Mam takie pytanie praktyczne i może głupie. Czy ta pamięć ustawień kierowcy dotyczy tylko fotela czy też lusterek bocznych?ProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 10:07Nie zgodzę się, to spłycanie zagadnienia eksploatacji.
Jak można przyrównać wyświetlacz na szybie samochodu do np. praktycznie wykorzystywanego odladzania, odszraniania szyby przedniej, elektrycznie podgrzewanej, lub jej automatycznego odparowania. Przecież to bezpieczeństwo.
Albo ,,dmuchanie'' w plecy do np. ustawienia parametrów fotela kierowcy 1 lub 2. Ten, który ciągle musi od początku ustawiać wszystkie parametry fotela wie, jak jest to trudne i męczące. To jest po prostu praktyczne. Proceed opcję zapamiętania 2 pozycji fotela kierowcy posiada. Tak jak i ułatwienie wysiadania poprzez jego odsuwanie od kierownicy.
Przed zakupem proceed
Re: Przed zakupem proceed
Re: Przed zakupem proceed
ProCee_d56 - za wszelką cenę musi udowodnić ze ma rację
Dalsza dyskusja nie ma sensu
Dalsza dyskusja nie ma sensu
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Przed zakupem proceed
Zapamiętanie ustawień dotyczy tylko fotela. Pewnie dlatego, że fotel kierowcy ustawia się w 8 płaszczyznach i wymaga dosyć dużo czasu, żeby zrobić to dokładnie do swoich oczekiwań i wygody. Czasami dopiero w trasie dobierze się prawidłową pozycję siedzenia.Szyraf pisze: ↑12 wrz 2023, 10:48Mam takie pytanie praktyczne i może głupie. Czy ta pamięć ustawień kierowcy dotyczy tylko fotela czy też lusterek bocznych?ProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 10:07Nie zgodzę się, to spłycanie zagadnienia eksploatacji.
Jak można przyrównać wyświetlacz na szybie samochodu do np. praktycznie wykorzystywanego odladzania, odszraniania szyby przedniej, elektrycznie podgrzewanej, lub jej automatycznego odparowania. Przecież to bezpieczeństwo.
Albo ,,dmuchanie'' w plecy do np. ustawienia parametrów fotela kierowcy 1 lub 2. Ten, który ciągle musi od początku ustawiać wszystkie parametry fotela wie, jak jest to trudne i męczące. To jest po prostu praktyczne. Proceed opcję zapamiętania 2 pozycji fotela kierowcy posiada. Tak jak i ułatwienie wysiadania poprzez jego odsuwanie od kierownicy.
Lusterko to tylko 2 płaszczyzny, szybkie ustawianie nawet w czasie jazdy. Bez znaczenia. W przypadku lusterek nie bolą plecy, nogi i ręce. A nawet oczy.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Przed zakupem proceed
Lusterka się nie ruszają, niestety w segmencie C co drugie auto tak ma
To samo przy wrzuceniu wstecznego - lusterka się nie obniżają.
Nie ma też samopoziomowania świateł
Za to jest wielowahacz (wiele marek tą opcje usunęło z segmentu C)
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Przed zakupem proceed
A widziałeś co się dzieje kiedy w zimie lusterka zamarzną a włączenie wstecznego biegu stara się je obniżyć? Pewnie nie widziałeś.lethaljelly pisze: ↑12 wrz 2023, 11:06Lusterka się nie ruszają, niestety w segmencie C co drugie auto tak ma
To samo przy wrzuceniu wstecznego - lusterka się nie obniżają.
Nie ma też samopoziomowania świateł
I po co obniżać lusterka, kiedy to co z tyłu i na dole jezdni, widać w kamerze cofania. Tu już doszukujesz się bzdetnych gadżetów. Ja się nie bawię w takie dyskusje.
Poziomowanie świateł jest tylko w przypadku HID-ów. Proceed ma nowsze światła, LED-y. Wiesz co to LED?
Ty chyba nie masz Proceeda, ponieważ zadajesz dziwne pytania, bez sensu.
To czym Ty jeździsz, skoro nie znasz podstawowego wyposażenia Proceeda?
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Przed zakupem proceed
Ad1. W kamerze cofania nie widzisz ile masz od koła do krawężnika, do krawężnika parkuje się zawsze na lewe lusterko. Kamera nie daje precyzji jak musisz się dosunąć na 2cm a masz 18-calowe koła i nie chcesz dotknąć felgi krawężnikiem. Praktycznie przy każdym takim parkowaniu obniżam lusterko ręcznieProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 11:18 I po co obniżać lusterka, kiedy to co z tyłu i na dole jezdni, widać w kamerze cofania.
