Potwierdzam. Co prawda kontrolka się nigdy nie zapaliła, ale monitorowałem stan GPF , zejście z poziomu 2 do zera zajęło mi ok 10 minut, zrobiłem ok 12 kilometrów.patrykk pisze: ↑22 lis 2023, 13:17 Kluczem nie są stałe obroty a dodawanie i odpuszczanie gazu, filtr wypala się w momencie puszczenia gazu. Wypalanie zajmuje 5-10 min jeżeli robi się to w taki sposób. 4-7x przyspieszenie i puszczenie gazu powoduje spadek zatkania filtra o 1 poziom. Poniżej screen zejścia z 2 na 0.
Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 01 kwie 2022, 17:30
- model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
A jakie obroty należy mieć przy takiej zabawie , tzn do ilu ciągniemy i do ilu schodzimy.Jacomir1 pisze: ↑22 lis 2023, 14:36Potwierdzam. Co prawda kontrolka się nigdy nie zapaliła, ale monitorowałem stan GPF , zejście z poziomu 2 do zera zajęło mi ok 10 minut, zrobiłem ok 12 kilometrów.patrykk pisze: ↑22 lis 2023, 13:17 Kluczem nie są stałe obroty a dodawanie i odpuszczanie gazu, filtr wypala się w momencie puszczenia gazu. Wypalanie zajmuje 5-10 min jeżeli robi się to w taki sposób. 4-7x przyspieszenie i puszczenie gazu powoduje spadek zatkania filtra o 1 poziom. Poniżej screen zejścia z 2 na 0.
Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
3 do 3,5 tys obrotów gdzieś, czasem może minimalnie więcej. Ja raczej zwracam uwagę na temperaturę w aplikacji. Bardzo fajnie temperature podnosi długie jednostajne przyspieszenie np. jak wjezdzasz na ekspresówke albo wyjeżdżasz z zabudowanego.
Można to zrobić poza terenem zabudowanym na 3 biegu albo ekspresówce na 4 czy 5 biegu.
Dodam tylko, że takie przedmuchanie auta zrobiłem bodajże w kwietniu i teraz drugi raz w połowie listopada.
Można to zrobić poza terenem zabudowanym na 3 biegu albo ekspresówce na 4 czy 5 biegu.
Dodam tylko, że takie przedmuchanie auta zrobiłem bodajże w kwietniu i teraz drugi raz w połowie listopada.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
kukuku2 pisze: ↑22 lis 2023, 14:56A jakie obroty należy mieć przy takiej zabawie , tzn do ilu ciągniemy i do ilu schodzimy.Jacomir1 pisze: ↑22 lis 2023, 14:36Potwierdzam. Co prawda kontrolka się nigdy nie zapaliła, ale monitorowałem stan GPF , zejście z poziomu 2 do zera zajęło mi ok 10 minut, zrobiłem ok 12 kilometrów.patrykk pisze: ↑22 lis 2023, 13:17 Kluczem nie są stałe obroty a dodawanie i odpuszczanie gazu, filtr wypala się w momencie puszczenia gazu. Wypalanie zajmuje 5-10 min jeżeli robi się to w taki sposób. 4-7x przyspieszenie i puszczenie gazu powoduje spadek zatkania filtra o 1 poziom. Poniżej screen zejścia z 2 na 0.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
To TSB dla serwisu a nie dla klienta.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Sprawdziłem dziś status filtra. Ostatnio miałem 3, dziś 2. Ostatnie wypalenie miało miejsce 820 kilometrów temu. Dodam że autem buja się żona która do pracy ma 23 km drogą szybkiego ruchu. Aktualizacja wgrana w lipcu. Winter is coming
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Przed wgraniem nowego softu i po jego wgraniu dotyczącego - jak to nazwali „Poprawa logiki działania kontrolki ostrzegania wypalania GPF„ oraz „ Poprawa logiki uruchamiania zestawu wskaźników”, zrobiłem „zrzut” Identyfikatorów ECU w Car Scanner. Prawdę mówiąc nic mi to nie mówi ale różnic jest kilka, między innymi znacząca różnica to taka gdzie w odczycie „Battery management system” zostało dopisanych dziesięć linijek tekstu – i tu widać że jakaś poprawka została wgrana ale gdzie jest wgrana ta od GPF to niestety nie wiem. Jest kilka różnic w „Catalyst Monitor”,
„O2 Sensor Monitor” czy EGR ale czy to o to chodzi to trudno powiedzieć. No i data modyfikacji „Dashboard” przed zmianami jest 2022 09 07 a po zmianach jest 2023 02 09.
Moje doświadczenie z wypalania GPF to takie, że jeżeli mam jeszcze stan 0 a trochę kręciłem się po mieście to jak trafiła się trasa na A lub S to celowo podnosiłem temperaturę jadąc metodą zwalniania i przyspieszania (temp. osiągnięta to ok. 550 - 630 st.C). Takie podnoszenie temperatury zdarzyło mi się wykonać cztery razy i obecnie nadal 0 a od ostatniego wypalania przejechałem ponad 2k km.
„O2 Sensor Monitor” czy EGR ale czy to o to chodzi to trudno powiedzieć. No i data modyfikacji „Dashboard” przed zmianami jest 2022 09 07 a po zmianach jest 2023 02 09.
Moje doświadczenie z wypalania GPF to takie, że jeżeli mam jeszcze stan 0 a trochę kręciłem się po mieście to jak trafiła się trasa na A lub S to celowo podnosiłem temperaturę jadąc metodą zwalniania i przyspieszania (temp. osiągnięta to ok. 550 - 630 st.C). Takie podnoszenie temperatury zdarzyło mi się wykonać cztery razy i obecnie nadal 0 a od ostatniego wypalania przejechałem ponad 2k km.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
właśnie sprawdziłem, u mnie 2. 0 było jak ostatnio sprawdzałem na początku września. Tydzien temu robiłem trasę ekspresówką 200 km, nie wygląda na to żeby zaszło w tym czasie wypalanie (jak w car scanerze podejrzeć dystans od ostatniego wypalania?)
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dawno to robiłem, ale z tego co pamiętam to najpierw musisz edytować ilość wyświetlanych okiennych na ekranie po podłączeniu z obd. Potem poprzez kliknięcie albo przytrzymanie okienka otworzy Ci się cały wiersz co chcesz mieć wyświetlane. Warunkiem jest to że dodawanie okienek i edycja wyświetlanych wartości musi być po podłączeniu telefonu z obd.