Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

forum użytkowników modelu Ceed
seba101626
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2023, 18:39
model samochodu: KIA Ceed III 2023 r.

Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: seba101626 »

Witam

Mam już za sobą pierwsze 10 tys. km nowym samochodem Kia Ceed 1.5 T-GDI 160 km w wersji S (podstawa, ale posiada 4 cylindry). Oto co o nim myślę.

Wady KIA Ceed (pisze o wadach, bo zalety mało kogo interesują).

0. Srebrny metalowy napis KIA z breloczka odpadł już po miesiącu...
1. System "Uwaga kolizja" nigdy nie wykrył wyskakującej sarny, która narobiła szkód na kilkanaście tysięcy złotych (jechałem ok. 60 km/h gdy ją zobaczyłem, a w momencie uderzenia 30 km/h, czyli na pewno niezbyt szybko, był czas reakcji dla kierowcy, a zwłaszcza elektronicznego systemu)
2. Ten samochód na pewno nie ma 160 KM, bardzo słaba prędkość startowa / początkowa, nawet gorsza od silników wolno-ssących 1.4 posiadających ok. 90 KM... Cytat jednego z redaktorów "trzeba przyznać, że płynne ruszanie z miejsca sprawia jej trochę trudności" czyli nie tylko ja tak myślę. Mimo wszystko można ruszyć "z kopyta" no ale przy bardzo dużym dodaniu gazu.
3. Po przejechaniu zaledwie 9000 km samochód zaczął "szarpać" na równych obrotach co znacznie obniżyło komfort jazdy, nie wiem jaki wpływ ma na to paliwo E10 lub zbyt ekonomiczna jazda (średnie spalanie zaledwie 5.4 litra, zmiana biegów przy 2300 obr/min, jazda głównie nocami, tak więc oszczędzam m. in. na staniu w korkach i przepuszczaniu pieszych) ale po 200 km "pałowania" na 2 biegu (3-5 tys. obr/min co 5-10 km) komfort płynnej jazdy powrócił (cały czas jeżdżąc na E10);
4. Bardzo mocno odbijająca się tapicerka w przedniej szybie;
5. Asystent kierownicy i pasa ruchu raczej w wersji "beta" i na pewno nie można mu ufać;
6. Bardzo drogi moduł wyłączający system Start/Stop;
7. Duże martwe pole;
8. Brak możliwości ręcznego podniesienia wycieraczek, w zimę podczas dłuższego postoju jest to uciążliwe;
9. Korek wlewu oleju mógłby być odsłonięty, chociaż z drugiej strony demontaż całego plastiku jest dziecinnie prosty i nie wymaga żadnego klucza ani śrubokręta;

A tak w ogóle to gdyby nie problemy z szarpaniem oraz zbyt mocno odbijająca się tapicerka w przedniej szybie swoim samochodem byłbym niemal zachwycony.
Pi_
Posty: 91
Rejestracja: 23 kwie 2022, 15:34
model samochodu: Obecnie:
Ceed III FL Kombi M 1.5 T-GDI 160KM 6MT Lunar Silver

Ostatnio:
Ceed II HB 1,4 CRDi '14

Dużo wcześniej wiele aut temu:
Ceed I HB 1,6 CRDi '08
Ceed I FL HB 1,6 CRDi '11

Pomiędzy Ceed-ami:
Fabia I 1,4 TDI '08, Astra II 1,6 '08, Fabia II 1,6 TDI '12, Octavia II FL 1,6 TDI '12, Fabia III 1,4 TDI '16, Octavia III 1,6 TDI '16.

Dawno temu:
Fiat 126p '99, Audi 80 B2 FL 1,6 '86, Mercedes 124 230E '86, Audi 80 B3 1,6D '89, Mercedes 190 2,0D '88, Ford Mondeo 2.0 '95, Kia Clarus 2.0 '00, Opel Corsa C 1,3 cdti,

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: Pi_ »

seba101626 pisze: 03 mar 2024, 15:51
8. Brak możliwości ręcznego podniesienia wycieraczek, w zimę podczas dłuższego postoju jest to uciążliwe;
Zaraz po wyłączeniu zapłony naciśnij w dół dźwignię wycieraczek i przytrzymaj chwilę.
Wycieraczki wprowadza się w stan serwisowy i ustawia sie na górze szyby w pozycji umożliwiającej ich odchylenia.
Wycieraczki wrócą do pozycji spoczynkowej po ponownym uruchomieniu, ale dopiero gdy:
- włączysz wycieraczki
- przekroczysz 20 km/h
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: dzyszla »

