KSV - problem z hamulcem nożnym
Regulamin forum
link
link
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Z tego co wiem, to pompy vacuum stosuje się w silnikach wysokoprężnych, a w benzynowych bardzo rzadko, bo podciśnienie jest brane z układu dolotowego. Czyli jak silnik benzynowy staje, to musi być coś co wytwarza podciśnienie i to jest pompa vacuum i pasuje do trybu pracy mhev. Zwykła benzyna nie potrzebuje pompy (chyba ,że to jest jakiś dziwny silnik).
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Hamulce to ASIL D:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automot ... rity_Level
Likehood of malfunction 10^(-8)/h
..czyli tak rzadko że nieprawdopodobne w czasie życia systemu).
Jeżeli tego byłoby parę sztuk w Europie to byłby to gorący ziemniaczek w centrali. Myślę, że w USA byłby stop sprzedaży.
Ale narazie jest tylko jeden prawda?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automot ... rity_Level
Likehood of malfunction 10^(-8)/h
..czyli tak rzadko że nieprawdopodobne w czasie życia systemu).
Jeżeli tego byłoby parę sztuk w Europie to byłby to gorący ziemniaczek w centrali. Myślę, że w USA byłby stop sprzedaży.
Ale narazie jest tylko jeden prawda?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2024, 19:59 przez Tolinek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Dobre:)Tolinek pisze: ↑19 lut 2024, 19:28 Hamulce to ASIL D:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automot ... rity_Level
Likehood of malfunction 10^(-8/h)
..czyli tak rzadko że nieprawdopodobne w czasie życia systemu).
Jeżeli tego byłoby parę sztuk w Europie to byłby to gorący ziemniaczek w centrali. Myślę, że w USA byłby stop sprzedaży.
Ale narazie jest tylko jeden prawda?
Wydaje się, że wystarczą przypadki opisane na forum, by zainteresować sprawą urząd.
A w USA cwaniaki wersji 150-180 i MHEV nie sprzedają - tam jest 2,5l (plus HEV i PHEV)
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
tylko 2,5l jest bez turbo i jeździ gorzej niż nasze 1.6 T-GDI.
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
A może by nie było wstrzymania sprzedaży... Znalazłem na nthsa akcję na wakumpompę do stingera. Tylko "volountary recall":
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... DrCUTNaRgQ
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... DrCUTNaRgQ
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Gdzie znalazłeś informację, że żeglowanie odbywa się na pracującym silniku spalinowym? Wałek się obraca, ale silnik nie spala benzyny.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Chyba się nie zrozumieliśmy. Jak silnik w MHEV gaśnie to wychodzi na to że pompa vacuum nie pracuje bo jest napędzana z walka rozrządu, więc nie stwarza podciśnienia...
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
Mhev ma ISG zamiast rozrusznika w silniku benzynowym. ISG czyli zintegrowany starter generator. ISG uruchamia silnik spalinowy, rekuperuje energię przy hamowaniu silnikiem i żegluje, gdy kręci wałem korbowym, a paliwo nie jest podawane. Wałek rozrządu też się kręci dzięki ISG i pompa vacuum pracuje dzięki ISG, bo napęd z wału korbowego jest przekazywany czy to przez pasek, czy to łańcuch, w zależności od producenta napędu.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: KSV - problem z hamulcem nożnym
To jeszcze może odpowiedź mi po jakiego grzyba w tym silniku mimo wszystko zwykły rozrusznik. Kto ma MHEVa niech zajrzy pod maskę.W tradycyjnym miejscu dobrze widocznym siedzi normalny rozrusznik VALEO 2M318.