X ceed 1.5tgdi 160

forum użytkowników modelu Kia XCeed
1Piotr
Posty: 5
Rejestracja: 06 mar 2024, 22:43
model samochodu: Kia Xceed 1,5 160 KM

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: 1Piotr »

Jak się pozbywacie tego nagaru. Serwis to czyści jakoś chemicznie?
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
ratownik27
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2022, 07:53
model samochodu: Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: ratownik27 »

witam
Bodajże wczoraj na grupie FB ktoś pisał ,że mu w ramach gwarancji w serwisie w Gdańsku wyczyszczona kolektor dolotowy i jest super poprawa.
A tak w ogóle jestem ciekawy czy jest możliwość skontrolowania bezinwazyjnie np. kamerką jak wygląda ten nieszczęsny kolektor .Czy ktoś to robił ?
U mnie mimo zastosowania LM 20456 nadal poszarpuje chociaż trochę mniej ,tylko nie jestem pewien czy to za sprawą tego preparatu czy wpływ ma też dodatnie temperatury.
Pozdrawiam.
Remik70
Posty: 40
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Remik70 »

Krzemyczek pisze: 30 lis 2023, 21:13
Bartosz Opole pisze: 29 lis 2023, 15:45 Witam,w 2022 kupiłem x ceeda 1.5 160km. W kwietniu 2023 przy przebiegu 20 tys. trafił do ASO w Opolu z szarpaniem przy stałej prędkości. Wyszło wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. Wymiana kabli, świec,cewek nic nie dała.Po czasie dostałem odpowiedź o wadzie pokrywy zaworów i kanału olejowego. Pokrywa wymieniona została,auto oddane z stwierdzeniem, że lekko szarpie ale ustanie po wypaleniu nagaru. Wrzesień przebieg 22 tys.auto wraca z tym samym. Po 4 tygodniach prób naprawy dostaję odpowiedź, że zebrany nagar na 3 cylindrze jest spowodowany złym użytkowanie auta, małe obroty podczas jazdy.Do naprawy frezowanie zaworów,głowica do ściągnięcia.KOSZTY MA PAN SAM POKRYĆ! BO TO NIE NASZA WINA. TAK MI SERWIS ASO W OPOLU ODPOWIEDZIAŁ CYTUJĄC KIA POLSKA.Czy ktoś ma taki problem?Ręce mi opadły! :shock:
Żart... Po 22K przebiegu gniazda zaworowe mogą się wypalić...? Nie, nawet jeśli jeździsz "emerycko" to gniazda powinny wytrzymać - jeśli są ubytki w gładzi przylgni zaworów - to na 90% jest to wada!!! Styl jazdy ma na to wpływ, ale nie przy takim przebiegu! To przecież nowe auto. Walcz o swoje, trzymam kciuki.
Panie Kolego co piszesz ? Wypalanie przylgni gniazd zaworowych ma miejsce przy za wysokich temperaturach spalania i następuje to wtedy gdy mieszanka jest za uboga lub za wczesne zapłony. Gniazda zaworowe, dolotowe są super chłodzone mieszanką paliwowo powietrzną. Nie piszmy banialuków jak nie mamy wiedzy, bo potem to internety powielają , ktoś czyta, jedzie do ASO i naraża się na pośmiewisko mechanika ledwo po zasadniczej szkole zawodowej. ... Problemy kolegi z autem wynikają najprawdopodobniej z badziewnego paliwa które zdarzyło się używać, albo po prostu z wady fabrycznej. .... Mierzone było ciśnienie sprężania , czyli tzw kompresja na tych wszystkich cylindrach ?
Remik70
Posty: 40
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Remik70 »

1Piotr pisze: 28 kwie 2024, 14:41 Jak się pozbywacie tego nagaru. Serwis to czyści jakoś chemicznie?
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
Przejedź się, zatankuj calutki co trzeci bak na paliwie premium z bogatym zestawem dodatków czyszczących oraz inhibitorów korozji i nie będzie problemu. To co tankujemy w polskich stacjach paliw daleko odbiega od porządnych paliw.
sherif14
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2024, 18:46

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: sherif14 »

Które paliwo można uznać w Polsce za "Premium"?
Appassionato
Posty: 123
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Appassionato »

Remik70 pisze: 03 maja 2024, 21:59 Gniazda zaworowe, dolotowe są super chłodzone mieszanką paliwowo powietrzną. Nie piszmy banialuków...
Panie Kolego mieszanka paliwowo powietrzna w T-GDI?
QRST
Posty: 111
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: QRST »

Appassionato pisze: 04 maja 2024, 11:22
Remik70 pisze: 03 maja 2024, 21:59 Gniazda zaworowe, dolotowe są super chłodzone mieszanką paliwowo powietrzną. Nie piszmy banialuków...
Panie Kolego mieszanka paliwowo powietrzna w T-GDI?
Zgadza sie, tu jest wtrysk bezpośredni, więc nic go nie myje, a zaciąga własne pierdy.
Polecam fragment od 26:57
https://youtu.be/uYzTpDZGvlc?feature=shared&t=1617
dam9an
Posty: 370
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: dam9an »

Remik70 pisze: 03 maja 2024, 22:02
1Piotr pisze: 28 kwie 2024, 14:41 Jak się pozbywacie tego nagaru. Serwis to czyści jakoś chemicznie?
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
Przejedź się, zatankuj calutki co trzeci bak na paliwie premium z bogatym zestawem dodatków czyszczących oraz inhibitorów korozji i nie będzie problemu. To co tankujemy w polskich stacjach paliw daleko odbiega od porządnych paliw.
Jakie dodatki?
Remik70
Posty: 40
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Remik70 »

Appassionato pisze: 04 maja 2024, 11:22
Remik70 pisze: 03 maja 2024, 21:59 Gniazda zaworowe, dolotowe są super chłodzone mieszanką paliwowo powietrzną. Nie piszmy banialuków...
Panie Kolego mieszanka paliwowo powietrzna w T-GDI?
Tak Panie Kolego powietrze zasysane dolotem i sprężane, paliwo ciśnieniowo wtryskiwane do komory spalania. Jakby nie kombinować zapala się mieszanka paliwowopowietrzna się zapala ;) , detonuje kontrolowanie.
Remik70
Posty: 40
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: X ceed 1.5tgdi 160

Post autor: Remik70 »

dam9an pisze: 04 maja 2024, 19:49
Remik70 pisze: 03 maja 2024, 22:02
1Piotr pisze: 28 kwie 2024, 14:41 Jak się pozbywacie tego nagaru. Serwis to czyści jakoś chemicznie?
U mnie był taki miesiąc że nie szarpało, ale ponownie zaczęło.
Przejedź się, zatankuj calutki co trzeci bak na paliwie premium z bogatym zestawem dodatków czyszczących oraz inhibitorów korozji i nie będzie problemu. To co tankujemy w polskich stacjach paliw daleko odbiega od porządnych paliw.
Jakie dodatki?
Dodatki w paliwach premium to przyspieszacze odparowania, inhibitory korozji, mydła, inne związki zasadowe majce na celu skuteczniejsze niż w paliwach standard utrzymanie newralgicznych elementów silnika w czystości, dodatki umożliwiające dłuższe przechowywanie paliw bez utraty kaloryczności energetycznej, dodatki wiążące wodę.
.
Polecam Vpover na Schell ale nie zatankowałem pół zbiornika, a on jeździ tak samo :D tylko trzeba pojeździć z 5-6 pełnych zbiorników czyli z kilka tys km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”