Minęło już trochę czasu, zmiana oprogramowania pomagała w Twoim wypadku?
X ceed 1.5tgdi 160
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Nie, nie ma rezultatów. Jeżdżę na wyższych obrotach, zatankowałem 98.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Jak Sportage zaczyna szarpać, to niedługo potem pojawia się kontrolka gpf. Takie luźne skojarzenie.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
a czy zauważyliście, że gdy jest dużo wilgoci/deszcz to przestaje szarpać lub jest to zmniejszone ? i czy ktoś widział jak wygląda przepustnica i dolot, czy jest duży nagar ? może tu jest też problem.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
U mnie ilość wilgoci w powietrzu bez wpływu na szarpanie. Mi się wydaje że mniejsze szarpanie jest podczas przyspieszania, jazdy pod górę czy z większym obciążeniem silnika (mniej np szarpie na 5-6 biegu a znacznie więcej na 3 jak jedziemy ze stałą prędkością)
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Również nie widzę wpływu wilgoci na szarpanie. Jedynie jak jest zimno na zewnątrz, to problem trwa dłużej bo silnik wolniej się nagrzewa.
Najłatwiej jest mi wywołać owo szarpanie, gdy delikatnie przyspieszam a obroty są w przedziale 1800-2100, jest mocniejsze gdy jadę w tym zakresie obrotów pod górkę. W mieście obserwuje to akurat na 3 biegu, ale gdy ruszam po kilku godzinach z innego miejsca wyjeżdżam prosto na krajówkę, wtedy 5 lub 6 bieg i jest to samo.
Szarpie też jak jedzie z górki bez gazu, oczywiście tylko gdy zimny, a to jest dla mnie całkowita abstrakcja bo przecież podczas hamowania silnikiem nie powinien spalać paliwa.
Tylko kilka razy miałem szarpnięcia na rozgrzanym silniku, zawsze przy przyspieszaniu.
Te objawy nie występują zawsze, a na dodatek niestety tylko przez pierwsze kilka minut, a gdy zimno może kilkanaście minut po odpaleniu. Dlatego nie mam pojęcia jak mam to pokazać w ASO, a jestem już umówiony na pierwszy przegląd.
Może problem jest u mnie dopiero w początkowym stadium, bo przebieg znikomy.
Więc warunkami w moim wypadku jest :
- nierozgrzany silnik
- obroty 1800-2100
- stała prędkość, bądź lekkie przyspieszanie, ewentualnie hamowanie silnikiem
Najłatwiej jest mi wywołać owo szarpanie, gdy delikatnie przyspieszam a obroty są w przedziale 1800-2100, jest mocniejsze gdy jadę w tym zakresie obrotów pod górkę. W mieście obserwuje to akurat na 3 biegu, ale gdy ruszam po kilku godzinach z innego miejsca wyjeżdżam prosto na krajówkę, wtedy 5 lub 6 bieg i jest to samo.
Szarpie też jak jedzie z górki bez gazu, oczywiście tylko gdy zimny, a to jest dla mnie całkowita abstrakcja bo przecież podczas hamowania silnikiem nie powinien spalać paliwa.
Tylko kilka razy miałem szarpnięcia na rozgrzanym silniku, zawsze przy przyspieszaniu.
Te objawy nie występują zawsze, a na dodatek niestety tylko przez pierwsze kilka minut, a gdy zimno może kilkanaście minut po odpaleniu. Dlatego nie mam pojęcia jak mam to pokazać w ASO, a jestem już umówiony na pierwszy przegląd.
Może problem jest u mnie dopiero w początkowym stadium, bo przebieg znikomy.
Więc warunkami w moim wypadku jest :
- nierozgrzany silnik
- obroty 1800-2100
- stała prędkość, bądź lekkie przyspieszanie, ewentualnie hamowanie silnikiem
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Witam. Szarpanie występowało od około 6 msc. Ostatecznie na trasie kontrolka usterki silnika oraz nierówna praca. Wyłączenie i włącznie ponownie samochodu "naprawiło" ten problem ale płynność jazdy nadal była wątpliwa. Po zgłoszeniu usterki w ASO i sprawdzeniu pojazdu stwierdzono (a jakże) usterkę cewki zapłonowej. Wymieniono w ramach akcji serwisowej którą bodajże są już one objęte przez producenta.
