Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
-
- Posty: 734
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Ktoś mnie pytał o paliwozernosc 1.4 100. Miałem 1.4 109 w Rio. W zimie w mieście raz wyszło 33 litry po przejechaniu 320 km jakos tak. Owszem, korki wrocławskie. Rio 1,4 109 tak ogólnie paliło w mieście z 9, tymczasem 1.0 120 ze start stop w sumie tak z 7,7. A Suzuki 1.0 112 Boosterjet koło 7 w mieście.
-
- Posty: 734
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Natomiast w odniesieniu do zwrotu "masz taki że się wypowiadasz" - o to samo zapytalbym właścicieli wolnossacych wypowiadających się o turbo
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
A więc z głową:kon pisze: ↑29 lip 2020, 08:29 11,6? A czemu nie 15,0?
Tyle ma 1.0 ale ze skrzynią 5 biegową.
Parametr elastyczności miał sens w czasach, gdy 99% samochodów miało 5 biegowe skrzynie. Dziś takie porównywanie kompletnie nie ma sensu.
To może być najistotniejszy parametr, ale dla kogoś kto nie umie zmieniać biegów.
Nie twierdzę że silnik 1.2 jest szybszy, ale jak posługujemy się liczbami, to róbmy to z głową.
1,2 MPI manualana 5 biegów 80-120km/h 20,6 sekundy
1,0 t-gdi 100 manualna 5 biegowa 15,0 sekund
1,0 t-gdi 120 manualna 6 biegowa 11,6 sekundy
1,0 t-gdi 120 7DCT 7,8 sekundy
Dlaczego kolega twierdzi, że takie porównanie nie ma sensu? Przecież to jest najistotniejszy parametr mówiący o komforcie wyprzedzania. Jeżeli umiem zmieniać biegi to co? zamienię 20,6 sekundy w 11,6 sekundy? Przecież to absurd.
Jeździłem w swoim czasie samochodem z silnikiem 1,4, 82 KM i 120Nm i mimo mojego zamiłowania do samochodów mniejszych w których takie parametry się zdarzają to o takich chciałbym zapomnieć bo jazda z takimi poza pojechaniem po gazetę była męczarnią.
Mam od jakiegoś czasu 1,0 t-gdi 120 7DCT na który przesiadłem się z 1,2 tce 118 Renault Captur 6 manual i jest o niebo lepiej a tylko ciut głośniej.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Kolego jotes1911 proszę nie manipulować postami i cytatami a jeżeli już to cytować w oryginale, a jeżeli kolega nie zna definicji cytatu to polecam https://pl.wikipedia.org/wiki/Cytat
Na naukę nigdy nie jest za późno!
Na naukę nigdy nie jest za późno!
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Było zadane (i zacytowane) konkretne pytanie:mstrum pisze: ↑29 lip 2020, 09:19 Kolego jotes1911 proszę nie manipulować postami i cytatami a jeżeli już to cytować w oryginale, a jeżeli kolega nie zna definicji cytatu to polecam https://pl.wikipedia.org/wiki/Cytat
Na naukę nigdy nie jest za późno!
"Aha i wytłumaczy mi ktoś, co to znaczy wysilony silnik?"
Na pytanie to została udzielona odpowiedź. Gdzie w tym jest jakakolwiek manipulacja?
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Silnik 1,2mpi to całkowita porażka. Tyle w temacie.mstrum pisze: ↑29 lip 2020, 07:32A czy ten kolega może cokolwiek poza traktorem i to starej generacji wyprzedzić?Iżu pisze: ↑28 lip 2020, 21:31StonicScross pisze: ↑28 lip 2020, 15:33 1,4 100 to archaizm i anachronizm. Nie wszystkie silniki 1.0 maja podobna kulturę pracy. Boosterjet Suzuki niewiele słychać.
Gdybym miał znowu kupić to autko (pomimo odpadających klamek ), to wybrałbym także wolnossący silnik 1,2 MPI 84 KM.
Poleciłem taki samochód koledze i jest bardzo zadowolony
1,2 MPI elastyczność 80-120 km/h - 20,6 sekundy, a dla porównania tak znienawidzony przez kolegę 1.0 tgdi - 7,8 sekundy.
Ps. Zacytowałem wpis w całości, aby nie być znów posądzony o manipulację cytatami.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Bo skoro umawiamy się na test "elastyczności", czyli przyspieszenia na zadanym (najczęściej czwartym) biegu, to trzeba mieć na uwadze że czym innym jest czwarty bieg w skrzyni 5, 6 czy 7 biegowej. Inne ma przełożenie i stosuje się go przy troche innych prędkościach. A hitem jest test na zadanym biegu w automacie, któremu pozwalamy zmieniać biegi..
Jedyne sensowne porównanie to po prostu przyspieszenie (sprint) w danym zakresie (80-120), dobierając biegi tak żeby było najszybciej.
Jeśli w powyższym zestawieniu samochodów, zaczniesz używać drąga i zmieniać biegi, to wyniki manuali znacznie sie polepszą.
I oczywiście największą poprawę (względna i bezwzględną) zanotuje...... silnik wolnossący.
Tak, jak zaczniesz zmianać biegi (czyt.: zredukujesz) to te 20s znacznie skrócisz. Jak ktoś zabiera się do wyprzedzania z prędkości 80km/h małym miejskim autkiem na czwartym biegu, to krzyż na drogę.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2020, 10:57 przez kon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 734
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Żeby ten 1,2 84 choć jakoś super mało palił... Poza tym ma koła 15'' z którymi Stonic po prostu nie jest Stonic-iem.
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
Pali niestety więcej, wg deklaracji producenta prawie o litr więcej niż wycofany 1,4.StonicScross pisze: ↑29 lip 2020, 10:35 Żeby ten 1,2 84 choć jakoś super mało palił... Poza tym ma koła 15'' z którymi Stonic po prostu nie jest Stonic-iem.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2020, 15:57
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 7DCT XL AEB
Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?
A o ile skrócę o 2 sekundy? Jeżeli tak, to to samo zrobię z 1,0 manualem i dojdę do 9,6 sekundy (7,8 nie osiągnę jak w DCT bo to dwusprzęgłówka zmieniająca biegi w ułamku sekundy). Mamy więc 18,6 sekundy vs 9,6 sekundy a więc dalej kosmos.kon pisze: ↑29 lip 2020, 10:32Bo skoro umawiamy się na test "elastyczności", czyli przyspieszenia na zadanym (najczęściej czwartym) biegu, to trzeba mieć na uwadze że czym innym jest czwarty bieg w skrzyni 5, 6 czy 7 biegowej. Inne ma przełożenie i stosuje się go przy troche innych prędkościach. A hitem jest test na zadanym biegu w automacie, któremu pozwalamy zmieniać biegi..
Jedyne sensowne porównanie to po prostu przyspieszenie (sprint) w danym zakresie (80-120), dobierając biegi tak żeby było najszybciej.
Jeśli w powyższym zestawieniu samochodów, zaczniesz używać drąga i zmieniać biegi, to wyniki manuali znacznie sie polepszą.
I oczywiście największą poprawę (względna i bezwzględną) zanotuje...... silnik wolnossący.
Tak, jak zaczniesz zmianać biegi (czyt.: zredukujesz) to te 20s znacznie skrócisz. Jak ktoś zabiera się do wyprzedzania z prędkości 80km/h małym miejskim autkiem na czwartym biegu, to krzyż na drogę.