E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Regulamin forum
link
link
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Wyniki badania z 2014 w DE z Golfem 1.4 TSI - 122 PS
https://www.focus.de/auto/news/deutlich ... 31492.html
Apropo E10 proszę cofnąć się do roku 2009 i dyrektywy 2009/28/WE, z dnia 23 kwietnia 2009 r
https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/publi ... /card/3090
Jaki mamy wybór patrząc na mapę Europy?
https://www.e10info.eu/pl/e10-w-europie/
Francja od 2009 , Niemcy od 2011 jeżdżą na PbE10 i auta jakoś jeżdżą a później w ramach eksportu przyjeżdżają min. do Polski.
https://www.focus.de/auto/news/deutlich ... 31492.html
Apropo E10 proszę cofnąć się do roku 2009 i dyrektywy 2009/28/WE, z dnia 23 kwietnia 2009 r
https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/publi ... /card/3090
Jaki mamy wybór patrząc na mapę Europy?
https://www.e10info.eu/pl/e10-w-europie/
Francja od 2009 , Niemcy od 2011 jeżdżą na PbE10 i auta jakoś jeżdżą a później w ramach eksportu przyjeżdżają min. do Polski.
-
- Posty: 733
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
No to jeśli 95ka będzie za 6 a 98 za 6,30 czyli 5 procent drożej to się wyrówna.
-
- Posty: 733
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Pytanie raczej czy E10 będzie miało lepszy czy gorszy wpływ na zapychanie GPF. Ktoś tu robił jakieś uczone analizy ze percepcja idzie droga inercji ale dalej nie wiem nic.
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Etanol potrzebuje mniej powietrza do spalania, także jeśli silnik nie skoryguje dawki (bo np. nie ma w nim jeszcze sondy lambda) - wystąpią skutki jazdy na ubogiej mieszance tylko na pokładzie masz przecież sondę szerokopasmową i jazdę na λ=1.
Od 2016 roku paliwo E10 jest również paliwem wzorcowym, na którym nowe samochody są testowane pod kątem emisji i osiągów.
Przecież te same silniki jeżdżą w DE na paliwie Pb95E10 i jakoś lepiej gorzej ale wypalają ten cały GPF.
Moim zdaniem zmiana Pb95E5 na Pb95E10 nie będzie miała żadnego wpływu na GPF we współczesnych silnikach KIA na rynek europejski.
Patrząc na
https://www.reflex.com.pl/
to obecnie w PL masz większą różnicę w cenie pomiędzy Pb95E5 a Pb98E5 jak 5%. Pb95E10 powinno być tańsze jak Pb95E5 no ale teraz z nową władzą to benzyna może być i po 11 zł ....
W DE różnica pomiędzy Pb95E10 a Pb95E5 to jest około 5 do 10 eurocentów ( w zalezności od pory dnia i dnia tygodnia ) patrząc procentowo to około 3% do 6 % benzyna Pb95E10 jest tańsza od Pb95E5.. Jak będzie w PL dowiemy sie już za ok. 3 tygodnie.
Od 2016 roku paliwo E10 jest również paliwem wzorcowym, na którym nowe samochody są testowane pod kątem emisji i osiągów.
Przecież te same silniki jeżdżą w DE na paliwie Pb95E10 i jakoś lepiej gorzej ale wypalają ten cały GPF.
Moim zdaniem zmiana Pb95E5 na Pb95E10 nie będzie miała żadnego wpływu na GPF we współczesnych silnikach KIA na rynek europejski.
Patrząc na
https://www.reflex.com.pl/
to obecnie w PL masz większą różnicę w cenie pomiędzy Pb95E5 a Pb98E5 jak 5%. Pb95E10 powinno być tańsze jak Pb95E5 no ale teraz z nową władzą to benzyna może być i po 11 zł ....
W DE różnica pomiędzy Pb95E10 a Pb95E5 to jest około 5 do 10 eurocentów ( w zalezności od pory dnia i dnia tygodnia ) patrząc procentowo to około 3% do 6 % benzyna Pb95E10 jest tańsza od Pb95E5.. Jak będzie w PL dowiemy sie już za ok. 3 tygodnie.
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Już kiedyś pisałem w temacie. Etanol jako że jest higroskopijny w biopaliwie łączy się z wilgocią zawartą w powietrzu i jednak nawet w benzynie. To powoduje mikrowybuchy pary wodnej a to powoduje degradacje gładzi cylindrowej i tłoków.W latach 70 próbowano dodawać parę wodną do paliwa na statkach morskich ale szybko z tego zrezygnowano bo zniszczenia tulei i tłoków i ich regeneracja bardzo przerastały korzyści. Pracowałem przy remontach tych silników i tych napędzanych czystym paliwem więc wiem co mówię.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Cześć,
A ja po wypaleniu 1/4 zbiornika zatankowanego do pełna "95" zrobiłem dolewkę nowego paliwa.
