Kia Sportage 5: model 2025 zakup

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Jaras21
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2024, 08:46
model samochodu: Kia Sportage III

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Jaras21 »

Witam serdecznie,
Podpinam się pod temat. Wczoraj zamówiłem Sportage MY2025, HEV 215 KM (FWD). Wcześniej byłem na jeździe próbnej, również HEV lecz wersja 230 KM (FWD). Różnica w mocy na papierze 15 KM. Myślicie, że będzie bardzo odczuwalna w nowym samochodzie?
Według danych technicznych w Polsce trwa jeszcze homologacja, lecz sprawdziłem cenniki ( dane techniczne) tego modelu na Słowacji, Belgii i Francji. Według ich specyfikacji, na Słowacji HEV 215 KM ma takie same osiągi co wersja 230 KM.
We Francji i Belgii pokazują przyspieszenie od 0-100, 8,4 sek. Czyli o 0,4 wolniej niż wersja 230 KM. (FWD)
Komu można było by uwierzyć? Zakładając, że ich dane są już po homologacji. Czy Słowacji? (fabryka Sportage się tam znajduje). Czy Francji lub Belgii, dane są bardziej logiczne, spadek mocy więc również i osiągów.
zbigniew312
Posty: 91
Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: zbigniew312 »

Jaras21 pisze: 14 kwie 2024, 09:02 Witam serdecznie,
Podpinam się pod temat. Wczoraj zamówiłem Sportage MY2025, HEV 215 KM (FWD). Wcześniej byłem na jeździe próbnej, również HEV lecz wersja 230 KM (FWD). Różnica w mocy na papierze 15 KM. Myślicie, że będzie bardzo odczuwalna w nowym samochodzie?
Według danych technicznych w Polsce trwa jeszcze homologacja, lecz sprawdziłem cenniki ( dane techniczne) tego modelu na Słowacji, Belgii i Francji. Według ich specyfikacji, na Słowacji HEV 215 KM ma takie same osiągi co wersja 230 KM.
We Francji i Belgii pokazują przyspieszenie od 0-100, 8,4 sek. Czyli o 0,4 wolniej niż wersja 230 KM. (FWD)
Komu można było by uwierzyć? Zakładając, że ich dane są już po homologacji. Czy Słowacji? (fabryka Sportage się tam znajduje). Czy Francji lub Belgii, dane są bardziej logiczne, spadek mocy więc również i osiągów.
To jest oczywiste że parametry, osiągi będą mniejsze niż w 230 Km, ale czy aż takie by były odczuwalne w codziennym użytkowaniu ? Wydaje się że nie. Jednak każdy samochód będzie posiadał tzw. czarną skrzynkę gdzie zapisze i zapamięta zawsze każdy parametr z jazdy.
Lunar GT
Posty: 1137
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Lunar GT »

zbigniew312 pisze: 14 kwie 2024, 09:13 Jednak każdy samochód będzie posiadał tzw. czarną skrzynkę gdzie zapisze i zapamięta zawsze każdy parametr z jazdy.
To nic nie zmienia, od dawna samochody pamiętają tak dużo że to co teraz wprowadzają to tylko kosmetyka i ułatwienie dla służb.
Ogromna większość ludzi o tym nie wie i dlatego ma obawy, to takie działanie psychologiczne żeby wszyscy mieli świadomość i bardziej się pilnowali na drodze.
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Dziadek »

Jeśli chodzi o mnie kupiłem wersję HEV BL z napędem na przód.

1. Czy jestem zadowolony z HEV-a, tak. Jak już przedmówcy pisali bardzo fajna kultura pracy, cicho pracuje. Może jak dla mnie mało się sprawdza ekonomicznie ponieważ rzadko jeżdżę po mieście dłuższe dystanse. HEV najlepiej czuje się w mieście lub dla osób które mieszkają na obrzeżach miasta każdego dnia próbują dojechać do centrum miasta tam hybryda się spełni. Ale dla osób które wyjeżdżają z danej miejscowości i jadą 30 km ekspresówką to mało odczują różnicy. Ja zdecydowałem się na HEV jedynie dla przyśpieszenia od 0-100 oraz elastyczność przy wyprzedzaniu od 80-120 tu silnik elektryczny pomaga. Z ciekawostek powiem że jak dla upartego możesz naprawdę zrobić dobry wynik w spalaniu ostatnio miałem 4.7 l/100. 50 % miasto 50% trasa ale trasa max 100km/g. Teraz przeglądam zdjęcia na jednym mam nawet 3,4 l/100 (tu nawet nie wiem czy nissan qashqai e-power udało się uzyskać taki wynik) Ale przy wyniku 3,4l/100 naprawdę się bawiłem jazda wieczorem dwupasmówką 28km-->34minuty. Hybrydą też trzeba umieć jeździć.
2. Ja mam napęd na przód, czy to dobrze czy nie. Mieszkam w mieści całe życie jeździłem samochodem z napędem na przód nie zauważyłem przez te lata aby przydało się mieć napęd na 4 koła. Powiem tak jeśli dana osoba będzie się stosowała do ograniczeń prędkości to raczej przedni napęd wystarczy. Ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć tak się mówi :p. Aha z pod świateł szybciej ruszysz z napędem na 4-koła tym bardziej na mokrym. Kilka razy próbowałem wywołać ciśnienie u kierowców BMW udaje się ale na suchym na mokrym koła buksują albo trzeba umiejętnie dodawać gazu.
3. Wyposażenie BL, ta wersja ma kilka atutów już nie pamiętam wszystkich, ekran, fotele z elektryczną regulacją, elektryczna klapa bagażnika
Ja osobiście dokupiłem skórzane fotele. Ale nie funkcja wentylowania mnie ujęła tylko funkcja cofania się fotela przy otwieraniu drzwi. Dużo ułatwia to wsiadanie i wysiadanie, oraz drzwi tak się nie brudzą od przypadkowego muśnięciem butem. Drugi aspekt wentylacja, o dziwo rzadko muszę ją używać. Czytałem różne opinie że parzy latem itd, może to że ja mam garażowany samochód ale tak czy siak nie miałem dyskomfortu z tego tytułu. Mało tego na siedzeniach szmacianym miałem wrażenie że bardziej mi gorąco niż na skórze bez wentylacji. Nie wypowiem się jak z fotelikiem, tu zawsze jest ryzyko, trzeba było by wozić kocyk czy ręcznik i podkładać pod fotelik ;)

Co do skóry, prawdopodobnie jest to połączenie skóry prawdziwej cały środek siedzisko i oparcie, ekoskóra jest na bokach. Skóra jest matowa nie ślizga się. Fajnie trzyma i wygodnie mi się na niej siedzi. Kupiłem preparat do zabezpieczenia i sprzedawca wskazał mi prosty test jak sprawdzić czy skóra jest prawdziwa czy czasem sztuczna. Wystarczy mocno nacisnąć palcem na dany fragment jeśli skóra się łamie, kurczy, rozchodzą się linie na boki to jest to skóra. Sztuczna skóra po prostu się zagłębi a powierzchnia wokół palca będzie cały czas tak samo napięta i gładka. Tyle z teorii ;)

4. Ja wybrałem standardowe nagłośnienie, jak dla mnie wystarcza. Nigdzie tego nie piszą ale mam wrażenie że nagłośnienie w BL jest lepsze nić w niższej wersji. Jeździłem prawie 2 tygodnie samochodem zastępczym i miałem subiektywne wrażenie że jest inaczej.
5. Tu się nie wypowiem, ja tego nie wykupowałem
6. Ja wybrałem inne zabezpieczenie "Zabezpiecz - Auto CanLock". Ma dobre recenzje, montaż poza salonem aby jak najmniej osób wiedziało że auto ma to zabezpieczenie.

Co do czarnej skrzynki, z tego co ja kojarzę wersje 22/23 jej nie mają, homologacja odbyła się bodajże w 21. Tzn samochody które będą homologowane bodajże po 22. Więc prawdopodobnie liftingowa wersja już tak tym bardziej jeśli ma inny silnik ? Nie znam się ... ale jak gdzieś czytałem samochód który będzie homologowany w UE po 22 i dopuszczony do produkcji to będzie ją już miał. Pytanie czy zmiana silnika lub jego oprogramowanie wymusza na producencie wykonanie nowej homologacji w UE ... ?
snajper1
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2024, 15:47
model samochodu: KIA Sportage V HEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: snajper1 »

Jaras21 pisze: 14 kwie 2024, 09:02 Witam serdecznie,
Podpinam się pod temat. Wczoraj zamówiłem Sportage MY2025, HEV 215 KM (FWD). Wcześniej byłem na jeździe próbnej, również HEV lecz wersja 230 KM (FWD). Różnica w mocy na papierze 15 KM. Myślicie, że będzie bardzo odczuwalna w nowym samochodzie?
Według danych technicznych w Polsce trwa jeszcze homologacja, lecz sprawdziłem cenniki ( dane techniczne) tego modelu na Słowacji, Belgii i Francji. Według ich specyfikacji, na Słowacji HEV 215 KM ma takie same osiągi co wersja 230 KM.
We Francji i Belgii pokazują przyspieszenie od 0-100, 8,4 sek. Czyli o 0,4 wolniej niż wersja 230 KM. (FWD)
Komu można było by uwierzyć? Zakładając, że ich dane są już po homologacji. Czy Słowacji? (fabryka Sportage się tam znajduje). Czy Francji lub Belgii, dane są bardziej logiczne, spadek mocy więc również i osiągów.
Faktycznie są rozbieżności w danych technicznych różnych krajów. W cenniku Italii jest tak samo jak na Słowacji. Czyli prędkość 193 km/ h , 0-100 8.00 . Rok modelowy 2025 hev 215. Francja , Belgia 8,4 i 183 km/h . Trzeba poczekać cierpliwie co u nas pokażą. Możliwe że jakiś błąd na stronach , bo nie sądzę w różnych krajach będa różna dane.
jaskier
Posty: 315
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: jaskier »

Dziadek pisze: 15 kwie 2024, 23:52
6. Ja wybrałem inne zabezpieczenie "Zabezpiecz - Auto CanLock". Ma dobre recenzje, montaż poza salonem aby jak najmniej osób wiedziało że auto ma to zabezpieczenie.

też mam canlocka i już dawno temu go deaktywowałem, potrafił losowo się nie łączyć z telefonem i nie deaktywował alarmu a kombinacja przycisków wchodzi czasami za 4-5 razem. Po kilkunastu przypadkach jak mi wieczorem odpalał klakson bo aktywował się alarm wyłączyłem. Do tego podejrzewam mimo deaktywowania wciąż "ciągnie" prąd bo akumulator mam wiecznie niedoładowany ale to pewnie nie tylko wina alarmu bo mam też dodatkowe podświetlenie wnętrza albo po prostu wadliwy akumulator.

Po zakupie nowego auta człowiek jest trochę na takiej "fali" wydawania na to auto a to właśnie alarm a to jakaś ceramika itp. teraz mają chłodną głowę wiem ze niepotrzebnie brałem alarm tym bardziej że parkuję na grodzonej posesji (ale każdy ma prawo mieć inne zdanie). ;)
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Dziadek »

jaskier pisze: 16 kwie 2024, 14:19
Dziadek pisze: 15 kwie 2024, 23:52
6. Ja wybrałem inne zabezpieczenie "Zabezpiecz - Auto CanLock". Ma dobre recenzje, montaż poza salonem aby jak najmniej osób wiedziało że auto ma to zabezpieczenie.

też mam canlocka i już dawno temu go deaktywowałem, potrafił losowo się nie łączyć z telefonem i nie deaktywował alarmu a kombinacja przycisków wchodzi czasami za 4-5 razem. Po kilkunastu przypadkach jak mi wieczorem odpalał klakson bo aktywował się alarm wyłączyłem. Do tego podejrzewam mimo deaktywowania wciąż "ciągnie" prąd bo akumulator mam wiecznie niedoładowany ale to pewnie nie tylko wina alarmu bo mam też dodatkowe podświetlenie wnętrza albo po prostu wadliwy akumulator.

Po zakupie nowego auta człowiek jest trochę na takiej "fali" wydawania na to auto a to właśnie alarm a to jakaś ceramika itp. teraz mają chłodną głowę wiem ze niepotrzebnie brałem alarm tym bardziej że parkuję na grodzonej posesji (ale każdy ma prawo mieć inne zdanie). ;)
Hmmm osobiście nie miałem problemu może przez to że przez 1.5 roku używam tylko i wyłącznie breloka.
Nie używam skrótu na kierownicy ani telefonu. Skrót na kierownicy od razu poszedł u mnie na bok nie mam czasu na wstukiwanie skrótów. Co do telefonu nie miałem zaufania że się połączy. Więc używam breloku i ani razu nie miałem problemów ... może 2 razy gdy miałem brelok i telefon w jednej kieszeni i telefon zagłuszył brelok który nie mógł się połączyć z autem.

Ok parkujesz na grodzonej posesji ale też jedziesz do kina czy na zakupy pod hipermarket. Ja osobiście bałem się kradzieży na gameboy-a bo tu złodziej nie potrzebuje nic. Nie potrzebuje kluczyka, nie chodzi z anteną itd. Podchodzi do auta odpala urządzenie ciągnie za klamkę i dzieją się czary. Idzie na kawę do miejscowej kawiarni wraca za 15-20 minut i w urządzeniu ma już wirtualny klucz auta...
Po to są niezależne immobilizery najlepiej niszowe aby nie były znane (złodzieje polują na coś co jest powtarzalne na pewniaki). Grunt aby zaskoczyć złodzieja wówczas nie ma czasu siedzieć i myśleć jakiej firmy jest zabezpieczenie co jeszcze musi zrobić. Dlatego bałem się OMEGI ponieważ jest w co 2 aucie wiec jest duże prawdopodobieństwo że złodziej będzie nastawiony że jest właśnie OMEGA. Tu trzeba zaskoczyć ...
RaaDeeK
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2024, 15:49
model samochodu: KIA SPORTAGE

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: RaaDeeK »

Dziadek pisze: 16 kwie 2024, 17:32
jaskier pisze: 16 kwie 2024, 14:19
Dziadek pisze: 15 kwie 2024, 23:52
6. Ja wybrałem inne zabezpieczenie "Zabezpiecz - Auto CanLock". Ma dobre recenzje, montaż poza salonem aby jak najmniej osób wiedziało że auto ma to zabezpieczenie.

też mam canlocka i już dawno temu go deaktywowałem, potrafił losowo się nie łączyć z telefonem i nie deaktywował alarmu a kombinacja przycisków wchodzi czasami za 4-5 razem. Po kilkunastu przypadkach jak mi wieczorem odpalał klakson bo aktywował się alarm wyłączyłem. Do tego podejrzewam mimo deaktywowania wciąż "ciągnie" prąd bo akumulator mam wiecznie niedoładowany ale to pewnie nie tylko wina alarmu bo mam też dodatkowe podświetlenie wnętrza albo po prostu wadliwy akumulator.

Po zakupie nowego auta człowiek jest trochę na takiej "fali" wydawania na to auto a to właśnie alarm a to jakaś ceramika itp. teraz mają chłodną głowę wiem ze niepotrzebnie brałem alarm tym bardziej że parkuję na grodzonej posesji (ale każdy ma prawo mieć inne zdanie). ;)
Hmmm osobiście nie miałem problemu może przez to że przez 1.5 roku używam tylko i wyłącznie breloka.
Nie używam skrótu na kierownicy ani telefonu. Skrót na kierownicy od razu poszedł u mnie na bok nie mam czasu na wstukiwanie skrótów. Co do telefonu nie miałem zaufania że się połączy. Więc używam breloku i ani razu nie miałem problemów ... może 2 razy gdy miałem brelok i telefon w jednej kieszeni i telefon zagłuszył brelok który nie mógł się połączyć z autem.

Ok parkujesz na grodzonej posesji ale też jedziesz do kina czy na zakupy pod hipermarket. Ja osobiście bałem się kradzieży na gameboy-a bo tu złodziej nie potrzebuje nic. Nie potrzebuje kluczyka, nie chodzi z anteną itd. Podchodzi do auta odpala urządzenie ciągnie za klamkę i dzieją się czary. Idzie na kawę do miejscowej kawiarni wraca za 15-20 minut i w urządzeniu ma już wirtualny klucz auta...
Po to są niezależne immobilizery najlepiej niszowe aby nie były znane (złodzieje polują na coś co jest powtarzalne na pewniaki). Grunt aby zaskoczyć złodzieja wówczas nie ma czasu siedzieć i myśleć jakiej firmy jest zabezpieczenie co jeszcze musi zrobić. Dlatego bałem się OMEGI ponieważ jest w co 2 aucie wiec jest duże prawdopodobieństwo że złodziej będzie nastawiony że jest właśnie OMEGA. Tu trzeba zaskoczyć ...
Witam. Wg Pana w salonie i informacji na stronie kia odnośnie gwarancji nie można zamontować sobie dodatkowo zabezpieczenia (np seo canblu) poza serwisem ASO lub bez pisemnej zgody kia Polska. Jeżeli takie zabezpieczenie zamontujemy możemy stracić 7 letnia gwarancje. Wg tych informacji można jedynie zainstalować dodatkowy immo od kia: omega lub emg qx immo. Jak Wy do tego podeszliście skoro macie canlocka montowanego poza ASO?
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Dziadek »

RaaDeeK pisze: 17 kwie 2024, 01:14
Dziadek pisze: 16 kwie 2024, 17:32
jaskier pisze: 16 kwie 2024, 14:19

też mam canlocka i już dawno temu go deaktywowałem, potrafił losowo się nie łączyć z telefonem i nie deaktywował alarmu a kombinacja przycisków wchodzi czasami za 4-5 razem. Po kilkunastu przypadkach jak mi wieczorem odpalał klakson bo aktywował się alarm wyłączyłem. Do tego podejrzewam mimo deaktywowania wciąż "ciągnie" prąd bo akumulator mam wiecznie niedoładowany ale to pewnie nie tylko wina alarmu bo mam też dodatkowe podświetlenie wnętrza albo po prostu wadliwy akumulator.

Po zakupie nowego auta człowiek jest trochę na takiej "fali" wydawania na to auto a to właśnie alarm a to jakaś ceramika itp. teraz mają chłodną głowę wiem ze niepotrzebnie brałem alarm tym bardziej że parkuję na grodzonej posesji (ale każdy ma prawo mieć inne zdanie). ;)
Hmmm osobiście nie miałem problemu może przez to że przez 1.5 roku używam tylko i wyłącznie breloka.
Nie używam skrótu na kierownicy ani telefonu. Skrót na kierownicy od razu poszedł u mnie na bok nie mam czasu na wstukiwanie skrótów. Co do telefonu nie miałem zaufania że się połączy. Więc używam breloku i ani razu nie miałem problemów ... może 2 razy gdy miałem brelok i telefon w jednej kieszeni i telefon zagłuszył brelok który nie mógł się połączyć z autem.

Ok parkujesz na grodzonej posesji ale też jedziesz do kina czy na zakupy pod hipermarket. Ja osobiście bałem się kradzieży na gameboy-a bo tu złodziej nie potrzebuje nic. Nie potrzebuje kluczyka, nie chodzi z anteną itd. Podchodzi do auta odpala urządzenie ciągnie za klamkę i dzieją się czary. Idzie na kawę do miejscowej kawiarni wraca za 15-20 minut i w urządzeniu ma już wirtualny klucz auta...
Po to są niezależne immobilizery najlepiej niszowe aby nie były znane (złodzieje polują na coś co jest powtarzalne na pewniaki). Grunt aby zaskoczyć złodzieja wówczas nie ma czasu siedzieć i myśleć jakiej firmy jest zabezpieczenie co jeszcze musi zrobić. Dlatego bałem się OMEGI ponieważ jest w co 2 aucie wiec jest duże prawdopodobieństwo że złodziej będzie nastawiony że jest właśnie OMEGA. Tu trzeba zaskoczyć ...
Witam. Wg Pana w salonie i informacji na stronie kia odnośnie gwarancji nie można zamontować sobie dodatkowo zabezpieczenia (np seo canblu) poza serwisem ASO lub bez pisemnej zgody kia Polska. Jeżeli takie zabezpieczenie zamontujemy możemy stracić 7 letnia gwarancje. Wg tych informacji można jedynie zainstalować dodatkowy immo od kia: omega lub emg qx immo. Jak Wy do tego podeszliście skoro macie canlocka montowanego poza ASO?
Hmmm ja zakładałem canlocka z 1,5 roku temu, wówczas mało się mówiło że KIA nie akceptuje montażu tego systemu poza ASO. Może coś się zmieniło między czasie, wtenczas wszyscy zwracali uwagę na to że kable nie mogą być przecięte bo to istota gwarancji.
Więc trzeba było by się dopytać na 100%.
Co do urządzenia, ma funkcję włączenie "trybu serwisowego" wówczas serwis jak podłączy komputer nie widzi canlocka, jest mało prawdopodobne że go znajdą. Musieli by szukać w konkretnym miejscu gdzie jest małe prawdopodobieństwo jego odnalezienia.
Ja już byłem po przeglądzie serwisowym i nic nie wykryli, a jak wyjdzie że jest to też zależy od salonu i indywidualnego podejścia salonu do klienta co zrobić z tym fantem ...
Zawsze przed grubszym remontem możesz go zdemontować ;)
Lunar GT
Posty: 1137
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Sportage 5: model 2025 zakup

Post autor: Lunar GT »

Dziadek pisze: 17 kwie 2024, 07:57 wówczas mało się mówiło że KIA nie akceptuje montażu tego systemu poza ASO.
Bo nikt nie musi mówić, to Ty musisz się dowiedzieć o zasadach montażu nie autoryzowanych akcesoriów.
Dziadek pisze: 17 kwie 2024, 07:57 Ja już byłem po przeglądzie serwisowym i nic nie wykryli,
Nic się nie martw, wykryją jak będzie trzeba.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”