymieniałem jeszcze filtrów oraz oleju to powiedział mi "ja mogę Pana przyjąć, podstawowa diagnostyka do 200zł, ale niech się Pan zastanowi, filtry i olej i tak musi Pan wymienić, a to może przynieść zaskakujący wynik i diagnostyka okaże się zbędna". Poszedłem za jego radą.
Niestety dostawa filtrów i oleju (dużo taniej na allegro niż na miejscu) opóźniła się i dopiero wczoraj (bo mam czas tylko w sobotę) wymieniłem komplet u siebie w garażu, tj. filtry (powietrza, paliwa, kabinowy, oleju) oraz olej.
Akurat wczoraj zapaliła mi się rezerwa, przy poprzedniej rezerwie nalałem 30l paliwa. Od tamtego momentu przejechałem 325km co dało około 9,2l/100km faktycznego spalania. Teraz zalałem 46l i zobaczymy, ile km nabiję do kolejnego zapalenia się rezerwy.
Tematu skrzyni biegów na razie nie drążyłem ponieważ mam inne tematy. W najbliższy weekend muszę zlokalizować powód stukania z prawej strony tylnego zawieszenia oraz wymienić płyn hamulcowy oraz chłodniczy. Przeprowadziłem test uszczelki pod głowicą i raczej jest szczelna.
W zeszły piątek miałem mieć diagnostykę komputerową, na którą poza kolejką umówił mnie znajomy drogą wyjątku u specjalisty. Faktycznie specjalista chyba ma dobre podejście, bo gdy zadzwoniłem do niego celem potwierdzenia wizyty to przeprowadził ze mną wywiad. Gdy dowiedział się, że dopiero co kupiłem samochód i nie wymieniałem jeszcze filtrów oraz oleju to powiedział mi "ja mogę Pana przyjąć, podstawowa diagnostyka do 200zł, ale niech się Pan zastanowi, filtry i olej i tak musi Pan wymienić, a to może przynieść zaskakujący wynik i diagnostyka okaże się zbędna". Poszedłem za jego radą.
Niestety dostawa filtrów i oleju (dużo taniej na allegro niż na miejscu) opóźniła się i dopiero wczoraj (bo mam czas tylko w sobotę) wymieniłem komplet u siebie w garażu, tj. filtry (powietrza, paliwa, kabinowy, oleju) oraz olej.
Akurat wczoraj zapaliła mi się rezerwa, przy poprzedniej rezerwie nalałem 30l paliwa. Od tamtego momentu przejechałem 325km co dało około 9,2l/100km faktycznego spalania. Teraz zalałem 46l i zobaczymy, ile km nabiję do kolejnego zapalenia się rezerwy.
Tematu skrzyni biegów na razie nie drążyłem ponieważ mam inne tematy. W najbliższy weekend muszę zlokalizować powód stukania z prawej strony tylnego zawieszenia oraz wymienić płyn hamulcowy oraz chłodniczy. Przeprowadziłem test uszczelki pod głowicą i raczej jest szczelna.
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 17 lip 2019, 20:54
- model samochodu: Kia ceed kombi 1,6 benzyna 2012/13
Re: Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
To wiemy czemu cena była atrakcyjna auta