Czas oczekiwania na Sportage V

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Hookie
Posty: 75
Rejestracja: 05 kwie 2022, 10:43
model samochodu: Alfa Romeo Giulia Veloce

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: Hookie »

No właśnie jest tak trochę, że coś nie jest przydatne do momentu, w którym nie okaże się ten jeden raz przydatne, hehe. ;)

Dasz znaka na priv ile brutto Ci wyszedł ten konfig?

U mnie zamówienie to HEV BL FWD - full minus harman kardon.
kejo
Posty: 2
Rejestracja: 02 cze 2022, 12:05
model samochodu: Ceed , Sportage, Stonic, Procced i Sportage V

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: kejo »

Nie doczytałam ja mam zamówioną AWD :D dlaczego ? ponieważ miałam Sportage poprzedniej wersji bez tej opcji i teraz stwierdziliśmy że ma mieć wszystko żeby potem nie żałować/ :)
krzysztofer7
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2022, 13:19
model samochodu: Sportage V PHEV Gt-Line

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: krzysztofer7 »

Skoro już i tak się zrobił trochę offtop w tym temacie, to poruszę jeszcze jedną kwestię. Przeglądam sobie ten temat i wydaje mi się, że jest bardzo mało zamówionych PHEVów. Czy po prostu nie mamy na forum ludzi którzy się chwalą takimi zamówieniami, czy może PHEV nie jest popularnym wyborem w naszym kraju? Ktoś z zamawiających HEV rozważał plug in i jeśli tak, to czemu jednak wybraliście zwykłą hybrydę?
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: nagdob »

krzysztofer7 pisze: 02 cze 2022, 15:05 Skoro już i tak się zrobił trochę offtop w tym temacie, to poruszę jeszcze jedną kwestię. Przeglądam sobie ten temat i wydaje mi się, że jest bardzo mało zamówionych PHEVów. Czy po prostu nie mamy na forum ludzi którzy się chwalą takimi zamówieniami, czy może PHEV nie jest popularnym wyborem w naszym kraju? Ktoś z zamawiających HEV rozważał plug in i jeśli tak, to czemu jednak wybraliście zwykłą hybrydę?
Przede wszystkim zbyt duża różnica w cenie. Kiedyś liczyłem, że aby się zwróciła trzeba by przejechać grubo ponad 200 tys. km. A HEV po moich górkach i jazda dziennie około 110 km jest zupełnie wystarczający. Żona jeździ Niro HEV i na tej trasie spala nawet poniżej 4 litrów, więc Sportage powinno spalać max do 6 litrów. I mnie to satysfakcjonuje. ;)
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
NOEtatnik
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2022, 15:46
model samochodu: Kia Sportage

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: NOEtatnik »

krzysztofer7 pisze: 02 cze 2022, 15:05 Skoro już i tak się zrobił trochę offtop w tym temacie, to poruszę jeszcze jedną kwestię. Przeglądam sobie ten temat i wydaje mi się, że jest bardzo mało zamówionych PHEVów. Czy po prostu nie mamy na forum ludzi którzy się chwalą takimi zamówieniami, czy może PHEV nie jest popularnym wyborem w naszym kraju? Ktoś z zamawiających HEV rozważał plug in i jeśli tak, to czemu jednak wybraliście zwykłą hybrydę?
Sprawa jest prostsza - nikt się nie chwali PHEV, ponieważ do Polski jeszcze żaden PHEV nie dojechał… Na jednej z polskich grup na FB ktoś kilka tygodni temu pochwalił się PHEV-em, wzbudzając małą sensację :) - ale szybko okazało się, że mieszka w Holandii.
NOEtatnik
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2022, 15:46
model samochodu: Kia Sportage

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: NOEtatnik »

nagdob pisze: 02 cze 2022, 15:11 Przede wszystkim zbyt duża różnica w cenie. Kiedyś liczyłem, że aby się zwróciła trzeba by przejechać grubo ponad 200 tys. km. A HEV po moich górkach i jazda dziennie około 110 km jest zupełnie wystarczający. Żona jeździ Niro HEV i na tej trasie spala nawet poniżej 4 litrów, więc Sportage powinno spalać max do 6 litrów. I mnie to satysfakcjonuje. ;)
Duża różnica w cenie? Między HEV a PHEV to 20.000 PLN
Policzmy - jeśli ktoś rocznie przejeżdża 15.000 km, z czego 10.000 km po mieście (co daje jakieś 40-50 km dziennie przez 5 dni w tygodniu) i ładowałby się nawet na płatnych stacjach w ramach sieci KIA Charge, płacąc po 0,90 PLN za kilowatogodzinę, to w rok na przejechanie „na prądzie” po mieście 10.000 km wyda 1.800 PLN (przy założeniu zużycia energii na zawrotnym poziomie 20kWh/100 km, co wydaje się mocno przesadzone…) zamiast 4.800 (przy podanym wyżej zużyciu paliwa w HEV na poziomie 6l/100 km i cenie 8 zł/litr). Przy takich cenach ta o 20.000 PLN wyższa cena PHEV-a zwróci się przy 70.000 km przebiegu. A przecież - w domu można się naładować 2x taniej, poza tym w wielu miejscach można jeszcze spotkać darmowe ładowarki, poza tym - PHEV też mocniej niż HEV może obniżyć zużycie paliwa w trasie…
Generalnie - jeśli ktoś chce (i może) maksymalnie wykorzystać zalety PHEV-a, nastawi się na to, że gdzie tylko się da będzie ładować samochód, to oszczędności przyjdą o wiele, wiele szybciej niż po 200.000 km.
Poza tym - ta świadomość, że się mniej wydaje na benzynę, która teraz zdaje się napędza finansowanie moze nie tego, co powinna… przemawia nawet bardziej (na razie) niż względy ekologiczne…
mnieteq
Posty: 48
Rejestracja: 19 maja 2021, 12:35
model samochodu: KIA Sorento PHEV

