Tak, mam dokładnie to samo, w przyszłym tygodniu umawiam się do ASO.Bartosz Opole pisze: ↑30 lis 2023, 17:10 Zastanawiam się czy ktoś miał taki przypadek z silnikiem 1.5 ???
X ceed 1.5tgdi 160
Re: X ceed 1.5tgdi 160
-
- Posty: 611
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Nie jestem mechanikiem ale mi to wygląda na problemy z wtryskami. Ja w silniku 1.6 miałem wymieniane przy 15 tys przebiegu. Tylko że mi lały paliwem. Lały też po zgaszeniu stąd nie odpalał i śmierdziało paliwem nie spalonym. Ale też szarpał. Ale gdyby dawkowaly za mało to chyba by też szarpał
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 mar 2022, 07:53
- model samochodu: Xceed
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Cześć, chciałbym się dołączyć do problemów z szarpaniem .Mam przejechane 50000 km. i od dłuższego czasu mam problemy z poszarpywaniem jednak niestety nie zaświeca się kontrolka usterki silnika .Zgłaszałem w serwisie ale oni nic nie widzą ,nie czują i nie słyszą bo nie zaświeca się check engine ! Szczególnie jest to odczuwalne gdy silnik jest zimny .W serwisie sugerowano jedynie żeby "pałować " silnik bo to pomaga . Czytałem ostatnio trochę o zalepianiu się zaworów w kolektorze dolotowym a także o czyszczeniu ale przecież nie będę tego robił bo silnik jest na gwarancji. Może warto by było wspólnie napisać pismo -skargę bo to nie są odosobnione przypadki.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Haha. Jakbym czytal swoją historie. Oni naprawde maja jakies oficjalne biuletyny na to co maja mowic. Ta sama historia. Kropka w kropke. Jezdzic i obserwowac. Bedzie check, bedzie rozmowa. Pisma nic nie dadza, ale spokojnie masz 7 lat gwarancjiratownik27 pisze: ↑13 lut 2024, 12:40 Cześć, chciałbym się dołączyć do problemów z szarpaniem .Mam przejechane 50000 km. i od dłuższego czasu mam problemy z poszarpywaniem jednak niestety nie zaświeca się kontrolka usterki silnika .Zgłaszałem w serwisie ale oni nic nie widzą ,nie czują i nie słyszą bo nie zaświeca się check engine ! Szczególnie jest to odczuwalne gdy silnik jest zimny .W serwisie sugerowano jedynie żeby "pałować " silnik bo to pomaga . Czytałem ostatnio trochę o zalepianiu się zaworów w kolektorze dolotowym a także o czyszczeniu ale przecież nie będę tego robił bo silnik jest na gwarancji. Może warto by było wspólnie napisać pismo -skargę bo to nie są odosobnione przypadki.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Proponuję pozew zbiorowy!ratownik27 pisze: ↑13 lut 2024, 12:40 Cześć, chciałbym się dołączyć do problemów z szarpaniem .Mam przejechane 50000 km. i od dłuższego czasu mam problemy z poszarpywaniem jednak niestety nie zaświeca się kontrolka usterki silnika .Zgłaszałem w serwisie ale oni nic nie widzą ,nie czują i nie słyszą bo nie zaświeca się check engine ! Szczególnie jest to odczuwalne gdy silnik jest zimny .W serwisie sugerowano jedynie żeby "pałować " silnik bo to pomaga . Czytałem ostatnio trochę o zalepianiu się zaworów w kolektorze dolotowym a także o czyszczeniu ale przecież nie będę tego robił bo silnik jest na gwarancji. Może warto by było wspólnie napisać pismo -skargę bo to nie są odosobnione przypadki.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Kia ceed 1.5tgdi.
58000 i szarpanie przy stałej prędkości, sporadycznie przy przebiegu 40000 i systematycznie się pogłębiało, także na tempomacie. Obroty od 1500 do 2800. Powyżej 2800 obrotow żadnych objawów.
Próbowałem przepalać na autostradzie 4 bieg i obroty 3500-4000. Nic nie dało.
Zgłoszenie do ASO - wszystko ok proszę zmienić stację.
Zmiana stacji - chwilę było lepiej ale wróciło do szarpania.
Jazda: 50km/h w mieście, 90-100kmh tempomat pozamiejskie, 140 autostrada tempomat. Przepisowo i bez pałowania
ASO Diagnoza: Nagar na kolektorze dolotowym oraz uwagi że jeżdżę jak emeryt,eco jazda itp.
Naprawa na gwarancji. Silnik po naprawie jak nowy, bez szarpania i jakby lepiej się zbierał.
Uwagi ASO: proszę przyspieszać bardziej dynamicznie i sporadycznie wkręcić na wyższe obroty.
58000 i szarpanie przy stałej prędkości, sporadycznie przy przebiegu 40000 i systematycznie się pogłębiało, także na tempomacie. Obroty od 1500 do 2800. Powyżej 2800 obrotow żadnych objawów.
Próbowałem przepalać na autostradzie 4 bieg i obroty 3500-4000. Nic nie dało.
Zgłoszenie do ASO - wszystko ok proszę zmienić stację.
Zmiana stacji - chwilę było lepiej ale wróciło do szarpania.
Jazda: 50km/h w mieście, 90-100kmh tempomat pozamiejskie, 140 autostrada tempomat. Przepisowo i bez pałowania
ASO Diagnoza: Nagar na kolektorze dolotowym oraz uwagi że jeżdżę jak emeryt,eco jazda itp.
Naprawa na gwarancji. Silnik po naprawie jak nowy, bez szarpania i jakby lepiej się zbierał.
Uwagi ASO: proszę przyspieszać bardziej dynamicznie i sporadycznie wkręcić na wyższe obroty.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Ciekawe czy to rzeczywiście nagar, mój ceed poszarpuje od kilku tysięcy kilometrów, ale jest coraz gorzej. Obecnie mam przebieg 11500km i check nie chce się zapalić. Najgorzej jest na zimnym, wjeżdżam na krajówkę zaraz po odpaleniu, włączony tempomat 6 bieg ok 95km/h licznikowe i szarpie tak przez mniej więcej 3-4km.
Szarpanie występuje też na rozgrzanym, ale sporadycznie przy prędkościach obrotowych w zakresie 1,8-3 tyś gdy gaz nie jest całkowicie wciśnięty.
Zgłoszę na przeglądzie, jak mi powiedzą żebym wyżej kręcił to poproszę o przestawienie odcięcia na 7 tyś obr. bo okolice 6 tyś obrotów odwiedzam co najmniej kilkukrotnie podczas każdej trasy gdy silnik rozgrzany.
Szarpanie występuje też na rozgrzanym, ale sporadycznie przy prędkościach obrotowych w zakresie 1,8-3 tyś gdy gaz nie jest całkowicie wciśnięty.
Zgłoszę na przeglądzie, jak mi powiedzą żebym wyżej kręcił to poproszę o przestawienie odcięcia na 7 tyś obr. bo okolice 6 tyś obrotów odwiedzam co najmniej kilkukrotnie podczas każdej trasy gdy silnik rozgrzany.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
W październiku przy drugim przeglądzie zgłaszałem szarpanie w aso. Wlali mi wtedy dwa środki do paliwa. Jeden na podzielenie nagaru a drugi na pozbycie się wody że zbiornika. Niewiele to pomogło. W końcu kupiłem dodatek do benzyny Archoil AR6400-P MAX i pół zbiornika przejechałem tak jak wcześniej, czyli bez większego podnoszenia obrotów silnika. Niewiele to pomogło. Drugie pół zbiornika na wysokich obrotach około 4000 i wyższych. Auto przestało szarpać.
Teraz jeżdżę z zawsze zapaloną sugestią zmiany biegów na wyższy i jest ok. Nigdy nie schodzę z 2000 obrotów. Plusem tego wszystkiego jest jeszcze frajda z jazdy. Oprócz tego leje ARCHOIL AR6900-P MAX do każdego tankowania.
Teraz jeżdżę z zawsze zapaloną sugestią zmiany biegów na wyższy i jest ok. Nigdy nie schodzę z 2000 obrotów. Plusem tego wszystkiego jest jeszcze frajda z jazdy. Oprócz tego leje ARCHOIL AR6900-P MAX do każdego tankowania.
-
- Posty: 480
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: X ceed 1.5tgdi 160
A minusem spalanie. Czego nie zostawisz w warsztacie, zostanie na stacji benzynowej
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 paź 2023, 18:39
- model samochodu: KIA Ceed III 2023 r.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Panowie, mój Ceed również 1.5 T-GDI mający niecałe 10.000 km (mam go 5 miesięcy) dołącza się do Waszych problemów... Może to paliwo E10 tak działa na te silniki?
Ja jeszcze muszę wyjeździć to co mam i zatankuję E5 Pb 98 na jednej z raczej renomowanych stacji. Wnioskami na pewno się podzielę.
viewtopic.php?t=11079&sid=6f0f35a7d339e ... 011d762709
Ja jeszcze muszę wyjeździć to co mam i zatankuję E5 Pb 98 na jednej z raczej renomowanych stacji. Wnioskami na pewno się podzielę.
viewtopic.php?t=11079&sid=6f0f35a7d339e ... 011d762709