Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

forum użytkowników modelu ProCeed
amilmar
Posty: 81
Rejestracja: 12 gru 2022, 10:01
model samochodu: Kia Xceed 1.6 T-GDI 7DCT Prestige Line MY22

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: amilmar »

MarRa pisze: 11 wrz 2023, 20:52 Nie wiem czy wiecie, że zewnętrzne akcesoryjne listwy ochronne na drzwi też są niezgodne z homologacją, bo zwiększają zewnętrzne wymiary pojazdu. Zatem idąc tym tokiem myślenia poruszanie się pojazdem z tymi listwami narusza prawo i powinno być ścigane przez policję, diagnostów oraz stanowić podstawę odmowy wypłaty odszkodowania w razie kolizji.
No ale to może Wy macie rację, a nie ja.
Czekaj, serio? Wystają poza lusterka? Koledze się pomyliło, to w salonie obok Kia sprzedaje, na swoje gokarty.

Ja to rozumiem na swoje tak że chodzi o to by nie być niemiło zaskoczonym gdy w razie czego ubezpieczalnia nie zechce wypłacić odszkodowania bo były założone nie takie koła jak trzeba.
ProCee_d56
Posty: 525
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: ProCee_d56 »

Chodzi o to, że bystry ubezpieczyciel może niewypłacić odszkodowania z powodu zastosowania kół, które nie mają homologacji z danym pojazdem.
Jeżeli dopatrzą się niehomologowanego typu kół, to będzie brak wypłaty. Ubezpieczyciel nastawiony jest na zysk, a nie na rozdawnictwo.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: MarRa »

amilmar pisze: 10 gru 2023, 14:40
MarRa pisze: 11 wrz 2023, 20:52 Nie wiem czy wiecie, że zewnętrzne akcesoryjne listwy ochronne na drzwi też są niezgodne z homologacją, bo zwiększają zewnętrzne wymiary pojazdu. Zatem idąc tym tokiem myślenia poruszanie się pojazdem z tymi listwami narusza prawo i powinno być ścigane przez policję, diagnostów oraz stanowić podstawę odmowy wypłaty odszkodowania w razie kolizji.
No ale to może Wy macie rację, a nie ja.
Czekaj, serio? Wystają poza lusterka? Koledze się pomyliło, to w salonie obok Kia sprzedaje, na swoje gokarty.

Ja to rozumiem na swoje tak że chodzi o to by nie być niemiło zaskoczonym gdy w razie czego ubezpieczalnia nie zechce wypłacić odszkodowania bo były założone nie takie koła jak trzeba.
Według mnie szerokość w świadectwie homologacji jest wskazywana bez lusterek i w milimetrach. Umieszczenie listwy bocznej na najbardziej zewnętrznej płaszczyźnie drzwi ten wymiar niewątpliwie zwiększa i to bez względu czy listwa ma 1, 3, 5 czy 7 milimetrów grubości, a tym samym stanowi to odstępstwo od homologacji.

Jeżeli obrys zewnętrzny jest liczony z lusterkami, to uroczyście wszystko odszczekuję,

Przy okazji powiem, że jeden z salonów, gdy prosiłem o ofertę, odpowiedział, że wszelkie akcesoria - nawet listwy boczne , mogą mi zamontować dopiero po zarejestrowaniu samochodu, bo stanowi to odstępstwo od homologacji (ingerencję w nadwozie na przykład), a formalnie w chwili rejestracji samochód musi być 1 do 1 z nią zgodny.

Temat ET wydawał mi się już zamknięty. Każdy ma tu swoje zdanie, którego będzie bronił.

Dla mnie jazda z felgą wystającą względnie cofniętą o przysłowiowe 3 mm względem homologowanej nie ma żadnego znaczenia (o ile oczywiście felga nie haczy o nadkole). Jest przecież dojazdówka jako wyposażenie fabryczne. Tu różnica jest zdecydowanie większa względem kół homologownanych, a pomimo tego jej stosowanie jest dopuszczalne.
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: Lunar GT »

MarRa pisze: 10 gru 2023, 17:43 . Jest przecież dojazdówka jako wyposażenie fabryczne. Tu różnica jest zdecydowanie większa względem kół homologownanych, a pomimo tego jej stosowanie jest dopuszczalne.
Tylko że ona stanowi wyposażenie samochodu w chwili homologacji gdy samochód ją posiada fabrycznie.
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: MarRa »

Dokładnie.
Ja tu sprzeczności nie widzę.
Piszemy o tym, czy 3 mm może stanowić podstawę do odmowy wypłaty ubezpieczenia.
Okoliczność, że sam producent przewiduje możliwość poruszania się na dojazdówce, której daleko do felgi stanowiącej wyposażenie podstawowe, jest dla mnie argumentem, że owe 3 mm różnicy nie robią, a homologacja w tym przypadku nie jest wyznacznikiem, nawet jeżeli w tej homologacji jest osobna rubryka opisująca koło zapasowe/dojazdowe.
ProCee_d56
Posty: 525
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: ProCee_d56 »

Z tego co wiem, to Proceed nie ma możliwości doposażenia, jeżeli chodzi o koło dojazdowe.
Czyli pewnie nie ma koła z taką homologacją.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: MarRa »

ProCee_d56 pisze: 10 gru 2023, 20:42 Z tego co wiem, to Proceed nie ma możliwości doposażenia, jeżeli chodzi o koło dojazdowe.
Czyli pewnie nie ma koła z taką homologacją.
No cóż, za bardzo poszedłem w ogół zapominając, że to podstrona Proceeda. Jeżeli nie ma fabrycznej dojazdówki , to faktycznie argument odnoszący się do niej ma mniejszą siłę.
Ciekawa to sprawa, bo w zwykłym ceedzie SW MY22, którym jeżdżę, dostałem dojazdówkę jako wyposażenie seryjne.

EDIT:
Sprawdziłem w moim świadectwie homologacji. Nic tam nie znalazłem o wymiarach koła dojazdowego/zapasowego. Zatem wychodzi, że korzystanie z dojazdówki odbywa się na takich samych zasadach w Proceedzie (gdzie jej nie dają i trzeba dokupić zamiennik) jak i w Ceedzie (gdzie wrzucają jako wyposażenie fabryczne).
ProCee_d56
Posty: 525
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: ProCee_d56 »

Przed odbiorem Proceeda zapytałem w salonie o koło dojazdowe i otrzymałem odpowiedź, że do tego samochodu producent nie przewidział.
Jeżeli nie można dokupić w serwisie KIA, to mam mieszane uczucia, co do poprawności jego stosowania jeżeli pasuje z innego samochodu.
Być może przepisy na to pozwalają, ale ja tego nie wiem.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
Bardzotrudny
Posty: 25
Rejestracja: 28 lis 2023, 12:43

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: Bardzotrudny »

ProCee_d56 pisze: 10 gru 2023, 23:17 Przed odbiorem Proceeda zapytałem w salonie o koło dojazdowe i otrzymałem odpowiedź, że do tego samochodu producent nie przewidział.
A jak się to ma do tego: https://youtu.be/Ls3O72pzi8A?si=wfpXr1fHdJTgYwz1&t=220
?
Appassionato
Posty: 113
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Felig aluminiowe na zimę - oczekiwania vs. rzeczywistość

Post autor: Appassionato »

Odpowiedź znajdziecie w cenniku,a dokładnie w szczegółach wyposażenia - koła.
1.5 t-gdi mhev i 1.6 t-gdi ma zestaw naprawczy.
1.5 t-gdi dojazdówkę.
O ile rozumiem, że w mhev w bagażniku jest aku więc nie ma miejsca na koło, to dlaczego 1.6 t-gdi nie ma tego nie wiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”