Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

forum użytkowników modelu Kia XCeed
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Cocosh pisze: 01 sty 2024, 13:04
puhacz4567 pisze: 01 sty 2024, 12:58 Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Pozostaje chyba jazda z wyłączonym nawiewem przy ruszaniu i dojeżdżaniu do parkingu, manualnie wyłączając nawiew. Bez tego auto spala jednocześnie i benzynę jak zwykły spaliniak i prąd jednocześnie co wychodzi mniej ekonomicznie niż sam benzyniak :D Przydałaby się chociaż opcja włączenia głupiego wiatraka z nawiewu bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego żeby mi tylko szyba przednia nie parowała, mogę przeżyć jazdę bez ogrzewania na odcinku 5 kilometrów z podgrzewana kierownica i siedzeniem, ale nie wiem jak sobie poradzić z parującą szybą po paru minutach jazdy :)
Wszelkie wskazówki przyjmę jeśli ktoś miał podobne problemy.
Kiedyś ktoś mi tłumaczył na grupie, że jak przed zakończeniem jazdy przestawisz temperaturę na minimum - do wyświetlenia - LOW i ustawisz wiatrak na pierwszą kreska to niby komputer zapamięta taki nastaw i nie będzie włączał silnika spalinowego.
Chyba to u mnie działało z tego co pamiętam.
Wazne, żeby nie było ustawienia AC i Auto.
Czyli: temperatura na Maxa w dół do low, włączenie wiatraka na jedną kreska.
Może pomoże :)
Dziś próbowałem tego sposobu, ale to nic nie dało niestety przy 5°C na plusie na zewnątrz wciąż włącza się silnik niezależnie jaka temperature ustawie w nawiewie nawet na LOW i nawet na Driver only na 1 kresce. Poprostu nie da się pozbyć tego algorytmu. Włączam nawiew --> uruchamia się silnik spalinowy --> ruszam z miejsca spalanie wkręca się na maxa i jadę na elektryku...
W nadchodzącym roku chyba zmienię na pełnego elektryka z pompą ciepła, bo to auto nie ma racji bytu na krótkie trasy do miasta w temperaturze niższej niż 15°C na zewnątrz...
Nigdy więcej KIA plug in...
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: dragonn »

Polift czy przed lift?
Dałeś mi chwilę po zmianie na low żeby się wyłączył? Jeśli silnik się odpali zanim zmieniłeś na LOW to będzie chodził przez chwilę.
U mnie ustawienie na LOW zdecydowanie nie odpala silnika spalinowego i to z włączonym AC i na Auto.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Jutrzejszy »

puhacz4567 pisze: 01 sty 2024, 21:05 Dziś próbowałem tego sposobu, ale to nic nie dało niestety przy 5°C na plusie na zewnątrz wciąż włącza się silnik niezależnie jaka temperature ustawie w nawiewie nawet na LOW i nawet na Driver only na 1 kresce. Poprostu nie da się pozbyć tego algorytmu.
Czy dodatkowo wyłączyłeś sprężarkę klimatyzacji, tzn. aby zgasła dioda AC?
Arecki50
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2021, 18:55
model samochodu: KIA XCeed 1.6 T-GDI 7DTC wersja X-line 2020 r

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Arecki50 »

Ja pierdziele nie rozumiem was ja wydałem grubo ponad 100 tys na auto 1.6 tgi (204 KM+7DTC ) i wy też wydaliście na swoje auto (PHEW). Moje pali w miescie ponad 10 l na 100 km i mnie to nie obchodzi a wy bijecie piane o spalanie wyższe o 1 litr , trzeba było kupić sobie nowego Fiata Pande albo inne cudo typu Dacia i wtedy by paliło 6 l na 100 km a nie pisać o wyłaczeniu ogrzewania , wiatraka itp.... ludzie to jest niepoważne , biedni ludzie kupuja drogie auta a bogaci kupują tanie ( leasing ,wynajem i inne gówna) a pózniej płacz i lament o 1 litr paliwa czyli 6 zł 50 gr :lol:
Appassionato
Posty: 113
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Appassionato »

