Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Jak z GPF w 1.6 150 ?
Czy macie już jakieś doświadczenia?
Ja w końcu akurat zamówiłem Tucsona, ale temat wspólny. Czytałem o tym ale nie martwię się na zapas.
U mnie Tucson będzie autem rodzinnym które raz na weekend wyjedzie poza miasto.
Stonica mam 1.0 120 z gpf czego w ogóle nie widać. 10 tys.km w 2 lata ale to nie znaczy że auto jeździ 100 razy 500 metrów itp. Jeżdżę 2 x dziennie po 10 km 4 razy w tygodniu w mieście plus raz na miesiąc trasa.
I nigdy się gpf nie uaktywnił.
Ja w końcu akurat zamówiłem Tucsona, ale temat wspólny. Czytałem o tym ale nie martwię się na zapas.
U mnie Tucson będzie autem rodzinnym które raz na weekend wyjedzie poza miasto.
Stonica mam 1.0 120 z gpf czego w ogóle nie widać. 10 tys.km w 2 lata ale to nie znaczy że auto jeździ 100 razy 500 metrów itp. Jeżdżę 2 x dziennie po 10 km 4 razy w tygodniu w mieście plus raz na miesiąc trasa.
I nigdy się gpf nie uaktywnił.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
- model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Takie coś znalazłem:
Zgodnie informacjami zawartymi w instrukcji obsługi:
Lampka ostrzegawcza filtra GPF zapala się na stałe gdy sadza osiąga pewien poziom. (jest to właśnie informacja dla kierowcy aby przeprowadzić procedurę regeneracji filtra GPF). Wyłączy się ona po przejechaniu ok 30 min, z prędkością pow. 80 km/h, powyżej 3. Biegu z obrotami silnika w zakresie 1500-4000 obr/min.
Jeżeli pomimo tego lampka miga (na wyświetlaczu też zostanie wyświetlona informacja) zalecane jest sprawdzenie ukł. GPF w serwisie.
Pragniemy wyjaśnić, że na częstotliwość i skuteczność dopalenia filtra GPF ma wpływ wiele czynników takich jak temperatura, warunki drogowe, ciśnienie atmosferyczne czy nawet wysokość terenu (mnpm). Czas i warunki skutecznej regeneracji filtra mogą się różnić w zależności od wymienionych warunków. Ponadto muszą być spełnione warunki przez kierowcę tzn. odpowiednia ilość paliwa (zaleca się min. Pół zbiornika) a także temperatura silnika (musi być robocza), proces regeneracji nie zostanie również przeprowadzony podczas jazdy na tempomacie.
Pomimo spełnienia warunków przez kierowcę samochód może nie wejść w procedurę wypalania filtra lub wejść z nią z opóźnieniem. Również może dojść do sytuacji, gdzie procedura z jakiś względów zostanie przerwana (np. korek na drodze, zatrzymywanie się na światłach itp.) wtedy proces regeneracji zacznie się od początku po spełnionych ponownie warunkach. Należy także pamiętać, że przy środowisku regeneracji filtra GPF jest wiele zmiennych i proces ten może trwać dłużej lub krócej lub przy nieco innych warunkach niż podane w instrukcji obsługi. Zawiera ona informacje w jakiej konfiguracji samochód powinien się znajdować do powodzenia regeneracji natomiast nie uwzględnia wielu zmiennych, które mają wpływ na długość i częstotliwość procedury dopalania filtra GPF.
Kierowca może wyczuć, że trwa regeneracja poprzez podwyższone chwilowe zużycie paliwa (szczególnie widoczne na biegu jałowym), głośniejszą i „twardszą” pracę silnika a także pracę wentylatorów celem zapewnienia odpowiedniego chłodzenia przy podwyższonej temperaturze podczas regeneracji filtra.
Strategia modułu jest opracowywana na szczeblu centralnym i ma ona za zadanie tak sterować podzespołami aby maksymalnie ułatwić eksploatację pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu norm emisji spalin narzuconych przez UE.
Zgodnie informacjami zawartymi w instrukcji obsługi:
Lampka ostrzegawcza filtra GPF zapala się na stałe gdy sadza osiąga pewien poziom. (jest to właśnie informacja dla kierowcy aby przeprowadzić procedurę regeneracji filtra GPF). Wyłączy się ona po przejechaniu ok 30 min, z prędkością pow. 80 km/h, powyżej 3. Biegu z obrotami silnika w zakresie 1500-4000 obr/min.
