To fakt, tylko z drugiej strony w teorii te lifepo4 powinny wytrzymać przynajmniej z 5 zwykłych ołowiowych jeśli nie nawet do 10x. Tak że mają one szansę starczyć na całą żywotność samochodu.
Oczywiście to czysta teoria bo dużo zależy od warunków pracy.
Jaką przetwornice 12V/230V dobrać do kia xceed phev 2021?
Re: Jaką przetwornice 12V/230V dobrać do kia xceed phev 2021?
To prawda, powinny. Szczególnie w naszym klimacie gdzie nie dostają termicznie wciry. Mimo to wolę kwasiaka na aku roboczym we własnym samochodzie.
Re: Jaką przetwornice 12V/230V dobrać do kia xceed phev 2021?
Odpowiadam dla potomnych, może się komuś przyda.
Info jest w instrukcji na stronie 36. Generalnie jak się mieć pewność aby nie rozładować aku 12V podłączając odbiorniki, najlepiej włączyć zapłon przyciskiem Start/Stop, wyłączyć światła aby nie tracić niepotrzebnie energii (trzeba dać na 0 i nacisnąć przycisk hamulca ręcznego).
Wtedy aku 12V jest cały czas doładowywany przez akumulator wysokiego napięcia (trzeba się upewnić, że włączona jest funkcja BATTERY SAVER+ a standardowo tak powinno być).
W przypadku gdy w dużym AKU spadnie poniżej ~9%, uruchamia się silnik spalinowy i go doładowuje ! także jesteśmy po bezpiecznej stronie.
Co ciekawe wcześniej rozmawiałem z 3 różnymi serwisami to każdy mnie wprowadzał w błąd - twierdzili, że to tak wcale nie działa, że niema takiej funkcji - możliwości są dwie - każda źle o nich świadczy - albo celowo wprowadzali w błąd albo po prostu obnażyli swoją niewiedzę.
Info jest w instrukcji na stronie 36. Generalnie jak się mieć pewność aby nie rozładować aku 12V podłączając odbiorniki, najlepiej włączyć zapłon przyciskiem Start/Stop, wyłączyć światła aby nie tracić niepotrzebnie energii (trzeba dać na 0 i nacisnąć przycisk hamulca ręcznego).
Wtedy aku 12V jest cały czas doładowywany przez akumulator wysokiego napięcia (trzeba się upewnić, że włączona jest funkcja BATTERY SAVER+ a standardowo tak powinno być).
W przypadku gdy w dużym AKU spadnie poniżej ~9%, uruchamia się silnik spalinowy i go doładowuje ! także jesteśmy po bezpiecznej stronie.
Co ciekawe wcześniej rozmawiałem z 3 różnymi serwisami to każdy mnie wprowadzał w błąd - twierdzili, że to tak wcale nie działa, że niema takiej funkcji - możliwości są dwie - każda źle o nich świadczy - albo celowo wprowadzali w błąd albo po prostu obnażyli swoją niewiedzę.
Re: Jaką przetwornice 12V/230V dobrać do kia xceed phev 2021?
To chyba jednak tak nie działa, manual zawiera dwa sprzeczne twierdzenia albo to co jest w manualu na sieci nie jest tym samym co na papierze.mbspam pisze: ↑27 paź 2023, 17:33 Odpowiadam dla potomnych, może się komuś przyda.
Info jest w instrukcji na stronie 36. Generalnie jak się mieć pewność aby nie rozładować aku 12V podłączając odbiorniki, najlepiej włączyć zapłon przyciskiem Start/Stop, wyłączyć światła aby nie tracić niepotrzebnie energii (trzeba dać na 0 i nacisnąć przycisk hamulca ręcznego).
Wtedy aku 12V jest cały czas doładowywany przez akumulator wysokiego napięcia (trzeba się upewnić, że włączona jest funkcja BATTERY SAVER+ a standardowo tak powinno być).
W przypadku gdy w dużym AKU spadnie poniżej ~9%, uruchamia się silnik spalinowy i go doładowuje ! także jesteśmy po bezpiecznej stronie.
Co ciekawe wcześniej rozmawiałem z 3 różnymi serwisami to każdy mnie wprowadzał w błąd - twierdzili, że to tak wcale nie działa, że niema takiej funkcji - możliwości są dwie - każda źle o nich świadczy - albo celowo wprowadzali w błąd albo po prostu obnażyli swoją niewiedzę.