Cześć, zacznę od początku.
Kia Optima z D4FD pod maską
180k Przebiegu
Oddałem samochód na wymianę rozrządu, mechanik wymienił, przy wymianie uszkodził się jeden wtrysk i pękła śruba na drugim cylindrze od mocowania wtrysku.
Wtrysk został wymieniony na inny, sprawny i zamontowany na "Helicoil"
samochód spisywał się świetnie do momentu kiedy po prostu wtrysk sobie wyskoczył, uszkadzając plastikową osłonę klawiatury zaworów.
Mechanik zrobił nowy, większy gwint i samochód jeździł bardzo dobrze, jednak obudowa była pęknięta i pojawiał się tam olej, nie jeździłem samochodem za dużo z tego powodu czekając na nową obudowę którą zamówiłem.
Po miesiącu pojechałem do mechanika aby ją wymienił, samochód zajechał na warsztat o własnych siłach, bez jakichkolwiek złych objawów.
Mechanik wymienił obudowę, założył wtryski, wszystko złożył i niestety tutaj urodził się dziwny i spory problem.
Pojechałem po odbiór samochodu i okazało się że samochód nie jeździ, dziwnie świszczał i wolno wkręcał się na obroty.
Samochód został u mechanika i na drugi dzień przestał odpalać... DPF okazał się kompletnie zatkany!
Po zdemontowaniu DPF i chwilowym usunięciu DPF-a samochód nadal nie wkręca się na obroty i bardzo gęsto dymi z wydechu na czarno (mamy już powód zatkania DPF).
Jak schodzi z obrotów to świszczy jak jakaś Supra z trzema turbinami (Zamieściłem linki z filmem)
jak wchodzi na obroty to słychać jakby zasysał bardzo dużo powietrza.
jakby turbo przeładowywało bo po odłączeniu podciśnienia do turbo, nie ma tego świszczenia mimo że samochód wtedy nadal opornie wchodzi na obroty.
Samochód przeszedł też próbę dymną czy aby nie ma gdzieś za dużo powietrza, wszystko okazało się szczelne.
sprawdzone wszystkie doloty i wężyki, też żaden nie ma pęknięć i jest szczelny.
Wtryski też sprawdzał (nie wiem w jaki sposób) ale tak czy inaczej samochód normalnie dojechał na warsztat bez problemu.
Do tej pory został zdemontowany EGR i zaślepiony, odma jest sprawna, DPF wycięty, filtry sprawdzone.
Wiem że magikiem nikt nie jest, ale może chociaż jakiś trop.
w samochodzie była wymieniona tylko pokrywa!
Z góry proszę aby nie oczerniać mechanika, on sam jest w szoku co się stało i nie ma takiej osoby która wie wszystko.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=hA7bSGBknDI
Pozdrawiam, Wojtek.
1.7 CRDI Problem z Obrotami, Dymi na Czarno
Re: 1.7 CRDI Problem z Obrotami, Dymi na Czarno
Skoro była wymieniona tylko pokrywa trzeba wrócić do tego momentu i zastanowić sie co poszlo nie tak a nie wymieniać bądź odcinać (sic!) kolejne elementy.
Re: 1.7 CRDI Problem z Obrotami, Dymi na Czarno
Oczywiscie ze wrocilismy do tego punktu, wymienilem obudowe nawet na inna, uzywana, oryginalna i aluminiowa.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 10 wrz 2021, 18:01
- model samochodu: Optima JF SW 2017
Re: 1.7 CRDI Problem z Obrotami, Dymi na Czarno
Pierwsze co to podpiąć komputer diagnostyczny i sprawdzić wszystkie parametry pracy silnika.