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: mnieteq »

NOEtatnik pisze: 02 cze 2022, 19:11
nagdob pisze: 02 cze 2022, 15:11 Przede wszystkim zbyt duża różnica w cenie. Kiedyś liczyłem, że aby się zwróciła trzeba by przejechać grubo ponad 200 tys. km. A HEV po moich górkach i jazda dziennie około 110 km jest zupełnie wystarczający. Żona jeździ Niro HEV i na tej trasie spala nawet poniżej 4 litrów, więc Sportage powinno spalać max do 6 litrów. I mnie to satysfakcjonuje. ;)
Duża różnica w cenie? Między HEV a PHEV to 20.000 PLN
Policzmy - jeśli ktoś rocznie przejeżdża 15.000 km, z czego 10.000 km po mieście (co daje jakieś 40-50 km dziennie przez 5 dni w tygodniu) i ładowałby się nawet na płatnych stacjach w ramach sieci KIA Charge, płacąc po 0,90 PLN za kilowatogodzinę, to w rok na przejechanie „na prądzie” po mieście 10.000 km wyda 1.800 PLN (przy założeniu zużycia energii na zawrotnym poziomie 20kWh/100 km, co wydaje się mocno przesadzone…) zamiast 4.800 (przy podanym wyżej zużyciu paliwa w HEV na poziomie 6l/100 km i cenie 8 zł/litr). Przy takich cenach ta o 20.000 PLN wyższa cena PHEV-a zwróci się przy 70.000 km przebiegu. A przecież - w domu można się naładować 2x taniej, poza tym w wielu miejscach można jeszcze spotkać darmowe ładowarki, poza tym - PHEV też mocniej niż HEV może obniżyć zużycie paliwa w trasie…
Generalnie - jeśli ktoś chce (i może) maksymalnie wykorzystać zalety PHEV-a, nastawi się na to, że gdzie tylko się da będzie ładować samochód, to oszczędności przyjdą o wiele, wiele szybciej niż po 200.000 km.
Poza tym - ta świadomość, że się mniej wydaje na benzynę, która teraz zdaje się napędza finansowanie moze nie tego, co powinna… przemawia nawet bardziej (na razie) niż względy ekologiczne…
I właśnie dlatego zdecydowałem na Sorento PHEV :)
marsen
Posty: 243
Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: marsen »

Uwaga, uwaga! Panie i Panowie.... ;) 18 lutego zamówienie... Był telefon :D Czyli jeszcze jakieś 2 tygodnie 8-)
kukuku2
Posty: 127
Rejestracja: 01 kwie 2022, 17:30
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: kukuku2 »

marsen pisze: 03 cze 2022, 00:04 Uwaga, uwaga! Panie i Panowie.... ;) 18 lutego zamówienie... Był telefon :D Czyli jeszcze jakieś 2 tygodnie 8-)
Konkretnie to co zamawiałeś
Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Czas oczekiwania na Sportage V

Post autor: nagdob »

NOEtatnik pisze: 02 cze 2022, 19:11 Duża różnica w cenie? Między HEV a PHEV to 20.000 PLN
Policzmy - jeśli ktoś rocznie przejeżdża 15.000 km, z czego 10.000 km po mieście (co daje jakieś 40-50 km dziennie przez 5 dni w tygodniu) i ładowałby się nawet na płatnych stacjach w ramach sieci KIA Charge, płacąc po 0,90 PLN za kilowatogodzinę, to w rok na przejechanie „na prądzie” po mieście 10.000 km wyda 1.800 PLN (przy założeniu zużycia energii na zawrotnym poziomie 20kWh/100 km, co wydaje się mocno przesadzone…) zamiast 4.800 (przy podanym wyżej zużyciu paliwa w HEV na poziomie 6l/100 km i cenie 8 zł/litr). Przy takich cenach ta o 20.000 PLN wyższa cena PHEV-a zwróci się przy 70.000 km przebiegu. A przecież - w domu można się naładować 2x taniej, poza tym w wielu miejscach można jeszcze spotkać darmowe ładowarki, poza tym - PHEV też mocniej niż HEV może obniżyć zużycie paliwa w trasie…
Generalnie - jeśli ktoś chce (i może) maksymalnie wykorzystać zalety PHEV-a, nastawi się na to, że gdzie tylko się da będzie ładować samochód, to oszczędności przyjdą o wiele, wiele szybciej niż po 200.000 km.
Poza tym - ta świadomość, że się mniej wydaje na benzynę, która teraz zdaje się napędza finansowanie moze nie tego, co powinna… przemawia nawet bardziej (na razie) niż względy ekologiczne…
No właśnie. Piszesz, że jakbyś robił 40 - 50 km dziennie, to po max 70 tys. by się zwrócił PHEV. Wszystko zależy właśnie od tych ilości przejechanych km. Ja dziennie robię ok. 110 km. Mogę ładować w domu, ale te 60 - 70 km i tak pojadę na benzynie. Robiłem obliczenia około 2 lata temu, więc i cena benzyny była duuużo tańsza. I pomimo, iż mam fotowoltaikę, to i tak musiałbym jeździć około 7 lat żeby się zwróciło. Chyba przesadziłem z tymi 200 tysiącami km, ale też trzeba by było dużo przejechać. Te 200 tys. to liczyłem chyba benzyna (czysta) vs. elektryk. Generalnie dla mnie byłby najlepszy elektryk, no ale cena poraża. Poza tym w trasie ????
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”