Pb 95 10%

forum użytkowników Kia Stinger
Niko123
Posty: 519
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Pb 95 10%

Post autor: Niko123 »

Od stycznia pb 95 za miast 5% będzie miala 10% dadatkow badziewnego oleju.
Czy dla silnika 3.3 bi turbo to ma znaczenie?
W de testowalem na innym aucie E10 czyli ta z 10% i wzroslo spalanie.


Wdrożenie formatu benzyny 95 E10 nastąpi od 1 stycznia 2024 r. Podstawowa różnica między tymi produktami polega na zwiększonej zawartości bioetanolu (alkoholu etylowego) z maksymalnych 5% obecnie do maksymalnie 10% w nowym formacie.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Pb 95 10%

Post autor: GeRRaD »

Trzebeba by policzyć ile wzrośnie spalanie i przejść na 98 oktanów - tam ma być szajsu bez zmian, pewnie wyjdzie cenowo porównywalnie, a i silnik dłużej pożyje :) Spisek lobby elektryków zacieśnia pętlę ;)
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Pb 95 10%

Post autor: Lunar GT »

Tu nie ma co liczyć: większe spalanie, gorsze osiągi, niezdrowe dla samochodu (choć ponoć są przystosowane), więcej bio więc i więcej syfu się osadzi w całym układzie - tylko 98.
kenrad
Posty: 125
Rejestracja: 27 mar 2022, 21:29
model samochodu: Kia Optima JF kombi 2.0 CVVL

Re: Pb 95 10%

Post autor: kenrad »

Widzę temat pojawia się wszędzie a to dobrze.
Niko123 mógłbyś ( jeśli pamiętasz ) określić o ile procent wzrosło spalanie po przejściu z PbE5 na PbE10 ?

Już to pisałem w innym poście
Teoretycznie wartość opałowa etanolu wynosi 20 700 kJ/l, a benzyny E5 30 600 kJ/l, zatem przejście z E5 na E10 obniża wartość opałową do 30 105 kJ/l, więc spalanie wzrasta proporcjonalnie - o 1.6 % .
Jak będzie realnie?

Popatrzcie na E10 Francja jeżdzi już od 2009 r, Niemcy od 2011 r i jakoś te auta działają.
https://www.epure.org/about-ethanol/fue ... el-blends/
po polsku https://www.e10info.eu/pl/e10-w-europie/
Na stronie z podanego powyżej linka jest "udział w rynku paliwa E10 w wybranych państwach " i tak : Bułgaria , Rumunia - 100% , Belgia, Słowacja , Dania, Niderlandy - 83-96 % .
A w DE udział E10 to 17% pomimo że już jest 12 lat na rynku E10. ( dane na luty 2023 )
Jest tam także wyszukiwarka czy auta mogą jeździć na E10.
Tutaj polska wyszukiwarka:
https://e10.klimat.gov.pl/

Problemem z E10 jest krótszy czas przechowywania ( ok. 3 miesiące ) w stosunku do E5 i możliwe rozwarstwienie paliwa oraz wyższa higroskopijność.
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Pb 95 10%

Post autor: romanhoks »

To niech ktos mi wytlumaczy jedna roznice.Dlaczego po zatankowaniu paliwa benzyny czy diesla poza granica auto pali mniej na 100km. Dlaczego w kraju jest tyle warsztatow naprawy pomp wtryskowych i wtryskiwaczy. Mieszkam w norwegii w miescie ktore ma przeszlo 100tys mieszkancow i niema tutaj takiego warsztatu. Majac kiedys mercedesa 124 w gazie w kraju na zbiorniku robilem 280km a tu bez problemu 320km :D
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: Pb 95 10%

Post autor: mcy »

romanhoks pisze: 02 gru 2023, 18:16 To niech ktos mi wytlumaczy jedna roznice.Dlaczego po zatankowaniu paliwa benzyny czy diesla poza granica auto pali mniej na 100km. Dlaczego w kraju jest tyle warsztatow naprawy pomp wtryskowych i wtryskiwaczy. Mieszkam w norwegii w miescie ktore ma przeszlo 100tys mieszkancow i niema tutaj takiego warsztatu. Majac kiedys mercedesa 124 w gazie w kraju na zbiorniku robilem 280km a tu bez problemu 320km :D
No dobra, to jeszcze powiedz czy na tym zagranicznym paliwie jeździsz w PL, czy tam za granicą. Generalnie u nas w kraju mocno kuleje płynność jazdy z czego również wynika różnica w spalaniu.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Niko123
Posty: 519
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Pb 95 10%

Post autor: Niko123 »

To prawda , niemcy maja 10xwiecej autostrad a kraj tylko 50% wiekrzy.
Nawet w duzych miastach aby przejechac na inny kraniec nie trzeba przez centrum tylko autostrada lub droga szybkiego ruchu bez świateł a to wplywa na spalanie.
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Pb 95 10%

Post autor: romanhoks »

Widze ze nie wiecie o co mi chodzi. To napisze wam cos co was zdziwi. Naprawialem kiedys duza lodz zaglowa. przyplynela ze szwecji. Miala w zbiornikach ponad 400l diesla. No byl stary bo lekko brazowy. To sie zdarza jak to paliwo dlugo stoi bez ruchu. Dostalem od wlasciciela polecenie aby wymontowac te zbiorniki.No ok .paliwo do beczek i do warsztatu. Szwagier akurat mial Forda w dieslu. No to powiedzial lej .O dziwo po tygodniu przyjechal i sie pyta co to jest za paliwo? Ja czemu? No silnik jakos nie klekoce i lepszy jest. Jakby mial wiecej koni. Przyjechal klient na wymiane filtra paliwa .Zrobilem test a to byl styczen. No nasze wspaniale zimowe paliwio wlalem do sloika i wystawilem na zewnatrz. Tez to ze szwecji. Zrobila sie kasza z naszego paliwa. To dalej klarowne tylko ciemne troche. No i zapas sie skonczyl.Szwagier przyjechal i mowi co jest bo to auto cos oslablo i nie ma takiej mocy jak przedtem. No co paliwo. Zawsze jak jestem w kraju to czuje roznice po odglosie silnika i po spalaniu i nie piszcie mi ze jest winne duze natezenie ruchu.Przyjedzcie tu a sie przekonacie co do korkow. Jakos dziwnie bo tu nie psuja sie wtryski i pompy wysokiego cisnienie nie opilkuja. Dziwne co? O jeszcze zapomnialem dodac ze o plukankach przy zmianach oleju tu nikt nie slyszal. No bo i po co jak otwieram silnik i jest w srodku zero smalcu.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
kenrad
Posty: 125
Rejestracja: 27 mar 2022, 21:29
model samochodu: Kia Optima JF kombi 2.0 CVVL

Re: Pb 95 10%

Post autor: kenrad »

Wiesz @romanhoks mam to samo na LPG porównując " niemiecki " gaz z "polskim" . Na " niemieckim" mam spalanie średnie 8,7 l/100km na " polskim" średnio 9,4 l/100km autostradą. Wiadomo jadę w przeciwne strony ( trasa Essen-Kołbaskowo i nawrotka , styl jazdy ten sam , temperatura, wiatr także. ( to nie laboratorium , jeżdżę głównie w nocy)
Różnica u mnie ok.7-8% , jak liczę u Ciebie było około 12%. Na innych autach miałem podobnie 7-8% róznicy w spalaniu.

Pierwsze co pomyślałem to różne ciśnienia tankowania LPG na dystrybutorach ( 12-15 bar ) , czytałem że mieszanka zimowa i letnia propanu i butanu jest ta sama w DE i PL ( 60/40 zima 40/60 lato , chociaż świadectw jakości nie brałem ze stacji...) , to jest jedna z przyczyn wyższej ceny LPG w okresie zimowym. Te przejściówki/adaptery do tankowania nie mają chyba znaczenia.

Nie demonizowałbym tak tej niemieckiej płynności jazdy na autostradach jak jest Stau lub Baustelle......

Co do diesla nie znam parametrów ON w NOR.
W PL paliwo do kutrów ( żeglugowe ) ma większą dopuszczoną gęstość oraz smarność a mniejszy minimalnie dopuszczony indeks cetanowy. Wiadomo barwione jest na inny kolor ( podatek ).
https://www.lotos.pl/321/p,218,c,94/dla ... /mgo#tab-2

Co do ON na stacjach także są różnice. Na przykład Lotos ( MOLL/ORLEN ) podaje różne parametry np. dla Eurodiesla
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC
- lato 0
- zima -20
- okres przejściowy -10
https://www.lotos.pl/321/p,187,c,92/dla ... esel#tab-2

czy dla IZ-40
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC -32
https://www.lotos.pl/321/p,405,c,92/dla ... z-40#tab-2

Jak możesz napisz jakie macie paliwa na stacjach paliw w Norwegi podobnie jak w DE?
Pb95E5 ( benzyna z 5% etanolu )
Pb95E10 ( benzyna z 10% etanolu )
Pb98E5 ( benzyna 98 oktan z 5% etanolu )
ON B0 (olej napędowy czysty bez estrów metylowych kwasów tłuszczowych )
ON B7 (olej napędowy do 7% estrów metylowych kwasów tłuszczowych )
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Pb 95 10%

Post autor: romanhoks »

Wes poprawe ze norwegia nie jest w UE .jest tylko w Szengen. Co do paliwa to masz jedna E95, E98, Diesel .Z tego co sobie przypominam to diesla jak zlewalem z filtra to byl lekko zloty. Tu ma bardzo slabe zabarwienie. Nie oto mi chodzi.Chodzi mi o czeste awarie ukladow wtryskowych.Dlaczego? Nie piszcie mi ze silniki maja po 200tys.Tu tez i jakos chodza.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”