Arecki50 pisze: 02 sty 2024, 07:47 Ja pierdziele nie rozumiem was ja wydałem grubo ponad 100 tys na auto 1.6 tgi (204 KM+7DTC ) i wy też wydaliście na swoje auto (PHEW). Moje pali w miescie ponad 10 l na 100 km i mnie to nie obchodzi a wy bijecie piane o spalanie wyższe o 1 litr , trzeba było kupić sobie nowego Fiata Pande albo inne cudo typu Dacia i wtedy by paliło 6 l na 100 km a nie pisać o wyłaczeniu ogrzewania , wiatraka itp.... ludzie to jest niepoważne , biedni ludzie kupuja drogie auta a bogaci kupują tanie ( leasing ,wynajem i inne gówna) a pózniej płacz i lament o 1 litr paliwa czyli 6 zł 50 gr :lol:
Ja podejrzewam, że tu chodzi o ślad węglowy i co2, a nie kasę. :D
xuser
Posty: 161
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: xuser »

A no tak to calkowicie zmienia sytuację. Bo ślad węglowy dodatkowego Accu, osprzętu i dodatkowych kroków w produkcji jest wręcz ujemny,... Tak samo większą masa dodaje tej wersji skrzydeł. O naiwności....
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: dragonn »

Arecki50 pisze: 02 sty 2024, 07:47 Ja pierdziele nie rozumiem was ja wydałem grubo ponad 100 tys na auto 1.6 tgi (204 KM+7DTC ) i wy też wydaliście na swoje auto (PHEW). Moje pali w miescie ponad 10 l na 100 km i mnie to nie obchodzi a wy bijecie piane o spalanie wyższe o 1 litr , trzeba było kupić sobie nowego Fiata Pande albo inne cudo typu Dacia i wtedy by paliło 6 l na 100 km a nie pisać o wyłaczeniu ogrzewania , wiatraka itp.... ludzie to jest niepoważne , biedni ludzie kupuja drogie auta a bogaci kupują tanie ( leasing ,wynajem i inne gówna) a pózniej płacz i lament o 1 litr paliwa czyli 6 zł 50 gr :lol:
Nie twój model to po co takie głupie docinki?
Moje średnie spalanie to 2.5l/100km przy 33 tys. zrobionych km (a wiem że wiele osób schodzi dużo niżej, ja pewnie robię więcej większy tras). I dlatego kupowałem to auto, mam fotowoltaikę, nadmiar energii i spokojnie połowę km z tych 33 tys. robię za darmo. I przy tylu km zrobionych to już robi różnicę.
I nie, mnie nie chodziło o żadnej ślad węglowy, jak by o to mi chodziło to dalej bym jeździł swoją Fabią aż się rozpadnie kompletnie. Po prostu uznałem że dla mnie ten model ma sens i lubię jak się nim jeździ.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: Tolinek »

Mój grzeje non stop, aż osiągnie temperaturę w kabinie lub usunie nadmiar wilgoci. W tym czasie samochód jedzie na napędzie elektrycznym. Zdażyło mi się włączenie silnika spalinowego przy jeździe na LOW, bez recyrkulacji, prędkością nawiewu 1 i z nastawą na szybę ale była wtedy bardzo duża wilgotność. "Niewytłumaczalne" włączenia silnika zaczynają się w momencie, gdy zaczynają parować szyby. Taką mam obserwację.

To co widzę i słyszę to że powyżej 40 km/h przestaję kompletnie słyszeć silnik, dominują opony. W sumie to nie miałem okazji tak jak ty jechać w trybie miejskim (start-krótka jazda-stop, start-krótka jazda-stop itd.) przez 3 kilometry. Mogę Ci powiedzieć jak to się zachowuje gdy się jedzie podmiejsko. Scenariusz jest następujący:
- 3.2 km w jedną stronę
- grzanie nastawione na 17 stopni
- 3 zatrzymania na "Trasie" (skrzyżowania)
- pomiędzy zatrzymaniami jazda z prędkością miejsko-podmiejską
- temperatura nieco ujemna

Gdy jadę "do" silnik spalinowy jest ciągle włączony, wyłącza się może 300 metrów przed osiągnięciem celu.
Gdy wracam, silnik spalinowy włącza się raz, na chwilkę, zwykle tuż po zaczęciu "podróży" powrotnej (Reszta trasy na prądzie).

