Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 733
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie wiem jak Sportage bo ja Tucsonowiec ale Tucson to w istocie jest kompakt kombi plus 15 cm wzwyż. Bagaznik z 600 litrów i ta półka jak w kombi. SUV to czasem udawany hatchback, ścięty ale to takie kombi. Tucson też bądź co bądź dużo w mieście jeździ, ale dynamiczna jazda, nie od razu po ruszeniu ale szybko się nagrzewa silnik, trasa nierzadko wybierana na zasadzie "lepiej 9 km w 20 minut niż 7 km w 25 minut".
Na szczęście też jazda poza najgorszym szczytem, często godzina 9 i 14.
Poza miastem czasem nawet z miesiąc czy dwa nie był. I gpf nie wyskoczył jeszcze. Ale Wrocław plus garaż podziemny czyli ciepło. Na pewno np. Suwalki plus nocą pod chmurką robi różnicę.
Na szczęście też jazda poza najgorszym szczytem, często godzina 9 i 14.
Poza miastem czasem nawet z miesiąc czy dwa nie był. I gpf nie wyskoczył jeszcze. Ale Wrocław plus garaż podziemny czyli ciepło. Na pewno np. Suwalki plus nocą pod chmurką robi różnicę.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 lut 2024, 19:56
- model samochodu: Sportage V
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Jak można sprawdzić stopień zapełnienia GPF?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie trzeba Suwałk, wystarczy Kamieniec WrocławskiStonicScross pisze: ↑07 mar 2024, 23:54 Ale Wrocław plus garaż podziemny czyli ciepło. Na pewno np. Suwalki plus nocą pod chmurką robi różnicę.
Bardzo dobry wniosek. To jest główny czynnik w tej kwestii - temperatura silnika na starcie. Reszta czynników ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Wszystko w tym temacie jest już napisane, nie raz.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
OBD i Car Scanner ale to nie wszystko
Poczytaj o sposobie wypalania we wstecznych postach.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Mam podłączony odstraszacz na kuny i tak mnie zastanawia.
Gdyby na stałe podłączyć interfejs pod gniazda OBD. Czy nie wykończą te 2 urządzenia akumulatora ?
Bo chyba w gnieździe OBD prąd jest po wyłączeniu stacyjki
Gdyby na stałe podłączyć interfejs pod gniazda OBD. Czy nie wykończą te 2 urządzenia akumulatora ?
Bo chyba w gnieździe OBD prąd jest po wyłączeniu stacyjki
-
- Posty: 733
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Szkoda ze nie wymyślono odstraszacza na GPF
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Właśnie dziś wskoczyło na 5 przy 720km od wypalenia. Trochę spękałem ale nie potrzebnie. Wypaliłem.tym razem z CarScannerem, 4 bieg 4 tysiące obrotów, po 30km do zera zeszło.Pulcpio pisze: ↑07 mar 2024, 07:52Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
No i gitara. A kontrolka już migała na pomarańczowo? I pamiętaj, najpierw 650 stopni na wejściu do gpf-a, a potem gaz na 4 biegu do 4000 obrotów, puszczasz gaz na 5 sekund, znowu gaz do 4000, znowu odpuszczasz na 5 sekund i tak do wypalenia. I więcej tlenu, tym szybciej się wypala. Jak jest ciepło, to można nawet na 5 biegu wypalić.
granat pisze: ↑09 mar 2024, 18:23Właśnie dziś wskoczyło na 5 przy 720km od wypalenia. Trochę spękałem ale nie potrzebnie. Wypaliłem.tym razem z CarScannerem, 4 bieg 4 tysiące obrotów, po 30km do zera zeszło.Pulcpio pisze: ↑07 mar 2024, 07:52Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).