Jeżeli pomimo tego lampka miga (na wyświetlaczu też zostanie wyświetlona informacja) zalecane jest sprawdzenie ukł. GPF w serwisie.
Pragniemy wyjaśnić, że na częstotliwość i skuteczność dopalenia filtra GPF ma wpływ wiele czynników takich jak temperatura, warunki drogowe, ciśnienie atmosferyczne czy nawet wysokość terenu (mnpm). Czas i warunki skutecznej regeneracji filtra mogą się różnić w zależności od wymienionych warunków. Ponadto muszą być spełnione warunki przez kierowcę tzn. odpowiednia ilość paliwa (zaleca się min. Pół zbiornika) a także temperatura silnika (musi być robocza), proces regeneracji nie zostanie również przeprowadzony podczas jazdy na tempomacie.
Pomimo spełnienia warunków przez kierowcę samochód może nie wejść w procedurę wypalania filtra lub wejść z nią z opóźnieniem. Również może dojść do sytuacji, gdzie procedura z jakiś względów zostanie przerwana (np. korek na drodze, zatrzymywanie się na światłach itp.) wtedy proces regeneracji zacznie się od początku po spełnionych ponownie warunkach. Należy także pamiętać, że przy środowisku regeneracji filtra GPF jest wiele zmiennych i proces ten może trwać dłużej lub krócej lub przy nieco innych warunkach niż podane w instrukcji obsługi. Zawiera ona informacje w jakiej konfiguracji samochód powinien się znajdować do powodzenia regeneracji natomiast nie uwzględnia wielu zmiennych, które mają wpływ na długość i częstotliwość procedury dopalania filtra GPF.
Kierowca może wyczuć, że trwa regeneracja poprzez podwyższone chwilowe zużycie paliwa (szczególnie widoczne na biegu jałowym), głośniejszą i „twardszą” pracę silnika a także pracę wentylatorów celem zapewnienia odpowiedniego chłodzenia przy podwyższonej temperaturze podczas regeneracji filtra.
Strategia modułu jest opracowywana na szczeblu centralnym i ma ona za zadanie tak sterować podzespołami aby maksymalnie ułatwić eksploatację pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu norm emisji spalin narzuconych przez UE.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 sty 2021, 11:41
- model samochodu: CEED III Kombi
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Na jakich dystansach jeździsz na codzień ?? Próbowałeś metody z HMP :
HMP: Minimum 10 minut jazdy po uruchomieniu ... Rozpędzamy samochód na trzecim biegu do 3500-4000 rpm. Następnie Puszczamy całkowicie pedał gazu na około 3-5 sekund (hamujemy silnikiem) . Czynność tą powtarzamy aż do zgaszenia kontrolki GPF. Jeśli z powodów warunków na drodze nie uda nam się dotrzymać tych "powtórzeń" tego cyklu nic się nie dzieje,powracamy do tego jak tylko bezpieczeństwo nam pozwoli. Manual skrzynia w trybie "normal" a automat w trybie "sport" i wrzucać biegi łopatkami. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa. Po 6 10 minutach gpf powinien zostać oczyszczony.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Głownie miasto ok 8 km,sporadycznie trasa 60 km
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Umówiłem się na serwis
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ja mam przejechane prawie 5 000 km w 1,6 t-gdi 150 KM i nie zaświeciło mi się. Widzę, że masz włączony tryb eco. Ja nigdy na nim nie jechałem i nie włączam start/stop. Cały czas normal, sporadycznie sport [80/20]. Lubię przegonić autko i jeździłem głównie na autostradach, kilka razy trasa po ok. 700 km. Do pracy autostrada ok. 16 km. W mieście mało, jedynie kilka razy korek na autostradzie. Może to powód wypalania GPF i braku ikonki.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Tryb Eco włączyłem na chwilę,jeżdzę na normal,start\stop wyłączony.Fakt że 99% miasto to może być przyczyna.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 lut 2022, 11:33
- model samochodu: Kia Sportage 1.6 HEV L 230km, FWD, Blue Flame
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
wyłączenie start-stop nie ma nic wspólnego z zapychaniem się GPF