Wtam,
Jaki olej silnikowy zalecany jest do Vengi z silnikiem 1.4 ON 90KM ?
(Jaki leje aso ? )
Olej silnikowy 1.4 CRDi
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 lip 2020, 09:23
- model samochodu: Venga
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 lip 2020, 09:23
- model samochodu: Venga
Re: Olej silnikowy 1.4 CRDi
Nie doczekałem się odpowiedzi, więc sam poszukałem, opisze, może komuś się przyda:
W instrukcji od auta sugerowany jest Syntetyk Shell Helix Ultra 5W-30; AP-L; ACEA C2
Kupiłem 6 litrów, weszło 5,3 litra.
Filtr oleju oryginał 263202A500 zastąpiłem przez Filtron 674/5, w zestawie są uszczelki łącznie z uszczelką korka spustowego.
Uszczelka korka spustowego to oryginalnie 2151323001, jak kupiłem zamiennik na allegro (uszczelka z zestawu Filtrona jest nieco inna także wolałem zamontować tą idealnie pasującą z allegro)
Przy wymianie filtra przyda się nasadka 27mm plus przedłużka . Nie dałem rady odkręcić obudowy filtra kluczem płaskim, jest tam bardzo mało miejsca, a siła z jaką ktoś go dokręcił wymagała dużej grzechotki z rozsuniętym ramieniem. Męcząc się kluczem płaskim uszkodziłem przewód chłodniczy zaraz przy korku . Także sugeruję od razu nastawić się na klucz nasadowy.
Korek spustowy to standardowa 15 albo 17... już nie pamiętam, tu nie było żadnych utrudnień i niespodzianek, będzie pasował każdy typ klucza.
Olej udało się wymienić bez kanału, podniosłem auto i podstawiłem pod każde koło kawał krokwi.
W instrukcji od auta sugerowany jest Syntetyk Shell Helix Ultra 5W-30; AP-L; ACEA C2
Kupiłem 6 litrów, weszło 5,3 litra.
Filtr oleju oryginał 263202A500 zastąpiłem przez Filtron 674/5, w zestawie są uszczelki łącznie z uszczelką korka spustowego.
Uszczelka korka spustowego to oryginalnie 2151323001, jak kupiłem zamiennik na allegro (uszczelka z zestawu Filtrona jest nieco inna także wolałem zamontować tą idealnie pasującą z allegro)
Przy wymianie filtra przyda się nasadka 27mm plus przedłużka . Nie dałem rady odkręcić obudowy filtra kluczem płaskim, jest tam bardzo mało miejsca, a siła z jaką ktoś go dokręcił wymagała dużej grzechotki z rozsuniętym ramieniem. Męcząc się kluczem płaskim uszkodziłem przewód chłodniczy zaraz przy korku . Także sugeruję od razu nastawić się na klucz nasadowy.
Korek spustowy to standardowa 15 albo 17... już nie pamiętam, tu nie było żadnych utrudnień i niespodzianek, będzie pasował każdy typ klucza.
Olej udało się wymienić bez kanału, podniosłem auto i podstawiłem pod każde koło kawał krokwi.