Pod maską w mojej Sorce mam na osłonie silnika 1,6 T-GDI napis Smartstream pomimo 6 AT. Natomiast z filmu, który zapodałeś wynika, że to 1,6 T-GDI plus 8 DCT. Póki co takie zestawienie w przyrodzie chyba nie występuje. Może będzie w nowym Santa Fe?
Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT
-
- Posty: 1594
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV 265, XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
C5 AIRCROSS MY22 PHEV 225, MAX, ECLIPSE BLUE - Lokalizacja: Wrocław
Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT
Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT
Pancerna skrzynia hydrokinetyczna, 8 biegowa z kia stinger jest już od 2017, nie wiem czy to skrzynia wyłącznie dla Stingera.
OZNACZENIE SKRZYNI: 2DK2
OZNACZENIE SKRZYNI: 2DK2
-
- Posty: 1594
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV 265, XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
C5 AIRCROSS MY22 PHEV 225, MAX, ECLIPSE BLUE - Lokalizacja: Wrocław
Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT
Jest dla mnie wielką zagadką motoryzacji dlaczego ta skrzynia nie trafiła do mocnych hybryd koncernu. Może wówczas auto mające 265 KM nie rozpędzałoby się do setki w 9 sekund...
Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT
Jeśli myślisz, że masz wolną skrzynię automatyczną, to polecam sprawdzić testy automatycznej skrzyni z Insignii, chyba 8-biegowej, oraz Mondeo z 6-biegową. Są one bardzo wolne. Samo przyspieszenie Insignii (4x4, 260 KM) to 7,5 sekundy do 100 km/h, a Mondeo (240 KM) osiąga 100 km/h w 7,8-8 sekund.
DSG zmienia biegi szybko, dlatego taki Superb z silnikiem 280 KM bez problemu przewyższa Insignię 260 KM, mimo że ważą podobnie. Superb osiąga 100 km/h w 5,8 sekundy, podczas gdy Insignia potrzebuje na to około 7,5 sekundy.
Niestety, moim zdaniem, DSG to obecnie jedna z najgorszych skrzyń automatycznych. Tryb normalny stał się praktycznie trybem super eco, a reakcja na kickdown trwa wieczność. To oczywiście wina oprogramowania skrzyni, które jest nastawione na minimalne zużycie paliwa, co odbiera radość z jazdy. Owszem, można zrobić program skrzyni, ale to niestety wiąże się z utratą gwarancji na nią.
DSG zmienia biegi szybko, dlatego taki Superb z silnikiem 280 KM bez problemu przewyższa Insignię 260 KM, mimo że ważą podobnie. Superb osiąga 100 km/h w 5,8 sekundy, podczas gdy Insignia potrzebuje na to około 7,5 sekundy.
Niestety, moim zdaniem, DSG to obecnie jedna z najgorszych skrzyń automatycznych. Tryb normalny stał się praktycznie trybem super eco, a reakcja na kickdown trwa wieczność. To oczywiście wina oprogramowania skrzyni, które jest nastawione na minimalne zużycie paliwa, co odbiera radość z jazdy. Owszem, można zrobić program skrzyni, ale to niestety wiąże się z utratą gwarancji na nią.