Po miesiącu eksploatacji nadal wyczuwam lekkie szarpnięcia i zastanawiam się nad wymianą świec tym bardziej że zbliża mi się kolejny przegląd.
Przebieg 31800km.
Po miesiącu eksploatacji nadal wyczuwam lekkie szarpnięcia i zastanawiam się nad wymianą świec tym bardziej że zbliża mi się kolejny przegląd.
Przebieg 31800km.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Cześć Wszystkim,
Mam podobny problem - XCEED kupiony na początku 2023, aktualny przebieg 27000 km. Jakiś miesiąc temu zaczął szarpać - ASO stwierdziło że to wina nagaru, ale nie mogą tego zrobić na gwarancji, z racji że Kia nie akceptuje tego jako usterki gwarancyjnej, a coś co wynika ze sposobu eksploatacji samochodu i jest zwykłą czynnością obsługową.
Generalnie to moja wina, a przyczyny to:
1. Złej jakości paliwo - w życiu nie zatankowałem do tego samochodu nic gorszego niż 95 (często jeździł na 98), mieszkam w samym środku Śląska i tankuję na stacjach typu Orlen, BP, Mol czy Moya gdzie tankuje tysiące innych samochodów, także wątpię żeby ktokolwiek sobie tu pozwolił na kantowanie na paliwie.
2. Zła jakość oleju - samochód miał wymieniony po 15 tys olej w ASO, dodatkowo zrobiłem nadprogramową wymianę oleju po dotarciu również w ASO - nie wiem więc jak mam to skomentować.
3. Jazda na niskich obrotach - jeżdżę tym samochodem na przemian ja i moja Partnerka - ja to raczej nie schodzę poniżej 2000 obrotów, ona może i czasami schodzi ale też nie widziałem, żeby jakoś tragicznie go dusiła.
4. Jazda na krótkich dystansach - to prawda na co dzień samochód jest użytkowany w mieście, ale z tych 27000 km to pewnie 15 tys zrobił w trasie - dużo jeździmy po Polsce i za granicą i wielokrotnie miał okazję się "przepalić" na autostradzie, jak to sugeruje ASO. Codzienna droga do pracy to 12 km w jedną stronę, także tez tragedii nie ma, jedyne to wycieczki w tygodniu do sklepu itp. - wtedy trasy są krótsze, no ale bez przesady.
5. Sprawność filtra powietrza - nie powiem kto wg harmonogramu zaleca wymianę tego filtra co 60 tys. km
Jedna obserwacja jest taka - jak się teraz zrobiło cieplej, to generalnie dużo mniej to czuć.
Generalnie producent bardzo ogólnie odpowiada na moje pytania, odnośnie tego problemu (prowadziłem z nimi korespondencję emailową) i twierdzi że nie ma wpływu na powstawanie nagaru w układzie dolotowym - troszkę mam wątpliwości
Na razie zgłosiłem oficjalną reklamację i czekam na odpowiedź.
Jak ktoś to już tutaj napisał, te silniki jeżdżą już od paru dobrych lat i nic wiele nie było słychać - ciekawe, że nagle nawet w tym poście zgłasza to sporo użytkowników.
Dostał ktoś już może oficjalną odpowiedź na reklamację od gwaranta, czyli od Kia?
Pozdrawiam
Mam podobny problem - XCEED kupiony na początku 2023, aktualny przebieg 27000 km. Jakiś miesiąc temu zaczął szarpać - ASO stwierdziło że to wina nagaru, ale nie mogą tego zrobić na gwarancji, z racji że Kia nie akceptuje tego jako usterki gwarancyjnej, a coś co wynika ze sposobu eksploatacji samochodu i jest zwykłą czynnością obsługową.
Generalnie to moja wina, a przyczyny to:
1. Złej jakości paliwo - w życiu nie zatankowałem do tego samochodu nic gorszego niż 95 (często jeździł na 98), mieszkam w samym środku Śląska i tankuję na stacjach typu Orlen, BP, Mol czy Moya gdzie tankuje tysiące innych samochodów, także wątpię żeby ktokolwiek sobie tu pozwolił na kantowanie na paliwie.
2. Zła jakość oleju - samochód miał wymieniony po 15 tys olej w ASO, dodatkowo zrobiłem nadprogramową wymianę oleju po dotarciu również w ASO - nie wiem więc jak mam to skomentować.
