1 przegląd/ wymiana oleju HEV

forum użytkowników modelu Sorento
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: Kijankax »

inquis pisze: 13 gru 2023, 10:49
adasko pisze: 12 gru 2023, 23:26 Pytanie czemu millers ee performance a nie xf premium ?
Ponieważ ee perf. ma Nanodrive i wyższe API - SP, kiedy xf dochodzi do SN plus. Ale oba mogą być.
nie jest to prawda
Xf ma sp też.

Nie wiem co daje nano ale wedlug samego millersa to niezbyt wiele...

Patrząc na
1. Performance
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-0w20/
Oraz
2. Xf
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c5-0w20/

To ten performance gorzej wypada w parametrach niż xf.

Ktoś wie o co chodzi?
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: inquis »

Kijankax pisze: 06 sty 2024, 21:08
inquis pisze: 13 gru 2023, 10:49
adasko pisze: 12 gru 2023, 23:26 Pytanie czemu millers ee performance a nie xf premium ?
Ponieważ ee perf. ma Nanodrive i wyższe API - SP, kiedy xf dochodzi do SN plus. Ale oba mogą być.
Nie wiem co daje nano ale wedlug samego millersa to niezbyt wiele...
Nanodrive obniża tarcie podczas pracy silnika, a tym samym temperaturę roboczą oleju. Miałem możliwość porównać olej z nano i bez użytkując auta z czujnikiem temperatury oleju i ten z nanodrive obniżał ją o kilka stopni podczas szybkiej jazdy. Według mnie dla hybryd obniżenie tarcia to podstawa, o wiele istotniejsza niż API SN czy SP...
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: Kijankax »

inquis pisze: 07 sty 2024, 09:19
Kijankax pisze: 06 sty 2024, 21:08
inquis pisze: 13 gru 2023, 10:49

Ponieważ ee perf. ma Nanodrive i wyższe API - SP, kiedy xf dochodzi do SN plus. Ale oba mogą być.
Nie wiem co daje nano ale wedlug samego millersa to niezbyt wiele...
Nanodrive obniża tarcie podczas pracy silnika, a tym samym temperaturę roboczą oleju. Miałem możliwość porównać olej z nano i bez użytkując auta z czujnikiem temperatury oleju i ten z nanodrive obniżał ją o kilka stopni podczas szybkiej jazdy. Według mnie dla hybryd obniżenie tarcia to podstawa, o wiele istotniejsza niż API SN czy SP...
Ok. To może i to nano coś działa. Na papierze ee ma niższy indeks niż xf. Tak czy inaczej ktoś poleca coś innego niż millers? Coś co będzie na PAO, 0w20, ilsac gf6a?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”