amilmar pisze: ↑10 gru 2023, 14:40
MarRa pisze: ↑11 wrz 2023, 20:52
Nie wiem czy wiecie, że zewnętrzne akcesoryjne listwy ochronne na drzwi też są niezgodne z homologacją, bo zwiększają zewnętrzne wymiary pojazdu. Zatem idąc tym tokiem myślenia poruszanie się pojazdem z tymi listwami narusza prawo i powinno być ścigane przez policję, diagnostów oraz stanowić podstawę odmowy wypłaty odszkodowania w razie kolizji.
No ale to może Wy macie rację, a nie ja.
Czekaj, serio? Wystają poza lusterka? Koledze się pomyliło, to w salonie obok Kia sprzedaje, na swoje gokarty.
Ja to rozumiem na swoje tak że chodzi o to by nie być niemiło zaskoczonym gdy w razie czego ubezpieczalnia nie zechce wypłacić odszkodowania bo były założone nie takie koła jak trzeba.
Według mnie szerokość w świadectwie homologacji jest wskazywana bez lusterek i w milimetrach. Umieszczenie listwy bocznej na najbardziej zewnętrznej płaszczyźnie drzwi ten wymiar niewątpliwie zwiększa i to bez względu czy listwa ma 1, 3, 5 czy 7 milimetrów grubości, a tym samym stanowi to odstępstwo od homologacji.
Jeżeli obrys zewnętrzny jest liczony z lusterkami, to uroczyście wszystko odszczekuję,
Przy okazji powiem, że jeden z salonów, gdy prosiłem o ofertę, odpowiedział, że wszelkie akcesoria - nawet listwy boczne , mogą mi zamontować dopiero po zarejestrowaniu samochodu, bo stanowi to odstępstwo od homologacji (ingerencję w nadwozie na przykład), a formalnie w chwili rejestracji samochód musi być 1 do 1 z nią zgodny.
Temat ET wydawał mi się już zamknięty. Każdy ma tu swoje zdanie, którego będzie bronił.
Dla mnie jazda z felgą wystającą względnie cofniętą o przysłowiowe 3 mm względem homologowanej nie ma żadnego znaczenia (o ile oczywiście felga nie haczy o nadkole). Jest przecież dojazdówka jako wyposażenie fabryczne. Tu różnica jest zdecydowanie większa względem kół homologownanych, a pomimo tego jej stosowanie jest dopuszczalne.