Witam,
mam 1,5 rocznego Picanto 1.2 MPI 84 KM w ktorym od jesieni zaczely "dzwonic zawory" - tak to sie przynajmniej slyszy
W warsztacie nic nie znaleziono, dopiero gdy udalo mi sie zaprezentowac majstrowi o co mi chodzi stwierdzil,
ze za malo i za spokojnie jezdze ( 9 tkm w roku) no i mam tankowac lepsze paliwo bo sie wtryski zaklejaja/brudza !!!
Tez tak macie ???
Dziwne dzwonienie z komory silnika
Re: Dziwne dzwonienie z komory silnika
Ten wątek z silnikiem 1.2 w Rio, Picanto i Stonicu był już wiele razy poruszany. Dodam, że w moim dwu letnim Stonicu z tym samym silnikiem jest to samo. Jak na razie nikt nie znalazł skutecznego rozwiązania tej sprawy. Częściowo pomogło, w moim przypadku, lanie (długookresowo) paliwa 98. Myślę, że taka konstrukcja tego silnika. Na pocieszenie dodam, że z tego to co czytałem, to ten silnik zalicza się do bezawaryjnych.
Re: Dziwne dzwonienie z komory silnika
Ojciec w focusie to samo , na zimnym stuki, 2x wymieniony olej na inna gestosc ale z specyfikacja dla tego silnika, nic nie dalo
Silnik ma moc i nic nie kopci oleju nie pije zero błędów, albo zawory lub hydrauliczne popychacze.
Wlalem ceramizator i wszystko ucichlo, minelo 1,5 roku i wszystko ok, ale co wymiane oleju daje jedna dawke ceramizatora.
Jesli stuka na cieplym to juz tylko remont silnika.
Silnik ma moc i nic nie kopci oleju nie pije zero błędów, albo zawory lub hydrauliczne popychacze.
Wlalem ceramizator i wszystko ucichlo, minelo 1,5 roku i wszystko ok, ale co wymiane oleju daje jedna dawke ceramizatora.
Jesli stuka na cieplym to juz tylko remont silnika.