Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Witam wszystkich szacownych właścicieli samochodów marki KIA.
W najbliższym czasie planuję zamienić moją mazdę 6 na coś nowszego i z tego co czytam po Internecie, najsensowniejszym wyborem wydaje się być dla mnie kia ceed 3 /hyundai i30 z silnikiem 1.4 tgdi. Pojazd planuję kupić używany i chciałbym nim pojeździć tak do 200tys km przebiegu.
Stąd moje pytanie: czy ktoś z Was ma taki pojazd i może napisać jak silnik radzi sobie z takimi przebiegami? W szczególności interesuje mnie kwestia brania oleju, gdyż dwa moje ostatnie samochody zaraz po zakupie trafiały z tego powodu na remont silnika. Z góry dziękuje wszystkim, którzy zdecydują się odpisać na mój post.
W najbliższym czasie planuję zamienić moją mazdę 6 na coś nowszego i z tego co czytam po Internecie, najsensowniejszym wyborem wydaje się być dla mnie kia ceed 3 /hyundai i30 z silnikiem 1.4 tgdi. Pojazd planuję kupić używany i chciałbym nim pojeździć tak do 200tys km przebiegu.
Stąd moje pytanie: czy ktoś z Was ma taki pojazd i może napisać jak silnik radzi sobie z takimi przebiegami? W szczególności interesuje mnie kwestia brania oleju, gdyż dwa moje ostatnie samochody zaraz po zakupie trafiały z tego powodu na remont silnika. Z góry dziękuje wszystkim, którzy zdecydują się odpisać na mój post.
- dzyszla
- Posty: 327
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Do 80 tys. km nie miałem żadnych problemów z tym silnikiem ani turbosprężarką. Potem sprzedałem.
Poprzedni 1.4 GDI 108 KM (czy coś w tych okolicach) również działał bez zarzutu, ale łańcuch rozrządu wyciągnął się już po 100 tys. km. Możliwe jednak, że w nowszej, uturbionej wersji ten problem został rozwiązany.
Poprzedni 1.4 GDI 108 KM (czy coś w tych okolicach) również działał bez zarzutu, ale łańcuch rozrządu wyciągnął się już po 100 tys. km. Możliwe jednak, że w nowszej, uturbionej wersji ten problem został rozwiązany.
Dżyszla
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Dzięki za odpowiedź! Planuję kupić auto właśnie z przebiegiem około 80 tys. km, ale jak na razie nikt z większym przebiegiem się nie odezwał, więc trochę obawiam się, czego można się spodziewać dalej.
Silnik T-GDI to jednak bardziej skomplikowana konstrukcja niż GDI. Alternatywnie rozważam jeszcze Octavię 1.4 TSI – tam znalazłem opinie od osób z wysokimi przebiegami, ale niestety również z problemami. Ciekawi mnie, czy silniki KIA wypadają pod tym względem lepiej.
Silnik T-GDI to jednak bardziej skomplikowana konstrukcja niż GDI. Alternatywnie rozważam jeszcze Octavię 1.4 TSI – tam znalazłem opinie od osób z wysokimi przebiegami, ale niestety również z problemami. Ciekawi mnie, czy silniki KIA wypadają pod tym względem lepiej.
- dzyszla
- Posty: 327
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
To może jeszcze dopiszę - oleju żaden z tych moich silników nie brał, więc tu byłbym spokojny. A co do tego wyciągniętego łańcucha - myślę, że konstrukcyjnie dla tej mocniejszej wersji i sam łańcuch jest wytrzymalszy. A i tak wszystko zależy od tego, jak ktoś użytkował.
Obejrzyj auto, jakie Cię interesuje, odpal na zimnym i słuchaj, czy nie dzwoni. Ostatecznie pewnie i tak prędzej czy później przyjdzie przed tymi 200kkm rozrząd wymieniać, więc... A jak od kogoś kupujesz, to zobacz, czy w bagażniku nie wozi oleju - jak tak, to na pewno lepiej się trzymać z daleka
Obejrzyj auto, jakie Cię interesuje, odpal na zimnym i słuchaj, czy nie dzwoni. Ostatecznie pewnie i tak prędzej czy później przyjdzie przed tymi 200kkm rozrząd wymieniać, więc... A jak od kogoś kupujesz, to zobacz, czy w bagażniku nie wozi oleju - jak tak, to na pewno lepiej się trzymać z daleka

Dżyszla
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Dzięki za radę. Fajny sposób na sprawdzenie czy auto popija olej 
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Hm... czyżby to dobry sposób? Ja w starym aucie cały czas woziłem olej. Ale nie dlatego, że mi silnik go pił w nadmiarze. Zawsze zostawało mi z pół litra przy wymianie. I co? To miało świadczy, że silnik bierze olej?


Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Cześć, ja właśnie zmieniłem Mazdę 6 GJ kombi 2015 na Proceed 2023 1.5 7DCT, póki co jeśli chodzi o elastyczność i spalanie w trasie - ogromny plus dla Kii.
Jeśli miałeś model GJ, to pewnie borykałeś się z EUS (efektem uchylonej szyby), tutaj także plus za wyciszenie względem Mazdy.
Zwinność i zwrotność +
Ładowność tu jeszcze nie wiem, dopiero za tydzień pakuje się na 2 tyg. urlop.
Jeśli masz box to myślę, że porównywalnie Mazda i Kia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 wrz 2024, 15:57
- model samochodu: Mazda 6
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
Planuję zmienić swoją Mazdę 6 GH na Kia z tym silnikiem lub z 1.5 T-GDI. O ile o samych silnikach nie znalazłem nic złego, to o skrzyni 7DCT już tak. Mimo to zaryzykuję i kupię auto z tą skrzynią. Mój budżet pozwala mi na zakup samochodu z przebiegiem 150-200 tys. km. Pytanie, czy przy takim przebiegu nie pojawią się problemy, jak spalanie oleju czy rozciągnięty łańcuch?
Re: Silnik 1.4 T-GDI 140 KM – opinie i trwałość silnika
W sumie odkopuje temat, ale może się przyda.
Ja zdecydowałem się na kupno z tym silnikiem przy 174 tys. przejechanych.
Rozrząd nie był wymieniany.
Jeżdżę nim dwa miesiące, przejechałem ok. 5 tys. i nie zauważyłem ubytku oleju, łańcuch też nie daje żadnych znaków zużycia.
Pozdrawiam
Ja zdecydowałem się na kupno z tym silnikiem przy 174 tys. przejechanych.
Rozrząd nie był wymieniany.
Jeżdżę nim dwa miesiące, przejechałem ok. 5 tys. i nie zauważyłem ubytku oleju, łańcuch też nie daje żadnych znaków zużycia.
Pozdrawiam