Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lut 2023, 11:09
- model samochodu: Sportage V, M+SMT, T-GDI 1.6 150KM, manual.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dzisiejsza strona z pamiętnika optymalizatora-wypalacza:
Pogoda dziś ładna była i miałem trochę bardziej po drodze do ekspresówki niż to zwykle bywa, to pojechałem se przepalić. Kontrolka gpf jeszcze nie świeciła, ale stan zapełnienia pokazywało od jakiegoś czasu na 3 i spodziewałem się kontrolki niebawem. Auto jest po aktualizacji gpf. Dojazd do ekspresówki 12km siedemdziesiątką, temperatura ok. 350st. Zaczyna się ekspresówka to tryb sport, czwarty bieg i w pedał do 4000+obr. i odpuszczanie do 3500obr., temperatury łatwo wskoczyły i utrzymywały się w przedziale 600-650st, chwilowo max. ok. 670 też było. Po czterech minutach gpf spadło do poziomu 2, po kolejnych 2 minutach spadło do poziomu 1. Jadę kolejne cztery minuty, nie spada do 0. Widzę zjazd, myślę łatwo poszło, zawrócę się i na powrocie dopalę do zera. Do zjazdu przyhamował mnie tir, pospadały temperatury do ok. 500st., wracam na ekspresway w kierunku powrotnym i na dystansie kolejnych ok. 25km piłuję go dalej 4000-3500, ale temperatury już nie wchodzą takie jak wcześniej, tylko wahają się od 500 do max. 590st. i gpf już nie spadł poniżej 1.
Nasuwają mi się wnioski, że albo nie jest w stanie wypalić do 0, albo wypalanie, po niedokończonym, przerwanym cyklu nie załączało się przy niskim stanie zapełnienia. Biorąc pod uwagę, że na powrocie nie mogłem uzyskać tak samo wysokich temperatur, przypuszczam, że powód jest ten drugi. Ciekawią mnie wasze doświadczenia w tej kwestii, w szczególności, czy można przerwać proces wypalania dzieląc go na dwa (żeby nadplanowych kilometrów było jak najmniej), czy jak się wypala to koniecznie gazuuuu żeby w kotle nie przygasło.
Pogoda dziś ładna była i miałem trochę bardziej po drodze do ekspresówki niż to zwykle bywa, to pojechałem se przepalić. Kontrolka gpf jeszcze nie świeciła, ale stan zapełnienia pokazywało od jakiegoś czasu na 3 i spodziewałem się kontrolki niebawem. Auto jest po aktualizacji gpf. Dojazd do ekspresówki 12km siedemdziesiątką, temperatura ok. 350st. Zaczyna się ekspresówka to tryb sport, czwarty bieg i w pedał do 4000+obr. i odpuszczanie do 3500obr., temperatury łatwo wskoczyły i utrzymywały się w przedziale 600-650st, chwilowo max. ok. 670 też było. Po czterech minutach gpf spadło do poziomu 2, po kolejnych 2 minutach spadło do poziomu 1. Jadę kolejne cztery minuty, nie spada do 0. Widzę zjazd, myślę łatwo poszło, zawrócę się i na powrocie dopalę do zera. Do zjazdu przyhamował mnie tir, pospadały temperatury do ok. 500st., wracam na ekspresway w kierunku powrotnym i na dystansie kolejnych ok. 25km piłuję go dalej 4000-3500, ale temperatury już nie wchodzą takie jak wcześniej, tylko wahają się od 500 do max. 590st. i gpf już nie spadł poniżej 1.
Nasuwają mi się wnioski, że albo nie jest w stanie wypalić do 0, albo wypalanie, po niedokończonym, przerwanym cyklu nie załączało się przy niskim stanie zapełnienia. Biorąc pod uwagę, że na powrocie nie mogłem uzyskać tak samo wysokich temperatur, przypuszczam, że powód jest ten drugi. Ciekawią mnie wasze doświadczenia w tej kwestii, w szczególności, czy można przerwać proces wypalania dzieląc go na dwa (żeby nadplanowych kilometrów było jak najmniej), czy jak się wypala to koniecznie gazuuuu żeby w kotle nie przygasło.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Też zauważyłem, że najłatwiej zejść z 4 na 1, a potem z 1 do 0 jest już trudniej..
Tydzień temu, żeby zejść z 1 do 0 zrobiłem rozgrzanym już autem ok. 25 km, piłując na 4 biegu, tzn. rozpędzając i puszczając gaz.. no ale zbiłem do 0.
Jednak na drugi dzień zrobiłem kilka kilometrów po mieście i ponownie status 1..
Tydzień temu, żeby zejść z 1 do 0 zrobiłem rozgrzanym już autem ok. 25 km, piłując na 4 biegu, tzn. rozpędzając i puszczając gaz.. no ale zbiłem do 0.
Jednak na drugi dzień zrobiłem kilka kilometrów po mieście i ponownie status 1..
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lut 2023, 11:09
- model samochodu: Sportage V, M+SMT, T-GDI 1.6 150KM, manual.
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Dopiero jak do 0 zejdziesz.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lut 2023, 11:09
- model samochodu: Sportage V, M+SMT, T-GDI 1.6 150KM, manual.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
To lepiej i taniej wychodzi mieć się na baczności.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
jesteś pewien że aktualizacja nic w tym zakresie nie zmieniła? Mignęło mi ostatnio na grupie na fb że niby znika ikonka bez spadku stanu gpf do 0 ale nie wiem ile w tym prawdy
Potwierdzam też że z 1 do 0 schodzi nieco opornie ale wystarczy trzymać temperaturę i zejdzie. Ostatnio wypaliłem z 3 do 0 na odcinku zjazd na trasie wjazd sucharskiego w gdańsku- zjazd na siódemkę na węźle port, to jest jakieś 3 kilometry
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 lut 2023, 10:17
- model samochodu: Kia sportage V
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Jestem dzisiaj z autem na przeglądzie, na prośbę wgrania poprawki dla GPF Pani powiedziała że nie wie czy 'nowa' już się pojawiła,
Podobno poprzednia była mało skuteczna i KIA ma w najbliższym czasie wypuścić nową
Podobno poprzednia była mało skuteczna i KIA ma w najbliższym czasie wypuścić nową
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 16 lut 2022, 19:17
- model samochodu: Sportage MY'22 1.6 T-GDI 180KM MHEV 7DCT 2WD Business Line
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Proponuję zgodnie z instrukcją jechać na 3 biegu z prędkością 80-90. U mnie tylko na 3-ce spada do 0 i to już po kilku kilometrach, oczywiście odpuszczam gaz co jakiś czas.RoadRunner pisze: ↑30 sty 2024, 18:36 na dystansie kolejnych ok. 25km piłuję go dalej 4000-3500, ale temperatury już nie wchodzą takie jak wcześniej, tylko wahają się od 500 do max. 590st. i gpf już nie spadł poniżej 1.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Tak myślę, jazda na niskich biegach jest ogólnie dobra. W sensie ze niższy niż komp.pokazuje. Tylko po ruszeniu auta i przed końcem jazdy schodzić poniżej 2000 obrotów, a tak, nie twierdzę by piłować ale te 2200-2500 obrotów mieć.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...