Poziom oleju
Re: Poziom oleju
Dodam, że znajomy tym sposobem wymieniał cały olej w silniku, więc musiało się udać.
Re: Poziom oleju
Witam wszystkich. Panowie jeżeli w waszym serwisie odciągają olej przy jego wymianie to ja polecam zmienić serwis. Wymiana oleju polega na odkręceniu śruby pod miską oleju i zlaniu go całkowicie. Ameryki tu nie odkryłem ale jak czytam poprzedni wpis o tym jak wymieniają olej w serwisie to włos się na głowie jeży. Z daleka od takich serwisów i serwisantów. Pozdrawiam.kosa pisze: ↑29 lip 2013, 07:29Wkładasz cienki wężyk gumowy do rurki w której jest osadzony bagnet do pomiaru poziomu oleju i odciągasz strzykawką.sparrow777 pisze:Dobra, a możesz napisać jak samemu bezpiecznie upuścić tego oleju?Mam taki sam problem:(
W serwisie też tak odciągają olej przy wymianie.
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Poziom oleju
W ASO do którego jeżdżę spuszczają olej przez korek. Wiem o tym ponieważ gdy wymieniam olej pomiędzy wizytami w ASO to zawsze jest tak dociągnięty, że mam obawę czy przy odkręcaniu nie zerwę gwintu. Podobnie jest z filtrem oleju - na opakowaniu jest podana wartość siły dokręcania około 20 Nm ale potrafią dokręcić kluczem tak mocno na chama, że ostatnim razem pogiąłem klucz do filtrów. Martwi mnie, że nigdy nie używają klucza dynamometrycznego. Nie wiem skąd ta moda na odciąganie wszystkiego z taką siłą. I to nie tylko oni. Świece, śruby kół wszyscy praktycznie gdyby mogli to używali by pneumata do każdej czynności. Nie ma kto tych młodych mechaników nauczyć podstawowych zasad. No ale cóż jak w jednym z programów w TVN Turbo chwalili się wymianą sprzęgła w Mini bez ściągania skrzyni, sprzęgło nowe założone bez wycentrowania bez dokręcenia śrub właściwym momentem tak po polsku na sztukę byle szybciej
Co do poziomu to nie zgadzam się. Poziom powinien być na maksymalnym stanie. Po pierwsze od maksymalnego stanu do przelania zawsze konstrukcyjnie jest jeszcze zapas. W nowych silnikach jest coraz mniej oleju. Każdy 100 ml to lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła. Niektóre Hondy od min do maks mają tylko 400 ml oleju. Więc dlaczego lać połowę czy 3/4 ? W Kii 1.6 204 km wchodzi 4,2 litra oleju. Te 4 litry gdy jadę ponad 200 km/h na prawdę mają co robić.
Oczywiście, że ponad maks jest szkodliwe ale po coś jest to maks. I tylo powinno być lane. Równie dobrze można by w sumie jeździć na minimum bo przecie teoretycznie ma smarowanie ale lepiej „oddycha” i nie ma za wysokiego ciśnienia?
Co do poziomu to nie zgadzam się. Poziom powinien być na maksymalnym stanie. Po pierwsze od maksymalnego stanu do przelania zawsze konstrukcyjnie jest jeszcze zapas. W nowych silnikach jest coraz mniej oleju. Każdy 100 ml to lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła. Niektóre Hondy od min do maks mają tylko 400 ml oleju. Więc dlaczego lać połowę czy 3/4 ? W Kii 1.6 204 km wchodzi 4,2 litra oleju. Te 4 litry gdy jadę ponad 200 km/h na prawdę mają co robić.
Oczywiście, że ponad maks jest szkodliwe ale po coś jest to maks. I tylo powinno być lane. Równie dobrze można by w sumie jeździć na minimum bo przecie teoretycznie ma smarowanie ale lepiej „oddycha” i nie ma za wysokiego ciśnienia?
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda