Omega pomimo że znana w złodziejskim kręgu jest dobrym zabezpieczeniem. Uprzedźcie jednak złe komentarze. Tu nie chodzi o znajomość odblokowania tego systemu przez złodzieja ale o czas otwarcia samochodu i wyruszeniu nim w świat. Stawiając furę pod marketem gość z walizka ją otworzy ale nie odjedzie. Odjedzie za chwilę bo musi zdemontować część tapicerki a na to już potrzeba czasu. Rwanie tapicerki pod marketem to już nie jest dobry pomysł.
Co do canlocka widziałem na własne oczy jak go wyłączali w 10sekund. Serio. Gość miał Ala opornice do badania akumulatora. Robił niepełne zwarcie a 2 koleś odpalał samochód. Przy odpalaniu na zwarciu na magistralę nie idzie pełne zasilanie. CANLOCK nie działał w chwili odpalania samochodu i bieg można było normalnie wrzucić. Plus jest taki że chłopaki z canloka też to widzieli i prawdopodobnie w kolejnej wersji poprawili? Najlepiej mieć zabezpieczenie niestandardowe a to niestety wyklucza gwarancją.
Btw. Serwis bez problemu (pewnie i złodziej też) wykryje że jest coś extra podłączone. U mnie przy problemie z aku wiedzieli natychmiast. Podpisze się pod słowami kolegi. To czy uznają to za coś co anuluję gwarancję jest już w rękach serwisu. Mnie się nie czepiali.
Zabezpieczenia Omega czy canlock
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
Pewnie jak coś poważnego będą musieli naprawić, to się "czepią". A tak btw. to jaki jest sens wkładania tych wymyślnych zabezpieczeń do KII? Rozumiem trójca i auta za pół bańki i więcej. Tu mamy markę budżetową, z długą gwarancją, gdzie odpada w zasadzie kradzież na części, gdzie w ubiegłym roku skradziono 300 kijanek, z czego 113 Sportków, a większość to roczniki 2018-2020. Jakie prawdopodobieństwo, że trafi na Twoje? Jak w totka. Kupujesz dobre ubezpieczenie i masz z głowy, a tak kombinujesz z "canlockami" i możesz stracić gwarancję. Ja tam bym się ucieszył jakby zwinęli mi Sorkę, bo dostałbym dobre pieniądze z AC i kupił jakieś fajne auto:)draxterix pisze: ↑26 kwie 2024, 06:34
Omega pomimo że znana w złodziejskim kręgu jest dobrym zabezpieczeniem. Uprzedźcie jednak złe komentarze. Tu nie chodzi o znajomość odblokowania tego systemu przez złodzieja ale o czas otwarcia samochodu i wyruszeniu nim w świat. Stawiając furę pod marketem gość z walizka ją otworzy ale nie odjedzie. Odjedzie za chwilę bo musi zdemontować część tapicerki a na to już potrzeba czasu. Rwanie tapicerki pod marketem to już nie jest dobry pomysł.
Co do canlocka widziałem na własne oczy jak go wyłączali w 10sekund. Serio. Gość miał Ala opornice do badania akumulatora. Robił niepełne zwarcie a 2 koleś odpalał samochód. Przy odpalaniu na zwarciu na magistralę nie idzie pełne zasilanie. CANLOCK nie działał w chwili odpalania samochodu i bieg można było normalnie wrzucić. Plus jest taki że chłopaki z canloka też to widzieli i prawdopodobnie w kolejnej wersji poprawili? Najlepiej mieć zabezpieczenie niestandardowe a to niestety wyklucza gwarancją.
Btw. Serwis bez problemu (pewnie i złodziej też) wykryje że jest coś extra podłączone. U mnie przy problemie z aku wiedzieli natychmiast. Podpisze się pod słowami kolegi. To czy uznają to za coś co anuluję gwarancję jest już w rękach serwisu. Mnie się nie czepiali.
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
Ja tam zadowolony jestem Kijanki auto mi się podoba - wygodne, dynamika ok i ma wszystko czego potrzeba.
Nie mam dodatkowych zabezpieczeń bo uważam, że jak będą chcieli ukraść to ukradną. Jest AC i GAP. Trochę się poczeka na kasę ale to będzie chwila na przemyślenie co kupić i czy znów Sportage czy sprawdzić co innego właściwie ponowny ten dylemat to jedyne co by mnie wkurzyło
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
Polecam
immobilizer
SEO CANblu
Immo nie wplywa na gwarancje bo nie sa kable przecinane.
Urządzenie SEO CANblu jest cyfrowym immobilizerem działającym w oparciu o
magistralę CAN i występujące na niej informacje. Immobilizer ten został wzbogacony o tor
nadawczo-odbiorczy (zbliżony do transmisji Bluetooth), w stosunku do wersji podstawowej, tzn.
SEO CANi. Immobilizer zabezpiecza pojazd, cyfrowo blokując odjazd poprzez przesłanie
odpowiednich komend do sterowników ECU i/lub BCM auta. Blokowanie kodowe może być
dokonane poprzez obie magistrale CAN BUS (zgodnie z dedykowanymi schematami
instalacyjnymi). Możliwe jest też analogowe rozcięcie obwodu elektrycznego z wykorzystaniem
istniejącego sterowania elektronicznego o obciążalności 1A. Autoryzacja immobilizera jest
realizowana automatycznie, gdy brelok ID znajdzie się w zasięgu centrali immobilizera. Można
również rozbroić immobilizer wprowadzając wcześniej zaprogramowaną kombinację
fabrycznych przycisków auta (kod PIN). W SEO CANblu kod PIN (jeżeli został ustawiony)
może zostać wyzerowany poprzez powtórne ustawienie 5-cyfrowego numeru Programu
dedykowanego dla danego auta. Funkcję breloka ID może spełniać smartfon. Podłączenie
urządzenia do zewnętrznego systemu np. lokalizatora GPS/GSM umożliwia priorytetową, zdalną
blokadę odjazdu. Immobilizer może być również wykorzystany w car-sharingu lub podłączony
do autoalarmu jako dodatkowa blokada. SEO CAN może być również dodatkowym
zabezpieczeniem w stosunku do fabrycznego systemu „keyless”. Urządzenie, w przeciwieństwie
do innych autozabezpieczeń, bardzo dobrze chroni auta elektryczne.
immobilizer
SEO CANblu
Immo nie wplywa na gwarancje bo nie sa kable przecinane.
Urządzenie SEO CANblu jest cyfrowym immobilizerem działającym w oparciu o
magistralę CAN i występujące na niej informacje. Immobilizer ten został wzbogacony o tor
nadawczo-odbiorczy (zbliżony do transmisji Bluetooth), w stosunku do wersji podstawowej, tzn.
SEO CANi. Immobilizer zabezpiecza pojazd, cyfrowo blokując odjazd poprzez przesłanie
odpowiednich komend do sterowników ECU i/lub BCM auta. Blokowanie kodowe może być
dokonane poprzez obie magistrale CAN BUS (zgodnie z dedykowanymi schematami
instalacyjnymi). Możliwe jest też analogowe rozcięcie obwodu elektrycznego z wykorzystaniem
istniejącego sterowania elektronicznego o obciążalności 1A. Autoryzacja immobilizera jest
realizowana automatycznie, gdy brelok ID znajdzie się w zasięgu centrali immobilizera. Można
również rozbroić immobilizer wprowadzając wcześniej zaprogramowaną kombinację
fabrycznych przycisków auta (kod PIN). W SEO CANblu kod PIN (jeżeli został ustawiony)
może zostać wyzerowany poprzez powtórne ustawienie 5-cyfrowego numeru Programu
dedykowanego dla danego auta. Funkcję breloka ID może spełniać smartfon. Podłączenie
urządzenia do zewnętrznego systemu np. lokalizatora GPS/GSM umożliwia priorytetową, zdalną
blokadę odjazdu. Immobilizer może być również wykorzystany w car-sharingu lub podłączony
do autoalarmu jako dodatkowa blokada. SEO CAN może być również dodatkowym
zabezpieczeniem w stosunku do fabrycznego systemu „keyless”. Urządzenie, w przeciwieństwie
do innych autozabezpieczeń, bardzo dobrze chroni auta elektryczne.
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
kupiłem canlocka na "fali dokładania do auta po zakupie" co ma chyba każdy posiadacz nowego auta u większości kończy się jakąś ceramiką ja poszedłem w canlock ale od pół roku jest wyłączony. Raz że lubi się nie połączyć przez apkę i zaskakuje nas klakson alarmu, dwa że parkuję na podjeździe za zamykaną bramą. Jak ukradną to z kasy z AC kupię sobię coś innego także u mnie to raczej zmarnowana kasa chociaż wg producenta podobno można "przenieść" zabezpieczenie do innego auta jeśli już raz kupiliśmy
zresztą statystyki pokazują że szansa na ytratę kijanki jest naprawdę niewielka - w 2023 w całej Polsce ukradziono równo 113 sportage (przy czym dotyczy to wszystkich generacji) a w tym samym roku sprzedało się 12 500 modeli V generacji także szansa na utratę auta na skutek kradzieży jest jak widzicie mniejsza niż 1%.
myślę że jak serwis w jakiś sposób odkryje montowanego poza aso canlocka to jednak będzie miał piękny punkt zaczepienia do zanegowania gwarancji z czym ja się akurat liczyłem ale zapewnienia producenta canlocka tutaj traktowałbym z przymrużeniem oka bo co miałby innego pisaćImmo nie wplywa na gwarancje bo nie sa kable przecinane.
zresztą statystyki pokazują że szansa na ytratę kijanki jest naprawdę niewielka - w 2023 w całej Polsce ukradziono równo 113 sportage (przy czym dotyczy to wszystkich generacji) a w tym samym roku sprzedało się 12 500 modeli V generacji także szansa na utratę auta na skutek kradzieży jest jak widzicie mniejsza niż 1%.
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
Ja osobiscie montowalem seo canblu w nissan i na przegladach nikt sie nie czepial , ale w razie reklamacji jest szansa ze bylby problem z gwanacja ale tylko na elektryke, jaka szansa ze bede reklamwoal nissana z powodu elektryki ? boje sie awaryjnosci automatu czy skrzyni, mam gdzies gwarancje na elektryke.
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Zabezpieczenia Omega czy canlock
Na razie mam full AC i GAP. Ale podobnie jak we wcześniejszych samochodach mam zamiar po prostu zrobić fizyczną przerwę (rozciąć) w jednym lub kilku obwodach (np. po drugiej stronie bezpieczników, oczywiście kluczowych dla rozruchu auta), zastosować prosty przekaźnik włączany napięciem 12V, a to napięcie podawać np. z jakiegoś zwykłego wyłącznika lub nawet dwóch, albo jakiegoś szyfrowanego wyłącznika. Nie ma nic lepszego, koszt niski. Takie zabezpieczenie zadziałało mi kiedyś w Bułgarii (VW Passat B5 diesel). Złodzieje włamali się do auta , wydarli stacyjkę, ale auta nie uruchomili. Odcięte miałem dwa obwody: świece żarowe i jeszcze jeden, nie pamiętam już od czego. Jak oddasz takie auto do zwykłego przeglądu to i tak nic nie zobaczą. Proste i skuteczne.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.