Zwykle robię krótsze trasy na które wyłączam ogrzewanie bo mi nie potrzebne jak jadę kilometr "do" i kilometr "z ".
Wtedy daję na low, nawiew na szybę i wyłączoną recyrkujację. Ale zdarzają się takie warunki kiedy wilgotność jest duża a temperatura zbyt mała
aby włączyć klimę. Wietrzenie nawet z największą prędkością nie usuwa wilgoci z wnętrza pojazdu (nachuchane). Wtedy jedynym sposobem na odparowanie szyb jest pogrzanie wnętrza (szyby przedniej).

Podsumowując ani trochę mnie nie dziwi że na takiej trasie i z takimi nastawami na panelu silnik spalinowy pracuje - bo powinien.
Chcesz mieć 17 stopni na tak krótkiej trasie to masz 17 stopni. Źródłem ciepła w NIRO/CEED/XCEED pveh jest silnik spalinowy.
Piździ-grzałka 600w napewno pomaga utrzymać czas pomiędzy włączeniami ICE(silnik spalinowy) ale cudów nie ma. To co mnie dziwi
to, że ruszając pojazd włącza ICE a gdy zatrzymujesz się to gaśnie. Takiej pracy silnika spalinowego nie obserwowałem. Jak miał nagrzać
wnętrze to robił to raz a pożądnie. Wydaje mi się że lampka "EV" też pali się u mnie ciągle - nie gaśnie tak jak u Ciebie ale muszę to sprawdzić. Mam Xceed po FL więc może być tu jakaś różnica w sterowaniu.

Tak czy innaczej, wpis dobry bo pokazuje jak ten system pracuje przy jeździe bardzo miejskiej, w korku, na małym dystansie w temperaturach ujemnych. Byłem ciekaw teraz już wiem.
puhacz4567
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2023, 18:31
model samochodu: Kia Xceed phev

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: puhacz4567 »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)
Rzeczywiście u mnie też teraz jest duża wilgotność i szyby parują od środka jak szalone.
Znalazłem jeden sposób jak to wszystko ominąć, może komuś pomoże więc opiszę.
Zaczynając jazdę zaczynam ją z wyłączonym grzaniem, nawiewem całkowicie. I włączam dopiero jak autem osiągnę prędkość wyższa niż 20km/h czyli poprostu wyjadę spod domu.
Zajmuje to parę sekund więc luzik.
Dalej normalnie już jadę z włączoną klimą nawet i na high grzaniem na szybę. Wszystko jedno już wtedy.
Dojeżdżając do celu wyłączam nawiew zanim zacznę się turlać na parkingu żeby bez sensu nie zaczynał spalać znowu nagle pod 30 litrów przez parę sekund. (Nie wiem czemu tak jest, to jest akurat bezsensowne) Dojeżdżam, parkuje gaszę elektryka i koniec. Różnica w spalaniu jest wielka według pomiarów komputera.
Z cały czas włączoną klimą ten sam odcinek auto spala niby 9-10 litrów plus jedzie na prądzie. Moim sposobem spada do 3-4. Jest to mega dziwne ale co zrobić.
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Kia Xceed phev wysokie spalanie w korkach, przy niskich prędkościach.

Post autor: dragonn »

puhacz4567 pisze: 02 sty 2024, 17:37 Z cały czas włączoną klimą ten sam odcinek auto spala niby 9-10 litrów plus jedzie na prądzie. Moim sposobem spada do 3-4. Jest to mega dziwne ale co zrobić.
To akurat dość proste jest, spalanie silnika w trybie dogrzewania jest stałe niezależnie od prędkości, a wartość spalania na którą patrzysz jest w l/km, czyli im wyższa prędkość będzie (czyli zrobimy więcej km w danej jednostce czasu) tym niższe wyjdzie wyliczone spalanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”