Dlatego właśnie porównania międzysegmentowe nie mają sensu. Co mnie obchodzi że używany segment D kosztuje 20 tys jak na miesiąc wydam tyle samo a nawet więcej? Cena zakupu - cena sprzedaży + ubezpieczenia i serwis. Kompakty bardzo mocno trzymają wartość na otomoto, zobacz w jakich cenach stoją proceedy z 50tys przebiegu
Jak ktoś potrafi serwisować i sprowadzać auta to nie szuka salonowych KOMPAKTÓW
Proceed jest do porównania z Golfem 8, Leonem, Octavia, Corollą, Civic, Astrą, 308 i Megane. I na tle tych aut wypada przezaj3biście. Niby DCT się szybko rozklekotuje w mieście ale połowa konkurencji ma takie samo słabe DSG więc tylko ten element jest ryzykowny i do potencjalnego rozważenia
Za to zawieszenie top, silnik i reakcja na gaz top. Cena mocno konkurencyjna. Wyciszenie standardowe-średnie, na pewno lepsze niż Octavia i Civic. Spalanie większe ale przy 150km/h na autostradzie już identyczne z resztą samochodów
Czy jest sens żebym wymieniał zalety Proceeda nad KIA Rio albo Fiestą? Możemy się porozwodzić nad tym o ile lepszy jest proceed od Yariski Cross i Suzuki Swift. Takie porównania nie mają sensu bytu bo Suzuki Swift jest dla kogoś innego
Ile kosztuje nowy segment D teraz w salonie? Co najmniej 180 tys, wolniejszy i w średnim wyposażeniu. Arteon z 2.0tsi 190koni robi ponad 9s do setki. Yariska Cross w średniej wersji 120tys. Ciasna Corolla ponad 150tys