Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

forum użytkowników modelu Sportage
inquis
Posty: 1594
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV 265, XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
C5 AIRCROSS MY22 PHEV 225, MAX, ECLIPSE BLUE
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

Post autor: inquis »

Tolinek pisze: 09 sie 2023, 15:52 Będzie miał. Myślałem że mówiąc smartstream masz na myśli całość tego co zapodałem w linku do hundajtecha w tym łączne zastosowanie gdi oraz mpi jak np. w tojocie.

Ten smartstream to chyba nazwa całokształtu prac w zakresie rozwoju napędu.
Pod maską w mojej Sorce mam na osłonie silnika 1,6 T-GDI napis Smartstream pomimo 6 AT. Natomiast z filmu, który zapodałeś wynika, że to 1,6 T-GDI plus 8 DCT. Póki co takie zestawienie w przyrodzie chyba nie występuje. Może będzie w nowym Santa Fe?
radier
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

Post autor: radier »

inquis pisze: 09 sie 2023, 16:09 Może będzie w nowym Santa Fe?
Nowe Santa Fe/Sorento będą miały w EU te same napędy co obecnie.
Niko123
Posty: 557
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

Post autor: Niko123 »

Pancerna skrzynia hydrokinetyczna, 8 biegowa z kia stinger jest już od 2017, nie wiem czy to skrzynia wyłącznie dla Stingera.
OZNACZENIE SKRZYNI: 2DK2
inquis
Posty: 1594
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV 265, XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
C5 AIRCROSS MY22 PHEV 225, MAX, ECLIPSE BLUE
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

Post autor: inquis »

Niko123 pisze: 13 sie 2023, 07:44 Pancerna skrzynia hydrokinetyczna, 8 biegowa z Kia Stinger jest już od 2017, nie wiem czy to skrzynia wyłącznie dla Stingera.
OZNACZENIE SKRZYNI: 2DK2
Jest dla mnie wielką zagadką motoryzacji dlaczego ta skrzynia nie trafiła do mocnych hybryd koncernu. Może wówczas auto mające 265 KM nie rozpędzałoby się do setki w 9 sekund...
Niko123
Posty: 557
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Kia Sportage 7DCT vs. 8DCT

Post autor: Niko123 »

Jeśli myślisz, że masz wolną skrzynię automatyczną, to polecam sprawdzić testy automatycznej skrzyni z Insignii, chyba 8-biegowej, oraz Mondeo z 6-biegową. Są one bardzo wolne. Samo przyspieszenie Insignii (4x4, 260 KM) to 7,5 sekundy do 100 km/h, a Mondeo (240 KM) osiąga 100 km/h w 7,8-8 sekund.

DSG zmienia biegi szybko, dlatego taki Superb z silnikiem 280 KM bez problemu przewyższa Insignię 260 KM, mimo że ważą podobnie. Superb osiąga 100 km/h w 5,8 sekundy, podczas gdy Insignia potrzebuje na to około 7,5 sekundy.

Niestety, moim zdaniem, DSG to obecnie jedna z najgorszych skrzyń automatycznych. Tryb normalny stał się praktycznie trybem super eco, a reakcja na kickdown trwa wieczność. To oczywiście wina oprogramowania skrzyni, które jest nastawione na minimalne zużycie paliwa, co odbiera radość z jazdy. Owszem, można zrobić program skrzyni, ale to niestety wiąże się z utratą gwarancji na nią.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”