Doładowywanie akumulatora AGM

forum użytkowników modelu ProCeed
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: Widerski »

saron22 pisze: 13 lut 2024, 12:00
ProCee_d56 pisze: 13 lut 2024, 10:47
saron22 pisze: 13 lut 2024, 00:25

Co drugi Mercedes, który do mnie przyjeżdża ma uszkodzony ten czujnik. Można go wyprogramować za pomocą StarDiagnosis i jest po problemie. Można też go wymienić i za 3 lata wymienić ponownie.
A znasz może powód tych uszkodzeń czujnika akumulatora w co drugim Mercedesie?
Z tego co można znaleźć informacyjnie, jest to spowodowane niewłaściwą obsługą tego czujnika.
A może masz inne informacje pisząc, że co trzy lata trzeba wymieniać czujnik akumulatora. Tak jest fabrycznie zaprogramowany?
Nie znam powodu. Nigdy się nad tym szczególnie nie zastanawiałem. Przyjeżdża auto z komunikatem na desce to podpinam kompa, sprawdzam co jest grane, wymieniam akumulatory, „rejestruję” nowy zestaw w pojeździe i wyjazd.
To nie są moje samochody więc prawdę mówiąc średnio interesują mnie przyczyny tych problemów. Nie od tego jestem.
Bez komentarza
Serwisuje GLE z 2020r i jak na dzień dzisiejszy, czujnik sprawny, aku też, start stop żadnych problemów.
saron22
Posty: 635
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: saron22 »

Widerski pisze: 13 lut 2024, 17:41
saron22 pisze: 13 lut 2024, 12:00
ProCee_d56 pisze: 13 lut 2024, 10:47

A znasz może powód tych uszkodzeń czujnika akumulatora w co drugim Mercedesie?
Z tego co można znaleźć informacyjnie, jest to spowodowane niewłaściwą obsługą tego czujnika.
A może masz inne informacje pisząc, że co trzy lata trzeba wymieniać czujnik akumulatora. Tak jest fabrycznie zaprogramowany?
Nie znam powodu. Nigdy się nad tym szczególnie nie zastanawiałem. Przyjeżdża auto z komunikatem na desce to podpinam kompa, sprawdzam co jest grane, wymieniam akumulatory, „rejestruję” nowy zestaw w pojeździe i wyjazd.
To nie są moje samochody więc prawdę mówiąc średnio interesują mnie przyczyny tych problemów. Nie od tego jestem.
Bez komentarza
Serwisuje GLE z 2020r i jak na dzień dzisiejszy, czujnik sprawny, aku też, start stop żadnych problemów.
No i co z tego, że serwisujesz to GLE? Co to wnosi do tematu? Czy to, że w tym GLE się czujnik monitorowania akumulatora nie zepsuł dowodzi, że to się nie psuje?
Ja widziałem raz okulara, który nie był zardzewiały - i co z tego, że ten nie był? Co to zmienia, czego to dowodzi?
ProCee_d56
Posty: 524
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: ProCee_d56 »

Ciekawa sprawa. Wstąpiłem dzisiaj do elektryka samochodowego, który zajmuje się naprawami elektrycznymi prawdopodobnie wszystkich marek (Mercedesa też), i na moje pytanie o awaryjność czujników akumulatora, odpowiedział, że jeszcze nie spotkał się z uszkodzonym czujnikiem aku. A klika lat już pracuje w tej specjalności.

Z wieloma akumulatorami może jest tak, że wystarczy je dobrze i skutecznie naładować, zamiast od razu wymieniać.
A wcześniej trzeba sprawdzić poprawność ładowania alternatora i oczyścić klemy oraz czopy akumulatora.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: Widerski »

saron22 pisze: 14 lut 2024, 01:41
Widerski pisze: 13 lut 2024, 17:41
saron22 pisze: 13 lut 2024, 12:00

Nie znam powodu. Nigdy się nad tym szczególnie nie zastanawiałem. Przyjeżdża auto z komunikatem na desce to podpinam kompa, sprawdzam co jest grane, wymieniam akumulatory, „rejestruję” nowy zestaw w pojeździe i wyjazd.
To nie są moje samochody więc prawdę mówiąc średnio interesują mnie przyczyny tych problemów. Nie od tego jestem.
Bez komentarza
Serwisuje GLE z 2020r i jak na dzień dzisiejszy, czujnik sprawny, aku też, start stop żadnych problemów.
No i co z tego, że serwisujesz to GLE? Co to wnosi do tematu? Czy to, że w tym GLE się czujnik monitorowania akumulatora nie zepsuł dowodzi, że to się nie psuje?
Ja widziałem raz okulara, który nie był zardzewiały - i co z tego, że ten nie był? Co to zmienia, czego to dowodzi?
AD1 to z tego że chciałem ci przybliżyć, że twoje mercedesy które naprawiasz i co drugi ma do wymiany czujnik, nie koniecznie może powodować słabą jakością danego podzespołu w całej marce.
Dlatego, że serwisuje mercedesy i w żadnym samochodzie nie wymieniałem czujnika, ale są to samochody starsze przeważnie z drugiej ręki, więc tych nie liczyłem,GLE po pierwszym przeglądzie w aso wylądował u mnie. Od tego czasu ja serwisuje ten samochód i mam pewność że nic nie było wymieniane ani przez aso ani przez warsztat niezależny. Dlatego podałem przykład GLE.
Żal mi twoich klientów dlatego, że klient który musi wymienić czujnik co dwa lata, ma prawo do zapytania mechanika dlaczego się tak dzieje, czy przypadkiem klient nie popełnia jakiegoś błędu w użytkowaniu, na to słyszy że:

'' nigdy sie nad tym szczególnie nie zastanawiałem. Przyjeżdża auto z komunikatem na desce to podpinam kompa, sprawdzam co jest grane, wymieniam akumulatory, „rejestruję” nowy zestaw w pojeździe i wyjazd."

Ja sądzę przeciwnie, że warto się zastanowić!!!
Warto wytłumaczyć klientowi że podpięcie np nie odpowiedniej ładowarki, czy bostera, może prowadzić do uszkodzenia czujnika.
warto wytłumaczyć klientowi jak działa system startstop, że jest ściśle powiązany z tym czujnikiem.
Ale ty wolisz szukać błędów ortograficznych, czy poprawiać składnie zdania. Nie te forum, za to epitety typu robienie łaski, laski, bidul masz opanowane.
Do tego następny użytkownik zamieszcza opinie od warsztatu który pierwsze słyszy o masowej awari czujnika, tak jak ja co to znaczy?
AD2 Widziałeś zdrowego okulara wątpię, czego dowodzi, że był świeżo wyspawany, tak wygląda ten twój target mercedesa
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: Widerski »

ProCee_d56 pisze: 14 lut 2024, 15:44 Ciekawa sprawa. Wstąpiłem dzisiaj do elektryka samochodowego, który zajmuje się naprawami elektrycznymi prawdopodobnie wszystkich marek (Mercedesa też), i na moje pytanie o awaryjność czujników akumulatora, odpowiedział, że jeszcze nie spotkał się z uszkodzonym czujnikiem aku. A klika lat już pracuje w tej specjalności.

Z wieloma akumulatorami może jest tak, że wystarczy je dobrze i skutecznie naładować, zamiast od razu wymieniać.
A wcześniej trzeba sprawdzić poprawność ładowania alternatora i oczyścić klemy oraz czopy akumulatora.
Jak najbardziej podzielam opinie, zwykły czujnik otwarcia maski wpływa na cały system ładowania aku ,czy system startstop.
W Oplu miałem przypadek z quickheat, grzałka ma moc do 2kw, klient wymienił alternator ,aku, grzałkę, a dalej padał akumulator.
Powodem tych wymian były krótkie trasy, klient miał 2km do pracy, nigdy aku nie był dobrze naładowany, aż padł. Wymiany te były nie potrzebne a kosztowne, po wytłumaczeniu klientowi sprawy problem się skończył.
ProCee_d56
Posty: 524
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: ProCee_d56 »

Ja interesuję się, ponieważ jestem elektronikiem i nie przemawiają do mnie argumenty, że układ elektroniczny psuje się, ,,bo tak". W technice nie ma fantazjowania ani opowieści z mchu i paproci.
Są oczywiście przypadki, kiedy układy elektroniczne ulegają awarii częściej, ale takie rzeczy są poprawiane w okresie wyłapywania tzw. ,, chorób wieku dziecięcego".
Temat awaryjności czujnika zaciekawił mnie również z tego powodu, że samochód stoi często nieużywany nawet 2 lub 3 tygodnie i bywa wg wskazania testera, że akumulator ma jedynie 30% pojemności po tym czasie (zależy w jakim stopniu naładowania zakończył jazdę), i wymaga doładowania ładowarką. Nieładowanie natomiast, to zasiarczanie akumulatora i utrata jego pojemności.
A jak niektórzy podają (chociaż ja nie podzielam tej opinii), podłączanie ładowarki może uszkodzić czujnik akumulatora.
Ciekawe dlaczego jest takie przekonanie o możliwości uszkodzenia czujnika.
Oczywiście znam ,,możliwości" ludzi w obsłudze czegokolwiek, czego niestety tej konfrontacji z użytkownikiem ten sprzęt nie wytrzymuje. Tak, jakby urodzili się tylko po to, żeby wszystko psuć.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
saron22
Posty: 635
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: saron22 »

Widerski pisze: 14 lut 2024, 16:55

AD1 to z tego że chciałem ci przybliżyć, że twoje mercedesy które naprawiasz i co drugi ma do wymiany czujnik, nie koniecznie może powodować słabą jakością danego podzespołu w całej marce.
Dlatego, że serwisuje mercedesy i w żadnym samochodzie nie wymieniałem czujnika, ale są to samochody starsze przeważnie z drugiej ręki, więc tych nie liczyłem,GLE po pierwszym przeglądzie w aso wylądował u mnie. Od tego czasu ja serwisuje ten samochód i mam pewność że nic nie było wymieniane ani przez aso ani przez warsztat niezależny. Dlatego podałem przykład GLE.
Żal mi twoich klientów dlatego, że klient który musi wymienić czujnik co dwa lata, ma prawo do zapytania mechanika dlaczego się tak dzieje, czy przypadkiem klient nie popełnia jakiegoś błędu w użytkowaniu, na to słyszy że:

'' nigdy sie nad tym szczególnie nie zastanawiałem. Przyjeżdża auto z komunikatem na desce to podpinam kompa, sprawdzam co jest grane, wymieniam akumulatory, „rejestruję” nowy zestaw w pojeździe i wyjazd."

Ja sądzę przeciwnie, że warto się zastanowić!!!
Warto wytłumaczyć klientowi że podpięcie np nie odpowiedniej ładowarki, czy bostera, może prowadzić do uszkodzenia czujnika.
warto wytłumaczyć klientowi jak działa system startstop, że jest ściśle powiązany z tym czujnikiem.
Ale ty wolisz szukać błędów ortograficznych, czy poprawiać składnie zdania. Nie te forum, za to epitety typu robienie łaski, laski, bidul masz opanowane.
Do tego następny użytkownik zamieszcza opinie od warsztatu który pierwsze słyszy o masowej awari czujnika, tak jak ja co to znaczy?
AD2 Widziałeś zdrowego okulara wątpię, czego dowodzi, że był świeżo wyspawany, tak wygląda ten twój target mercedesa
Moich klientów to nie interesuje. Nie dochodzą dlaczego to się psuje. A dodatkowe 400 zł raz na dwa czy trzy lata do ogólnych kosztów eksploatacji i serwisowania tych pojazdów to jak 50gr dla zwykłego śmiertelnika.
Oni po prostu mają to głęboko w dupie. A ja w związku z tym jeszcze głębiej bo nie ja za to płacę.
Byś był bardziej bystry to byś się zorientował, że chodzi o pojazdy z instalacją 24V - powyżej napisałem wyraźnie, że wymieniam zestaw akumulatorów. Ale czego się spodziewać po kimś, kto nie potrafi sklecić 5 zdań bez błędów w swoim ojczystym języku…
Natomiast zasada działania czujnika przy instalacji 24V jest dokładnie taka sama - wyświetlają się komunikaty na desce i system odłącza zbędne odbiorniki.

A wracając do twoich błędów bo widzę, że temat leży ci na wątrobie to wystarczy, że będziesz pisał poprawnie i nikt nie będzie się czepiał. Zabierz mi ten argument! Słownik nie parzy, naprawdę! Spróbuj a się przekonasz.
ProCee_d56
Posty: 524
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: ProCee_d56 »

A ja zapytam z ciekawości - czujnik pewnie kosztuje ok. 400 zł (no bo to Mercedes, a nie uzasadnienie ekonomiczne), do tego dwa akumulatory 12 V, zapewne AGM, więc tanio nie będzie, i do tego robocizna programowania czujnika oraz wymiany akumulatorów.
To pewnie ok. 1,5 tyś. zł. Bo wolontariusza w tej branży nie spotkałem, a trochę lat już żyję...
Ci, co mają pieniądze, szczególnie nie mają tego w czterech literach, ponieważ z natury są skąpi i chciwi.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
saron22
Posty: 635
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: saron22 »

ProCee_d56 pisze: 14 lut 2024, 18:26 A ja zapytam z ciekawości - czujnik pewnie kosztuje ok. 400 zł (no bo to Mercedes, a nie uzasadnienie ekonomiczne), do tego dwa akumulatory 12 V, zapewne AGM, więc tanio nie będzie, i do tego robocizna programowania czujnika oraz wymiany akumulatorów.
To pewnie ok. 1,5 tyś. zł. Bo wolontariusza w tej branży nie spotkałem, a trochę lat już żyję...
Ci, co mają pieniądze, szczególnie nie mają tego w czterech literach, ponieważ z natury są skąpi i chciwi.
O co konkretnie pytasz? O koszty takiej operacji? Koszty zależą głownie od tego jakie akumulatory potrzeba: czy 180Ah czy 225Ah. Akumulatory nie są AGM tylko zwykłe. Czasami potrzebne są w tzw. wersji „wzmocnionej” czyli odpornej na drgania jeśli zamontowane są na ramie za tylną osią. Jeśli umieszczone są standardowym miejscu czyli z boku za kabiną to montuje się zwykle standardowe. Do tego czujnik aktualnie ok 400 netto i tak jak mówisz - wymiana i rejestracja w samochodzie.
No i kolejna sprawa: co za różnica czy ten klient ma dużo pieniędzy czy nie skoro on to musi wymienić? Bo jak nie wymieni to np w nocy wyłącza się ogrzewanie postojowe i kierowca budzi się zmarznięty albo po weekendzie nie może auta odpalić bo akumulatory są rozładowane. Poza tym jakość akumulatorów jest obecnie tak marna, że jak wytrzymają więcej jak 2 - 3 lata to jakby szóstkę w lotto trafić.
Myślę, że jakby to kosztowało 2500zł tak jak np. czujniki NOx a są ich dwa w samochodzie i konieczność wymiany co dwa trzy lata to zaczynają się kombinacje czy trzeba czy nie trzeba, czy montować oryginał czy zamiennik, czy trzeba dwa odrazu wymienić czy może najpierw jeden itd, itd.
Przy 400 zł nikt się nie zastanawia - proszę montować i w drogę bo jak się koła kręcą to się kasa kręci.
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Doładowywanie akumulatora AGM

Post autor: Widerski »

@saron22 obnażyłeś się już całkowicie, wszyscy to czytają, argumenty poproszę podaj vin pod który czujnik kosztuje 400zł a i od razu sprawdzę zestaw aku.
aktualnie czeka mnie wykupienie licencji na mercedesa, a dlatego że nie logowałem się 180 dni na ich portal, wtedy porozmawiamy o twoim targecie na argumenty. Sprawdzimy czy te czujniki nie psują sie tylko w twoim warsztacie, Jeżeli co dwa lata szczela taki czujnik to producent wymienia i rejestruje taką naprawę, nawet jest czasami zmuszony do kampani, czujniki te nie są montowane w pojazdach do 1997, więc nie będzie problemu takie rzeczy obalić.
chwalisz się Starką, jaka wersja?
na czym polega update navi w V223 w roczniku 2023 ?????
ile etapów jest w weryfikacji użytkownika na portalu oem mercedesa?
pytania te nie powinny ci sprawić problemu przy twoim targecie:))
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”