0. Breloczki to chyba nie jest od producenta tylko salon?
1. To jest w instrukcji, że nie zobaczy obiektu, który nagle pojawia się z boku i nie wygląda jak pieszy (tu by jeszcze AEB musiał być, masz?).
2. Podobno procedura resetu gazu pomaga. Ja tutaj mam mieszane opinie, bo na testowym taki sam model ale kombi palił gumy przy lekkim dotknięciu nawet, a mój już tak nie robi - i tak wolę. Niemniej, samo ruszanie a moc to nie wszystko, szczególnie gdy to ruszanie będzie na obrotach poniżej pracy turbiny - tak już mają T-GDI.
3. Ja od dawna na tym silniku (tzn. T-GDI, ale wcześniej to miałem 1,4) co ok. dwa miesiące robiłem dwójka, trójka do 6k. I zdecydowanie widzę spadek spalania przynajmniej. Na aktualnym (1.5) jeszcze za krótko mam.
4. Tak, to od zawsze było - szyba ma dość duży refleks niestety. Dla kamerek bez polaryzacji to nie ma co nawet...
5. A mnie od zawsze pasował. Niemniej, na testowym modelu II poziom strasznie drgał kierownicą (jak na Boingu przy przeciągnięciu ;p), ten co mam już tego efektu nie ma. Może trochę trzyma za bardzo lewej strony, a I poziom dość późno reaguje na linie (w modelu 2019 reagował wcześniej), ale jak dla mnie jest zupełnie ok. No i wreszcie (w por. do 2019) przestaje od razu wyć o nietrzymanie kierownicy - zaczyna tylko od cichego komunikatu.
6. Na necie widziałem za 300zł jakoś, oficjalnie z jakiegoś salonu KIA (+ montaż oczywiście, ale można to też niby samemu zrobić). W 2019 było to tańsze, teraz faktycznie... Nauczyłem się przyciskać przycisk sam ;p
7. W którą stronę?
8. Jak kolega napisał wyżej.
9. Trochę chyba na siłę wada?
Dżyszla
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: Lunar GT »

seba101626 pisze: 03 mar 2024, 15:51 9. Korek wlewu oleju mógłby być odsłonięty, chociaż z drugiej strony demontaż całego plastiku jest dziecinnie prosty i nie wymaga żadnego klucza ani śrubokręta;
To szkoda że nakrętki na wentyle też Ci nie przeszkadzają, szkoda miejsca na forum na takie brednie.
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: MarRa »

Montaż modułu wyłączającego Start&Stop to zbędny wydatek.Ten system działa prawidłowo tylko na nowym akumulatorze. U mnie od pół roku praktycznie się nieaktywuje. Chyba, że zrobię trasę 300 km albo naładuję akumulator ładowarką. Wówczas może przez tydzień działa jak powinien. Potem wystarczy postój 2-3 dni i znów nie działa. Nawet jazda dziennie 50-60 km nie pomaga. Zatem jak dla mnie te 200 - 300 zł lepiej wydać na dobry obiad w restauracji ;) .

Co do szarpania - też pojawiło się u mnie ale dopiero po 27.000 km. Pomogła dynamiczna jazda na trasie w zakresie 2.5 - 4 tyś obrotów. Teraz póki co spokój. Silnik musi czasami dostać "w palnik" i tyle.

Zgodzę się, że reakcja na pedał gazu mogłaby być lepsza, ale już się do tego przyzwyczaiłem i nie narzekam.

Druciarski, ale przynajmniej skuteczny, jest sposób naprawy przez ASO stukającego oparcia tylnej kanapy - taśma typu scotch na klamry, na których zapina się zamek.

Poza tym bez problemów.

Generalnie auto, w specyfikacji MY22 BL, spełnia moje wszystkie oczekiwania. Przy czym jest to opinia po 31k przebiegu.
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 332
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: bielaPL »

0. Srebrny metalowy napis KIA z breloczka odpadł już po miesiącu...
...bez komentarza :D

1. System "Uwaga kolizja" nigdy nie wykrył wyskakującej sarny, która narobiła szkód na kilkanaście tysięcy złotych (jechałem ok. 60 km/h gdy ją zobaczyłem, a w momencie uderzenia 30 km/h, czyli na pewno niezbyt szybko, był czas reakcji dla kierowcy, a zwłaszcza elektronicznego systemu)
To raczej system chroniący przed najechaniem na tył innego auta, u mnie działa. Z minusów to ze dwa razy miałem za zaczał pikać jak pusto na drodze było (jakiś robal czy co) ale nie zahamował na szczęście.

2. Ten samochód na pewno nie ma 160 KM, bardzo słaba prędkość startowa / początkowa, nawet gorsza od silników wolno-ssących 1.4 posiadających ok. 90 KM... Cytat jednego z redaktorów "trzeba przyznać, że płynne ruszanie z miejsca sprawia jej trochę trudności" czyli nie tylko ja tak myślę. Mimo wszystko można ruszyć "z kopyta" no ale przy bardzo dużym dodaniu gazu.
Normy spowodowały że początek dawkowania jest słaby, żeby dobrze ruszyć z kopyta trzeba trochę to zrobić na półsprzęgle...

3. Po przejechaniu zaledwie 9000 km samochód zaczął "szarpać" na równych obrotach co znacznie obniżyło komfort jazdy, nie wiem jaki wpływ ma na to paliwo E10 lub zbyt ekonomiczna jazda (średnie spalanie zaledwie 5.4 litra, zmiana biegów przy 2300 obr/min, jazda głównie nocami, tak więc oszczędzam m. in. na staniu w korkach i przepuszczaniu pieszych) ale po 200 km "pałowania" na 2 biegu (3-5 tys. obr/min co 5-10 km) komfort płynnej jazdy powrócił (cały czas jeżdżąc na E10);
No tutaj to największy minus tego silnika widzę, nie ty pierwszy się skarżysz na to


4. Bardzo mocno odbijająca się tapicerka w przedniej szybie;
Na słońce kup sobie okulary polaryzacyjne, inaczej będziesz się męczył

5. Asystent kierownicy i pasa ruchu raczej w wersji "beta" i na pewno nie można mu ufać;
wiadomo, to taki wspomagacz raczej

6. Bardzo drogi moduł wyłączający system Start/Stop;
Nie trzeba go kupować, wystarczy kawałek papierka i zablokować przycisk w pozycji wciśnięty
Obrazek

7. Duże martwe pole;
Nie zauważyłem... mam kombi

8. Brak możliwości ręcznego podniesienia wycieraczek, w zimę podczas dłuższego postoju jest to uciążliwe;
Kiedyś podnosiłem. W którymś aucie wycieraczka była na tyle duża że zamarzła taka wygięta i w ogóle potem szyby nie chciała dotykać... także już ten temat olałem i nie podnoszę.

9. Korek wlewu oleju mógłby być odsłonięty, chociaż z drugiej strony demontaż całego plastiku jest dziecinnie prosty i nie wymaga żadnego klucza ani śrubokręta;
Może producent pewny że nie trzeba dolewek będzie robić :D
dam9an
Posty: 364
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - opinia po 10.000 km

Post autor: dam9an »

2. Owszem ma 160KM. Ktos nawet na forum czy na grupe wrzucal wykres. Poza tym na yt mozna zobaczyc nagrania z przyspieszeń 0-100 km/h i jest to troche ponad 8 sekund czyli zgodnie z tym co obiecuje producent. Czas tych 8 sekund z "hakiem" jest jak najbardziej prawidlowy dla auta o takiej mocy i wadze. Fakt, że charakterystyka silnika jest dosyc wolnossaca i nie ma "strzału" przyspieszenia co może denerowac... Denerwuje tez ze nikt nie robi map na ten silnik i jedyne rozwiazanie to box

4. O tym juz pisalem kiedys. Te elementy piano i aluminium na kieorwnicy w sloneczny dzien bardzo odbijają słońce i utrudniaja jazde kierowcy. Moga wrecz byc niebezpieczne.

Ja bym dodał slabe swiatla wsteczne :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”