Poziomowanie świateł jest tylko w przypadku HID-ów. Proceed ma nowsze światła, LED-y. Wiesz co to LED?
Ad2. Poziomowanie świateł jest w każdych światłach, w Proceedzie jest rozwiązane na ręcznej regulacji co jest sto lat za murzynami. To się nazywa statyczny led, nie ma podnoszenia świateł na autostradzie ani automatycznego poziomowania jak włożysz coś do bagażnika. Przyobserwuj kiedyś inne auta np 8 letnią Octavie III lub IV jak odpalisz jak pozycjonuje światła po włączeniu silnika
To nie jest takie hop siup, skądś te 140tys za GT musiało się wziąć (jeszcze w styczniu za tyle wyhaczylem) kiedy za konkurencje z taką mocą trzeba było dopłacić 25-30tys. KIA magicznie tych pieniędzy z własnego budżetu nie daje
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Przed zakupem proceed
Jeżeli wiesz jaka jest różnica pomiędzy palnikiem hid a led, to zrozumiesz dlaczego nie ma sensu podwyższanie kosztów dodając tę ,,automatyczną regulację reflektorów". To gadżet, nie wymóg jak w przypadku hid.lethaljelly pisze: ↑12 wrz 2023, 12:07Ad1. W kamerze cofania nie widzisz ile masz od koła do krawężnika, do krawężnika parkuje się zawsze na lewe lusterko. Kamera nie daje precyzji jak musisz się dosunąć na 2cm a masz 18-calowe koła i nie chcesz dotknąć felgi krawężnikiem. Praktycznie przy każdym takim parkowaniu obniżam lusterko ręcznieProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 11:18 I po co obniżać lusterka, kiedy to co z tyłu i na dole jezdni, widać w kamerze cofania.
Poziomowanie świateł jest tylko w przypadku HID-ów. Proceed ma nowsze światła, LED-y. Wiesz co to LED?
Ad2. Poziomowanie świateł jest w każdych światłach, w Proceedzie jest rozwiązane na ręcznej regulacji co jest sto lat za murzynami. To się nazywa statyczny led, nie ma podnoszenia świateł na autostradzie ani automatycznego poziomowania jak włożysz coś do bagażnika. Przyobserwuj kiedyś inne auta np 8 letnią Octavie III lub IV jak odpalisz jak pozycjonuje światła po włączeniu silnika
To nie jest takie hop siup, skądś te 140tys za GT musiało się wziąć (jeszcze w styczniu za tyle wyhaczylem) kiedy za konkurencje z taką mocą trzeba było dopłacić 25-30tys. KIA magicznie tych pieniędzy z własnego budżetu nie daje
Chyba jesteś jeszcze młody i gonisz za każdą nowinką techniczną i za każdym gadżetem. Ale takie jest życie, na kimś muszą zarabiać.
Nie mam potrzeby obniżania lusterek bocznych, a te kolorowe linie w monitorze kamery też czemuś służą.
Widocznie mamy inny staż w jeżdżeniu samochodem i inne postrzeganie tej czynności, jaką jest cofanie i parkowanie tyłem. Kiedy ja zaczynałem, to nie było tych wszystkich ,,śmiesznych ułatwień" w jeżdżeniu samochodem.
Ja wiem, że Amerykanie już nie potrafią jeździć samochodami z ręczną skrzynią biegów. To samo jest teraz z młodymi uzależnionymi od różnych gadżetów.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Przed zakupem proceed
Chciałem poruszyć temat wspaniałych lamp led w mojej Kii Proceed. Oczywiście jako troll.ProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 14:27Jeżeli wiesz jaka jest różnica pomiędzy palnikiem hid a led, to zrozumiesz dlaczego nie ma sensu podwyższanie kosztów dodając tę ,,automatyczną regulację reflektorów". To gadżet, nie wymóg jak w przypadku nie.lethaljelly pisze: ↑12 wrz 2023, 12:07Ad1. W kamerze cofania nie widzisz ile masz od koła do krawężnika, do krawężnika parkuje się zawsze na lewe lusterko. Kamera nie daje precyzji jak musisz się dosunąć na 2cm a masz 18-calowe koła i nie chcesz dotknąć felgi krawężnikiem. Praktycznie przy każdym takim parkowaniu obniżam lusterko ręcznieProCee_d56 pisze: ↑12 wrz 2023, 11:18 I po co obniżać lusterka, kiedy to co z tyłu i na dole jezdni, widać w kamerze cofania.
Poziomowanie świateł jest tylko w przypadku HID-ów. Proceed ma nowsze światła, LED-y. Wiesz co to LED?
Ad2. Poziomowanie świateł jest w każdych światłach, w Proceedzie jest rozwiązane na ręcznej regulacji co jest sto lat za murzynami. To się nazywa statyczny led, nie ma podnoszenia świateł na autostradzie ani automatycznego poziomowania jak włożysz coś do bagażnika. Przyobserwuj kiedyś inne auta np 8 letnią Octavie III lub IV jak odpalisz jak pozycjonuje światła po włączeniu silnika
To nie jest takie hop siup, skądś te 140tys za GT musiało się wziąć (jeszcze w styczniu za tyle wyhaczylem) kiedy za konkurencje z taką mocą trzeba było dopłacić 25-30tys. KIA magicznie tych pieniędzy z własnego budżetu nie daje
Chyba jesteś jeszcze młody i gonisz za każdą nowinką techniczną i za każdym gadżetem. Ale takie jest życie, na kimś muszą zarabiać.
Nie mam potrzeby obniżania lusterek bocznych, a te kolorowe linie w monitorze kamery czemuś służą.
Widocznie mamy inny staż w jeżdżeniu samochodem i inne postrzeganie tej czynności, jak cofanie i parkowanie tyłem. Kiedy ja zaczynałem, to nie było tych wszystkich ,,śmiesznych ułatwień" w jeżdżeniu samochodem.
Ja wiem, że Amerykanie już nie potrafią jeździć samochodami z ręczną skrzynią biegów. To samo jest teraz z młodymi uzależnionymi od różnych gadżetów.
Czyli nie mam automatycznej regulacji reflektorów bo to zbędny gadżet?
W tym artykule przeczytałem,że to jednak wymóg gdy strumień świetlny przekracza 2 tyś lumenów.
Czyli w Kii strumień świetlny jest poniżej 2 tyś lumenów. A czy ktoś może wie ile dokładnie?
https://www.auto-swiat.pl/uwaga-absurd- ... ke/8geb5eq
P.S.
oczywiście proszę o wybaczenie, że to niemiecki Auto Świat ale nic innego na szybko nie znalazłem.
Co jest dla mnie ciekawe, że kiedyś porównań reflektorów H7 czy H4, ksenonów w poszczególnych modelach było zatrzęsienie.
Oślepianie, zasięg itd.
A teraz znalazłem tylko takie coś ale bardzo wymowne w ocenach:
https://www.wyborkierowcow.pl/czy-warto ... test-adac/
tak znowu niemiecki test ale nie ma nic koreańskiego,
Czyli brak testów tzn. że może nie ma się czym chwalić jeśli chodzi o ledy?
Oczywiście wiem, postępu się nie zahamuje, ledy coraz tańsze, zajmują mniej miejsca, lżejsze, mniej prądy zużywają, wytrzymują spoko na gwarancji same zalety dla producentów,
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2023, 16:29 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Przed zakupem proceed
Lampy LED, przód jak i tył, świecą w Proceed bardzo dobrze i w wystarczającym stopniu.
Nie mają dla mnie i dla wielu innych użytkowników, jakieś ,,testy" czy inne ,,proroków samochodowych" wypowiedzi.
Nie interesują mnie też trolle, jeżeli komuś nie odpowiada samochód, niech kupi inny. Tu, na tym forum, są jałowe dyskusje, na które szkoda czasu.
Nie mają dla mnie i dla wielu innych użytkowników, jakieś ,,testy" czy inne ,,proroków samochodowych" wypowiedzi.
Nie interesują mnie też trolle, jeżeli komuś nie odpowiada samochód, niech kupi inny. Tu, na tym forum, są jałowe dyskusje, na które szkoda czasu.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Przed zakupem proceed
Oczywiście dlatego uważam, że forum jest niepotrzebne. Temat „ przed zakupem” szczególnie. Przecież lampy świecą bardzo dobrze, wszystko jest bardzo dobre …. No oprócz braku chłodzonego schowka. Testy są niepotrzebne jak i opinie użytkowników.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda