Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Ad1 - pakowny jak sam "s...n" Przywiozłem z Ikei kanapę w środku 2,02m bez boczków - musiałem je ściagnać ale zmieściły sie w samochodzie razem z regałem w kartonie, listwy, poduszki - wszystko na jeden raz.
Ad3 - Jeśli masz malucha w nosidełku i drugi większy fotelik to szukaj auta z ISOFIX-em z przodu. Mają go np octawki, a w grupie VW masz dodatkowo możliwość w niektórych modelach, montażu fabrycznego ISOFIX-a na przednim fotelu - dokupujesz adapter oryginalny. Bardzo pomocne jeśli sadzasz starszaka z przodu, a nosidełko z noworodkiem i mamą (lub tatą) z tyłu - może mieć go na oku.
Podczas samotnej podróży, posiadanie takiego malucha z przodu jest dobrodziejstwem.
Ad4 - Zależy kto co wymaga - dla mnie jest akceptowalny - dobrze się prowadzi ale jest głośniej niż w niemieckich odpowiednikach.
AD5 - JW - Kia nie odrobiła lekcji w tym zakresie - mówię to któryś raz na forum.
Ad2 - Miejsca na nogi dla dorosłych wystarczy bez problemu - chyba, że masz 2 m wysokości i chcesz, żeby za Tobą usiadła również wysoka osoba to może być problem. Wg mnie miejsca jest sporo. Ad3 - Jeśli masz malucha w nosidełku i drugi większy fotelik to szukaj auta z ISOFIX-em z przodu. Mają go np octawki, a w grupie VW masz dodatkowo możliwość w niektórych modelach, montażu fabrycznego ISOFIX-a na przednim fotelu - dokupujesz adapter oryginalny. Bardzo pomocne jeśli sadzasz starszaka z przodu, a nosidełko z noworodkiem i mamą (lub tatą) z tyłu - może mieć go na oku.
Podczas samotnej podróży, posiadanie takiego malucha z przodu jest dobrodziejstwem.
Ad4 - Zależy kto co wymaga - dla mnie jest akceptowalny - dobrze się prowadzi ale jest głośniej niż w niemieckich odpowiednikach.
AD5 - JW - Kia nie odrobiła lekcji w tym zakresie - mówię to któryś raz na forum.
Pozdrawiam
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Po 10 latach w Octavii i roku w ceed sw podzielę się swoimi wrażeniami:
1. W octavii liftback na wakacje pakowalem sie pod polke, tutaj raczej pod dach. Te 625 litrow jest ze schowkami ktore przy wyjazdach na wakacje/swieta irytują bo trzeba je najpierw dopychac ale za to w codziennej eksploatacj są całkiem urzyteczne bo wszystkie elementy typu gąbki, szmatki, płyny apteczka są schowame i nic nie lata. A biorąc pod uwagę że takich długich wyjazdów to mamy rocznie ze 3-4 to może warto mieć porządek na codzień.
2. Ja mam 178cm i jest okej. W octavii było więcej miejsca na stopy i na kolana ale nie powiedziałbym że jest mi ciasno. Moje dzieciaki mają po 170cm i nie narzekają przy kilkugodzinnych trasach.
3. 3 osoby z tyłu (wszystkie dorosle czy 2 foteliki + osoba) pewnie się da ale bez komfortu.
4. Po wymianie opon i wyciszeniu jest dość komfortowo (ale to dodatkowe kilka $$$ które trzeba brać pod uwagę przy zakupie).
Mi osobiście pasuje asystent utrzymania na środku pasa + tempomat. Jestem mniej zmęczony przy długiej jeździe.
5. Ogólnie wyciszenie jest słabe. Po wymianie opon i profesjonalnym wyciszeniu jest sporo lepiej ale dalej bez rewelacji (szum od nadkoli na betonie czy chropowatym asfalcie mógłby być jeszcze mniejszy, teraz jest raczej taki normalny poziom, za to dużo dało wyciszenie drzwi i izolacja hałasu z zewnątrz jest dużo lepsza).
Ogólnie dobre auto z dwoma sporymi wadami. Pierwsza to właśnie wyciszenie, druga to sprzęgła. W automacie poszarpują i są drogie w utrzymaniu, za to manual jest dość specyficznie zestrojony przez co ruszanie wymaga prwnej wprawy.
Jeśli zamierzasz pojeździć dłużej autem to bym się mocno zastanowił czy iść w automat. Bo koszty utrzymania + ewentualne koszty wyciszenia mogą być na tyle duże że lepiej kupić inne auto.
Dla mnie O4 była pierwszą opcją ale odpadła przez dużą awaryjność. Może coś przy liftingu poprawią.
Z ceeda jestem zadowolony. Ogólnie oceniam go na 4 a stosunek jakości do ceny na 5 (kupowałem jeszcze po starych cennikach).
Generalnie to nie jest łatwo znaleźć dobre auto
1. W octavii liftback na wakacje pakowalem sie pod polke, tutaj raczej pod dach. Te 625 litrow jest ze schowkami ktore przy wyjazdach na wakacje/swieta irytują bo trzeba je najpierw dopychac ale za to w codziennej eksploatacj są całkiem urzyteczne bo wszystkie elementy typu gąbki, szmatki, płyny apteczka są schowame i nic nie lata. A biorąc pod uwagę że takich długich wyjazdów to mamy rocznie ze 3-4 to może warto mieć porządek na codzień.
2. Ja mam 178cm i jest okej. W octavii było więcej miejsca na stopy i na kolana ale nie powiedziałbym że jest mi ciasno. Moje dzieciaki mają po 170cm i nie narzekają przy kilkugodzinnych trasach.
3. 3 osoby z tyłu (wszystkie dorosle czy 2 foteliki + osoba) pewnie się da ale bez komfortu.
4. Po wymianie opon i wyciszeniu jest dość komfortowo (ale to dodatkowe kilka $$$ które trzeba brać pod uwagę przy zakupie).
Mi osobiście pasuje asystent utrzymania na środku pasa + tempomat. Jestem mniej zmęczony przy długiej jeździe.
5. Ogólnie wyciszenie jest słabe. Po wymianie opon i profesjonalnym wyciszeniu jest sporo lepiej ale dalej bez rewelacji (szum od nadkoli na betonie czy chropowatym asfalcie mógłby być jeszcze mniejszy, teraz jest raczej taki normalny poziom, za to dużo dało wyciszenie drzwi i izolacja hałasu z zewnątrz jest dużo lepsza).
Ogólnie dobre auto z dwoma sporymi wadami. Pierwsza to właśnie wyciszenie, druga to sprzęgła. W automacie poszarpują i są drogie w utrzymaniu, za to manual jest dość specyficznie zestrojony przez co ruszanie wymaga prwnej wprawy.
Jeśli zamierzasz pojeździć dłużej autem to bym się mocno zastanowił czy iść w automat. Bo koszty utrzymania + ewentualne koszty wyciszenia mogą być na tyle duże że lepiej kupić inne auto.
Dla mnie O4 była pierwszą opcją ale odpadła przez dużą awaryjność. Może coś przy liftingu poprawią.
Z ceeda jestem zadowolony. Ogólnie oceniam go na 4 a stosunek jakości do ceny na 5 (kupowałem jeszcze po starych cennikach).
Generalnie to nie jest łatwo znaleźć dobre auto
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Generalnie tez zrezygnowalem z O4 na rzecz Ceeda choc Octavia byla moim nr 1. Niesteyy awaryjnosc, dotykowe sterowanie nawiewami i klima, do tego slabe wrazenia z jazdy i dlugi czas oczekiwania pchnely mnie w strone kii. Lecz to o4 ma ladniejsza linie i jest jednak troche wieksza. Natomiast wlasciwosci jes e lepsze sa w kii choc i jej stroche brakujePowerMario1978 pisze: ↑08 lis 2023, 18:05 5. Ogólnie wyciszenie jest słabe. Po wymianie opon i profesjonalnym wyciszeniu jest sporo lepiej ale dalej bez rewelacji (szum od nadkoli na betonie czy chropowatym asfalcie mógłby być jeszcze mniejszy, teraz jest raczej taki normalny poziom, za to dużo dało wyciszenie drzwi i izolacja hałasu z zewnątrz jest dużo lepsza).
Jakie oponki zapodales?
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Michelin CrossClimate2. Ale to wyciszenie IMO dalo wiecej niz zmiana opon.
Odnosnie komfortu to fotele są wygodniejsze niż w octavii 2. Te lepiej trzymają na boki i podpierają lędźwia. Ogólnie jestem mniej połamany po długiej trasie.
Odnosnie komfortu to fotele są wygodniejsze niż w octavii 2. Te lepiej trzymają na boki i podpierają lędźwia. Ogólnie jestem mniej połamany po długiej trasie.
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
W o2 fotele to totalna porazka, zreszta w o4 w wersji dynamic tez wydaly mi sie mniej wygodne niz w ceedzie BL
Te opony chyba tez nie sa za ciche...
Te opony chyba tez nie sa za ciche...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 12 wrz 2019, 06:08
- model samochodu: CEED III GT
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Witam i dodam, że największe wątpliwości przed zakupem budzi podejście do klienta. Jeżdżę 4-ty rok CEED GT i wszystko jest w porządku. Teraz był potrzebny drugi pojazd kombi, więc pierwsze co zrobiłem to skonfigurowałem sobie CEED kombi GT Line. Wyszło 152 200 PLN, wysłałem info do 7 sprzedawców (do każdego osobno oczywiście dając do zrozumienia, że u niego chce kupić), że jestem zainteresowany i proszę podać cenę z ewentualnym rabatem i okres oczekiwania. Proste niby. Odpisał 1 (Łomża) - 6% rabatu na grupę zawodową i dywaniki gumowe. Tak wygląda walka o klienta.... Chyba już za bardzo okrzepli i zbytnio im nie zależy, a za chwilę Chińczycy pozamiatają w tym temacie i zmuszą do większego wysiłku sprzedawców KIA. Inna sprawa, że klient indywidualny z gotówką to klient gorszego sortu w porównaniu z tym od kredytu czy leasingu - tam mają lepsze prowizje.
To skonfigurowałem OCTAVIE w tej cenie. Napisałem do 2 od Skody. Odpisało 2. Jeden dał rabatu 4 500, drugi 10 000 i tym sposobem auto do odbioru na początku kwietnia.
To skonfigurowałem OCTAVIE w tej cenie. Napisałem do 2 od Skody. Odpisało 2. Jeden dał rabatu 4 500, drugi 10 000 i tym sposobem auto do odbioru na początku kwietnia.
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
6% to i tak sporo. Własciwie tyle samo ile dostałeś w skodzie więc nie bardzo wiem o co chodzi. 6% z 150k to masz 7500. Kia ma taką, a nie inną politykę cenowo rabatową. Jakbyś przeszedł się do marek premium, to 10% masz za dzień dobry, a często i 15% jest do wyrwania.
Rabaty można liczyć od zakupu gotówkowego bo leasingi są rózne. Jeżeli leasing kosztuje wiecej to i rabat będzie wiekszy, dużo zmiennych w czasie.
Rabaty można liczyć od zakupu gotówkowego bo leasingi są rózne. Jeżeli leasing kosztuje wiecej to i rabat będzie wiekszy, dużo zmiennych w czasie.
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Ja miałem podobnie jak szukałem auta 3 lata temu, tyle że na odwrót. W Skodzie zostałem olany totalnie, a w Kia oferta poganiała ofertę. Cóź... Najwyraźniej kubeł zimnej wody na głowę raz na jakiś czas jest bardzo potrzebny.
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Ceed SW- Wątpliwości przed zakupem
Tak dla wyjaśnienia Rabat jest stolicą Maroka. Ciekaw jestem czym się zajmujecie i jakich „rabatów” udzielacie na własne usługi skoro 6-7-10% to dla was mało?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM