[NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Nie wiem gdzie to wrzucić więc tutaj daję. Dziś zauważyłem, że z tyłu z podwozia woda mi kapie, nie mam pojęcia co to jest ale jakaś nieszczelność jest nawet nie wiem w czym. Jest sucho, w ogóle nie ma wody a mi kapie...
Sorki, że zdjęcia tak się układają ale nie mam pojęcia co z tym zrobić bo kiedyś normalnie pionowo zawsze były.
Sorki, że zdjęcia tak się układają ale nie mam pojęcia co z tym zrobić bo kiedyś normalnie pionowo zawsze były.
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
To skropliny z wydechu nieprawdaż? Normalna sprawa.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
A to w porządku, dziękuję za odpowiedź po prostu zdziwiło mnie, że przechodzą z łączenia z jednej strony bo gdyby z rury leciały to byłbym spokojny ale dziękuję. Do tej pory tego nie zauważyłem.
- dzyszla
- Posty: 72
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Też to mi na skropliny wygląda (szczególnie, jeśli to woda), ale wg mnie to jednak trochę dziwne, że na łączeniu gdzieś cieknie. Albo aż tyle się wody uzbierało (może na wodór jeździsz? ;p) że cieknie gdzie popadnie, ale ten tłumik ma po prostu nieszczelność. Ja bym to pokazał na przeglądzie. Poważne nie jest, ale żeby za chwilę ten tłumik nie przerdzewiał...
Dżyszla
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Dlatego mnie to zaskoczyło, to na pewno woda...pokapało na dworze, teraz stoi w garażu to już nie kapie. W poniedziałek jadę do Jeleniej więc zajadę do serwisu...miejsce skraplania nietypowe chyba, że już ktoś się z tym spotkał.
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
To zjawisko występuje w kaźdym samochodem z silnikiem spalinowym w hybrydach/ phevach pracujących w cyklach niedogrzania jest to widoczne najbardziej. Zimny wydech powoduje kondensację wody ze spalin. Zanim się wydech nagrzeje powyżej punkt rosy to ICE się wyłącza, wydech wychładza I "apiać" to samo. I jeździsz ze szklanką skroplin w tłumiku przez tydzień...
Większość wydechów ma tzw weep hole żeby ta woda sobie wyciekła na zewnątrz. https://www.google.com/search?client=ms ... 7&dpr=2.63
I wydaje mi się że ta dziura jest widoczna na zdjęciu. Jest tuż obok spawu w okolicy zamoczenia.
Większość wydechów ma tzw weep hole żeby ta woda sobie wyciekła na zewnątrz. https://www.google.com/search?client=ms ... 7&dpr=2.63
I wydaje mi się że ta dziura jest widoczna na zdjęciu. Jest tuż obok spawu w okolicy zamoczenia.
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Teoretycznie wszyscy posiadacze KIA
viewtopic.php?p=81590#p81590
viewtopic.php?p=81584#p81584
viewtopic.php?p=71256#p71256
viewtopic.php?t=8396
- colins
- Posty: 234
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Dlatego od czasu do czasu przełączamy w tryb SPORT i dajemy mu w dupę , najlepiej przeganiając dziada chociaż przez kilkanaście kilometrów po drodze szybkiego ruchu, by porządnie się wygrzał.
Wówczas nie ma problemu z kapiącą z tłumika wodą (i w związku z tym korozją wydechu w przyszłości), rozrzedzaniem oleju przez paliwo czy choćby z zatykającymi się filtrami GPF (jak szczególnie mają z tym problem niektóre powolne dziadki z działu Sportage).
Wówczas nie ma problemu z kapiącą z tłumika wodą (i w związku z tym korozją wydechu w przyszłości), rozrzedzaniem oleju przez paliwo czy choćby z zatykającymi się filtrami GPF (jak szczególnie mają z tym problem niektóre powolne dziadki z działu Sportage).
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Dzięki Panowie, przestudiowałem to co zapodaliście i wygląda na to, że to nic niepokojącego więc serwis odwołam bo nie ma sensu komuś miejsca zabierać. Faktem jest, że w ostatnich dniach jeździłem głównie spokojnie bez trybu sport jak dziadek bo warunki na drodze w postaci tłoku nie pozwoliły na inną jazdę. Potrafię w sposób efektywny jeździć hybrydą, teraz muszę się z nią zaprzyjaźnić po prostu, jeszcze raz dzięki Wam wszystkim. Ale jak nie pomarudzę od czasu do czasu to na forum byłoby nudno
Re: [NIRO HEV SG2] Pierwsza awaria
Z litra spalonej benzyny powstaje litr wody (potencjalnie -skroplin). Innymi słowy, hybrydy i phevy wożą tą szklankę skroplin ciągle. Nawet jak przegonisz furę porządnie(choć taniej by wyszło zaparkować pod kątem mierząc dziurą w dół) to i tak następnego ranka masz świeżą porcję skroplin gdy włączy się ICE... Wydech jest z kwasiaka, no worries.