MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2022, 18:03
- model samochodu: jeszcze C4 Picasso 1.2 PT, 130 KM, More Life
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
1
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2022, 20:20 przez MirekB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2022, 18:03
- model samochodu: jeszcze C4 Picasso 1.2 PT, 130 KM, More Life
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
O , kurcze.
Nie mam jeszcze auta, to i nie mam ksiażki gwarancyjnej, nie pomyślałem, by w niej poszukać.
Czerpałem, głupi, wiedzę z: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... ucenta.pdf, no i dumni handlowcy w salonie wciskali mi kit o 7 latach gwarancji.
Sorki.
Zreszta handlowcy w salonie to albo tłuki, odporne na wiedzę, lub celowo mydlacy w głowach.
Nie mam jeszcze auta, to i nie mam ksiażki gwarancyjnej, nie pomyślałem, by w niej poszukać.
Czerpałem, głupi, wiedzę z: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... ucenta.pdf, no i dumni handlowcy w salonie wciskali mi kit o 7 latach gwarancji.
Sorki.
Zreszta handlowcy w salonie to albo tłuki, odporne na wiedzę, lub celowo mydlacy w głowach.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 16 lut 2022, 19:17
- model samochodu: Sportage MY'22 1.6 T-GDI 180KM MHEV 7DCT 2WD Business Line
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
"Po dwóch latach co"? Po dwóch latach nic. Jeździmy dalej.Jutrzejszy pisze: ↑02 kwie 2022, 16:07W książce gwarancyjnej Kia jest napisane, że gwarancja:
- na akumulator 12V wynosi 2 lata,
- na akumulator MHEV 48V wynosi 2 lata,
- na akumulatory EV, PHEV i HEV wynosi 7 lat.
To, że po dwóch latach kończy się gwarancja na aku 12V nie oznacza, że po dwóch latach będę go wymieniał.
Podobnie w przypadku aku 48V w układzie MHEV.
-
- Posty: 290
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Jaka jest rzeczywista trwałość akumulatorów MHEV dowiemy się dopiero za kilka lat,
bo akumulatory litowo-jonowe niszczy bardziej czas i bezczynność niż przebieg.
Ponadto akumulatory MHEV pracują w nieco innym cyklu pracy (szybkie ładowanie/rozładowanie w stosunku do niewielkiej pojemności) niż akumulatory typowo trakcyjne (np. HEV).
bo akumulatory litowo-jonowe niszczy bardziej czas i bezczynność niż przebieg.
Ponadto akumulatory MHEV pracują w nieco innym cyklu pracy (szybkie ładowanie/rozładowanie w stosunku do niewielkiej pojemności) niż akumulatory typowo trakcyjne (np. HEV).