Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Cześć
Obecnie rozważam kupno nowego auta. Ma być to auto typu crossover, głównie do miasta, benzyna z automatem ew. manual. Biorę pod uwagę Mazdę CX30, Kię Xceed i VW T-Roc. Jeśli ktoś miał podobny dylemat czy mógłby podzielić się tu swoimi spostrzeniami i powiedzieć na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta? Czy jest zadowolony z swojego wyboru? Co mogłoby być poprawione w obecnie posiadanym aucie? Jaka skrzynia lepiej sprawdzi się w 3 w/w modelach?
Obecnie rozważam kupno nowego auta. Ma być to auto typu crossover, głównie do miasta, benzyna z automatem ew. manual. Biorę pod uwagę Mazdę CX30, Kię Xceed i VW T-Roc. Jeśli ktoś miał podobny dylemat czy mógłby podzielić się tu swoimi spostrzeniami i powiedzieć na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta? Czy jest zadowolony z swojego wyboru? Co mogłoby być poprawione w obecnie posiadanym aucie? Jaka skrzynia lepiej sprawdzi się w 3 w/w modelach?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
- model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Ponad dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem, na korzyść X:
- cena vs wyposażenie, wtedy za 120 tys. ciężko byłoby dostać coś lepszego
- wygląd
- kredyt ze stałym %
Gdybym kupował teraz to jednak wybrałbym coś większego, ale generalnie nie mogę narzekać. O problemach ze skrzynią nie wypowiem się, bo samochód jest głównie na trasy, po mieście jeżdżę głównie w weekendy, więc w korkach stoję bardzo rzadko.
- cena vs wyposażenie, wtedy za 120 tys. ciężko byłoby dostać coś lepszego
- wygląd
- kredyt ze stałym %
Gdybym kupował teraz to jednak wybrałbym coś większego, ale generalnie nie mogę narzekać. O problemach ze skrzynią nie wypowiem się, bo samochód jest głównie na trasy, po mieście jeżdżę głównie w weekendy, więc w korkach stoję bardzo rzadko.
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Od 18 mcy jeżdżę Xceed PHEV.KamDaw pisze: ↑15 lis 2023, 17:52 Cześć
Obecnie rozważam kupno nowego auta. Ma być to auto typu crossover, głównie do miasta, benzyna z automatem ew. manual. Biorę pod uwagę Mazdę CX30, Kię Xceed i VW T-Roc. Jeśli ktoś miał podobny dylemat czy mógłby podzielić się tu swoimi spostrzeniami i powiedzieć na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta? Czy jest zadowolony z swojego wyboru? Co mogłoby być poprawione w obecnie posiadanym aucie? Jaka skrzynia lepiej sprawdzi się w 3 w/w modelach?
80% to miasto. Zero problemów ze skrzynią. Choć wg „znawców” na grupie Xceed FB powinienem już szykować 20 tys na naprawę.
Jeżdżę komfortowo, tanio i przyjemnie.
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Przejedź się każdym jednym i decyzja się sama podejmie.
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Akurat skrzynię w PHEV porównywać do zwykłej benzyny jest z deksza bez sensu. Już z samej konstrukcji nie są takie same bo jest to 6DCT a nie 7DCT i pewnie współdzielą miedzy sobą wiele to o tyle jej charakterystyka praca w PHEV jest kompletnie inna. Skrzynia nie musi pracować w ogóle w poślizgu podczas ruszania, nawet nie musi rozprzęgać się do zatrzymania samochodu. Mam nawet takie podejrzenie że 6DCT to 7DCT bez pierwszego biegu, nie ostatniego i nie po prostu większe zakresy biegów, tylko po prostu obcięta 1 bo nie jest potrzebna do ruszania jeśli ma się silnik elektryczny (przy czym to tylko teoria, nie mam potwierdzenia tego).
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Napewno nie wchodź na grupę Xceed na FB.
Tam jest farma trolli, którzy mają obsesje na punkcie wszystkiego co z tym autem związane.
Tu na forum jest naprawdę spokojnie i merytorycznie (w miarę).
Tam jest farma trolli, którzy mają obsesje na punkcie wszystkiego co z tym autem związane.
Tu na forum jest naprawdę spokojnie i merytorycznie (w miarę).
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Dzięki za wyjaśnienie - nie znałem tej teorii.dragonn pisze: ↑16 lis 2023, 06:56Akurat skrzynię w PHEV porównywać do zwykłej benzyny jest z deksza bez sensu. Już z samej konstrukcji nie są takie same bo jest to 6DCT a nie 7DCT i pewnie współdzielą miedzy sobą wiele to o tyle jej charakterystyka praca w PHEV jest kompletnie inna. Skrzynia nie musi pracować w ogóle w poślizgu podczas ruszania, nawet nie musi rozprzęgać się do zatrzymania samochodu. Mam nawet takie podejrzenie że 6DCT to 7DCT bez pierwszego biegu, nie ostatniego i nie po prostu większe zakresy biegów, tylko po prostu obcięta 1 bo nie jest potrzebna do ruszania jeśli ma się silnik elektryczny (przy czym to tylko teoria, nie mam potwierdzenia tego).
Co nie nie zmienia faktu, że jako użytkownik PHEV mogę również wypowiedzieć się na temat pracy tej skrzyni.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
A tu mam akurat inne zdanie. Bo miałem okazję jeździć miesiąc kombi PHEV a potem siadłem do 7DCT i charakterystyka pracy obu mimo iż to jest PHEV jest podobna. Niestety w 6DCT są widoczne momenty nawet bardziej niż w 7DCT kiedy czuć było delikatne uślizgi przy przyspieszaniu (szczególnie przy ruszaniu na najniższych biegach). Przy rozładowanych akumulatorach w trybie pracy hybrydowej skrzynia dla mnie chodziła jak w normalnym benzyniaku.dragonn pisze: ↑16 lis 2023, 06:56
Akurat skrzynię w PHEV porównywać do zwykłej benzyny jest z deksza bez sensu. Już z samej konstrukcji nie są takie same bo jest to 6DCT a nie 7DCT i pewnie współdzielą miedzy sobą wiele to o tyle jej charakterystyka praca w PHEV jest kompletnie inna. Skrzynia nie musi pracować w ogóle w poślizgu podczas ruszania, nawet nie musi rozprzęgać się do zatrzymania samochodu. Mam nawet takie podejrzenie że 6DCT to 7DCT bez pierwszego biegu, nie ostatniego i nie po prostu większe zakresy biegów, tylko po prostu obcięta 1 bo nie jest potrzebna do ruszania jeśli ma się silnik elektryczny (przy czym to tylko teoria, nie mam potwierdzenia tego).
Z tym że uważam też że problemy z tymi skrzyniami są sztucznie rozdmuchane bo chodzą normalnie jak DSG którym od czasu do czasu mam możliwość się przejechać i u mnie jak na DCT chodzi super płynnie.
Z tego co wiem to trwałość manualnych sprzęgieł ostatnio też jest tragiczna. Jak policzymy koszty demontażu i cene samych części to wychodzi na to że koszt naprawy sprzęgieł DCT jest 1800-2000 tylko wyższy. Rekompensuje to komfort jazdy.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2023, 11:44 przez kemotl, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
Mazda cx30 ma pelne 6 lat gwarancji bez wykluczen + najlepsze wyciszenie w klasie s jakosc kabiny lepsza od np audi q3.
Polecam jazdy testowe.
Polecam jazdy testowe.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Wybór auta - crossover, benzyna, automat lub manual
No nie wiem czy nie ma żadnych wykluczeń. Zapis jest że na wady materiałowe jest full, ale z pominięciem elementów podlegających zużyciu tj. też wszelakich mechanizmów i elektroniki. Najciekawszy jest zapis że gwarancji nie podlegają części ulegające zużyciu. Rozumiem że silnik i skrzynia nie zużywa się ?.