Zrobię tak jeszcze 2,3 razy i dopiero potem dojadę do rezerwy. Tak przyzwyczajam silnik
Możemy dywagować w nieskończoność. Nic nam to nie pomoże. Takie mamy paliwo i takie musimy lać.
....mój tata miał Hondę CRV; 12 lat. Silnik 2.0 , chyba 150 KM. Sprzedał go z przebiegiem 190 tyś. km kilka lat temu. Właściciel salonu mówił mu , że ma te auta na serwisie po 400-450 tyś. km i jak były serwisowane nic się nie dzieje. U taty ....raz sam z siebie włączył się alarm. Co roku serwis.
Teraz żałuję, że nie kupiłem zamiast nówki ksv możliwie najmłodsze rocznikowo CRV z silnikiem bez udziwnień. Niczego bym się nie musiał obawiać.
A ja po wypaleniu 1/4 zbiornika zatankowanego do pełna "95" zrobiłem dolewkę nowego paliwa.
Zrobię tak jeszcze 2,3 razy i dopiero potem dojadę do rezerwy. Tak przyzwyczajam silnik
Możemy dywagować w nieskończoność. Nic nam to nie pomoże. Takie mamy paliwo i takie musimy lać.
....mój tata miał Hondę CRV; 12 lat. Silnik 2.0 , chyba 150 KM. Sprzedał go z przebiegiem 190 tyś. km kilka lat temu. Właściciel salonu mówił mu , że ma te auta na serwisie po 400-450 tyś. km i jak były serwisowane nic się nie dzieje. U taty ....raz sam z siebie włączył się alarm. Co roku serwis.
Teraz żałuję, że nie kupiłem zamiast nówki ksv możliwie najmłodsze rocznikowo CRV z silnikiem bez udziwnień. Niczego bym się nie musiał obawiać.
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Z życia wziete.
Znajomy mechanik opowiedział mi o problemie klienta z samochodem z silnikiem benzynowym. Klient nie mógł uruchomić samochodu . Akumulator naładowany ,rozrusznik krecił i nic. Laweta ,warsztat, podłączenie pod komputer. Diagnoza błędne wskazania czujników itp. ukłdu paliwowego. Dokładnie nie wiem. Ale, że nie można ślepo kierować się błędami komputera, demontaż filtra paliwa. Wyleciało paliwo o dziwnej barwie i dziwnym zapachu. Opróżniono zbiornik, przedmuchano przewody paliwowe,nowy filt, świeże paliwo. Auto odpaliło bez problemów. Okazało się, że klient tankował w niemczech E10 , samochód stał około 3-4 miesiecy. Czyli potwierdza się krótki okres przydatności tego paliwa. Warto to mieć na uwadze , jezeli się mało jeżdźi i tankuje w dużych odstępach czasu. Lepiej tankować mniej litrów a cześciej.
Znajomy mechanik opowiedział mi o problemie klienta z samochodem z silnikiem benzynowym. Klient nie mógł uruchomić samochodu . Akumulator naładowany ,rozrusznik krecił i nic. Laweta ,warsztat, podłączenie pod komputer. Diagnoza błędne wskazania czujników itp. ukłdu paliwowego. Dokładnie nie wiem. Ale, że nie można ślepo kierować się błędami komputera, demontaż filtra paliwa. Wyleciało paliwo o dziwnej barwie i dziwnym zapachu. Opróżniono zbiornik, przedmuchano przewody paliwowe,nowy filt, świeże paliwo. Auto odpaliło bez problemów. Okazało się, że klient tankował w niemczech E10 , samochód stał około 3-4 miesiecy. Czyli potwierdza się krótki okres przydatności tego paliwa. Warto to mieć na uwadze , jezeli się mało jeżdźi i tankuje w dużych odstępach czasu. Lepiej tankować mniej litrów a cześciej.
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Czyli wniosek jeden,nie tankować tego syfu.
Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku
Dzięki za podzielenie się tymi wszystkimi mądrościami zatankowałem po odbiorze E10, a pewnie będę tankował różnie zgodnie z etykieta przy wlewie nie do końca wiem jak porównać zachowanie przy tankowaniu jednego czy drugiego E na jednym samochodzie, najlepiej byłoby mieć dwa i robić testy & z biegiem lat patrzeć czy realnie miało to wpływ na samochód czy nie.