3. Jazda na niskich obrotach - jeżdżę tym samochodem na przemian ja i moja Partnerka - ja to raczej nie schodzę poniżej 2000 obrotów, ona może i czasami schodzi ale też nie widziałem, żeby jakoś tragicznie go dusiła.
4. Jazda na krótkich dystansach - to prawda na co dzień samochód jest użytkowany w mieście, ale z tych 27000 km to pewnie 15 tys zrobił w trasie - dużo jeździmy po Polsce i za granicą i wielokrotnie miał okazję się "przepalić" na autostradzie, jak to sugeruje ASO. Codzienna droga do pracy to 12 km w jedną stronę, także tez tragedii nie ma, jedyne to wycieczki w tygodniu do sklepu itp. - wtedy trasy są krótsze, no ale bez przesady.
5. Sprawność filtra powietrza - nie powiem kto wg harmonogramu zaleca wymianę tego filtra co 60 tys. km
Jedna obserwacja jest taka - jak się teraz zrobiło cieplej, to generalnie dużo mniej to czuć.
Generalnie producent bardzo ogólnie odpowiada na moje pytania, odnośnie tego problemu (prowadziłem z nimi korespondencję emailową) i twierdzi że nie ma wpływu na powstawanie nagaru w układzie dolotowym - troszkę mam wątpliwości
Na razie zgłosiłem oficjalną reklamację i czekam na odpowiedź.
Jak ktoś to już tutaj napisał, te silniki jeżdżą już od paru dobrych lat i nic wiele nie było słychać - ciekawe, że nagle nawet w tym poście zgłasza to sporo użytkowników.
Dostał ktoś już może oficjalną odpowiedź na reklamację od gwaranta, czyli od Kia?
Pozdrawiam
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Po przejechaniu kilku baków z Pb98 nie widzę szczególnych różnic. To, co natomiast jest widocznie skorelowane z występowaniem tego szarpania to temp. zewnętrzna (co pewnie przekłada się na czas nagrzania silnika): kiedy ostatnio zrobiło się dość ciepło (20-25 stopni C) problem zniknął kompletnie.
Ciekawi mnie, czy obniżenie mocy nominalnej dla tego silnika w specyfikacjach producenta (ze 160 do 140 KM) ma jakiś związek z tą przypadłością. Jeśli tak, to czy jest taka fizyczna możliwość, aby zmienić programowo moc w odmianach 160 na 140 - jeśli miałoby to wyeliminować tą usterkę.
Ciekawi mnie, czy obniżenie mocy nominalnej dla tego silnika w specyfikacjach producenta (ze 160 do 140 KM) ma jakiś związek z tą przypadłością. Jeśli tak, to czy jest taka fizyczna możliwość, aby zmienić programowo moc w odmianach 160 na 140 - jeśli miałoby to wyeliminować tą usterkę.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Zmiany mocy sa spowodowane normami spalin euro 6e gdzie wiekszy nacisk kladziony jest na noxy. Dlatego niektore silniki maja wieksze wydzielanie co2 co moze dziwic. Ale nie ma nic za darmo. Ceny aut pod norme euro 6e poszly mocno do gory. Ktos kary za co2 musi placicEmske pisze: ↑22 kwie 2024, 11:06 Po przejechaniu kilku baków z Pb98 nie widzę szczególnych różnic. To, co natomiast jest widocznie skorelowane z występowaniem tego szarpania to temp. zewnętrzna (co pewnie przekłada się na czas nagrzania silnika): kiedy ostatnio zrobiło się dość ciepło (20-25 stopni C) problem zniknął kompletnie.
Ciekawi mnie, czy obniżenie mocy nominalnej dla tego silnika w specyfikacjach producenta (ze 160 do 140 KM) ma jakiś związek z tą przypadłością. Jeśli tak, to czy jest taka fizyczna możliwość, aby zmienić programowo moc w odmianach 160 na 140 - jeśli miałoby to wyeliminować tą usterkę.
Na 99.9% da sie to szarpanie wyeliminowac programowo niestety eco idiityczne normy powoduja takie zamulanie aut. Do tego silnika poki co sa tylko boxy ale czy one cos pomagaja na ta przypadlosc nie wiem