Szorowanie przy hamowaniu
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Dodam 8 tys km
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Piszesz ze peklo 20tys km.Takie pytanie? Czy na serwisie jest obowiazek demontarzu hamulcy? Napewno byles juz na pierwszym serwisie. Chodzi mi o czyszczenie miejsc w ktorym chodza klocki i posmarowanie smarem do hamulcy. Demontarz prowadnic czyszczenie i smarowanie na odpowiedni smar. Tu jest to obowiazkowe. Potem tarcze nie rdzewieja tak szybko od wewnatrz.Zewnatrz jak spojrzysz to tarcza jest super. Wewnatrz tragedia.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Tych miejsc się nie smaruje. Tarcze rdzewieją na pow. roboczej gdy klocek nierówno przylega, a najczęstszą przyczyną jest skumulowany brud w miejscu pracy klocków w jarzmie. Ten "syf" się tam zbiera dlatego, że ktoś nałożył smar. Tłoczek naciska - nagromadzony syf uniemożliwia równe przyłożenie klocka do tarczy. Efekt jest taki, że na tarczy pojawia się błyszczący pasek o szerokości mniejszej niż powierzchnia robocza/cierna klocka, a reszta zardzewiałe.romanhoks pisze: ↑29 gru 2023, 21:37 Chodzi mi o czyszczenie miejsc w ktorym chodza klocki i posmarowanie smarem do hamulcy. Demontarz prowadnic czyszczenie i smarowanie na odpowiedni smar. Tu jest to obowiązkowe. Potem tarcze nie rdzewieja tak szybko od wewnątrz.Zewnątrz jak spojrzysz to tarcza jest super. Wewnatrz tragedia.
Producenci dołączaj do zestawu klocków "blaszki" które montuje się w jarzmie na których płynnie powinny pracować. "Mistrzowie" smarują te blaszki i efekt jest znany... Wiem, że logika podpowiada by smarować wszystkie współpracujących części ale to jest jeden z nieliczny wyjątków. Nawet wielu mechaników nie ma świadomości tego. Te blaszki właśnie dlatego są bardzo gładkie, błyszczące i nierdzewne (przynajmniej powierzchniowo).
P.S. Nie mylić płaskiej blaszki która jest miedzy tłoczkiem a klockiem - ją należy przesmarować. Również trzpienie w prowadnicy.
- Załączniki
-
- Zdj. Poglądowe - nie KIA
- e6ed520136e14dc3891bbf6d0e09cee3_800.jpg (95.91 KiB) Przejrzano 620 razy
-
- TYCH MIEJSC NIE SMARUJEMY
- Bez tklłu.jpg (27.09 KiB) Przejrzano 620 razy
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Kolego Gdzies sie tych bajek naczytal? Przyjedz tutaj a sie przekonasz po pierwszej zimie jak warsztat za naprawe hamulcy tz wymiane tarcz i klockow bo tarcze zardzewialy to zrozumiesz swoj blad. Ja osobiscie w swoim i zony samochodzie rozbieram min raz do roku i idzie wszystko na piaskarke .Pod blaszki smar cienko i na klocki to samo. Jak na razie w moich autach nie wymienilem nigdy tarcz ze wzgledu na rdze.Druga strona medalu ; jak przebywalem w RFN przeszlo 8 lat i pracowalem w Mercedesie w ASO to gdybys tego na serwisie nie zrobil znalazl bys sie na dywaniku u majstra. To byl koniec lat 80tych do polowy lat 90tych. Przeszlem tez szkolenia. Nie pisz ze nie trzeba i nie smaruje sie bo KIA tu wymaga tego i masz to napisane na wydruku z kompa co jest obowiazkiem do przejrzenia.Nie tylko KIA tego wymaga przy serwisie. Po roku potrafia klocki stanac ze trzeba wybijac mlotkiem. Chcesz to nie smaruj .Potem wymieniaj tarcze. Tak jak na zdjeciu.Takich zdjec moge ci przyslac setki. Ostatnio Opel Ampera po roku na smieci.Zlozone na sucho. Blaszki masz w nie wszystkich kompletach w kartonie .Sa w tych drozszych zestawach za ktore rzadko ktory klient chce placic.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Ilu użytkowników rozbiera hamulce "minimum raz do roku i daje pod piaskarkę? 0,001%?
0,2 mm smaru i 1mm przyklejonego syfu/piachu do niego. Klocki będą pięknie pracować
Dobre warsztaty smarują, ale nie smarem, a pastą amortyzującą przeciw piskom która zastyga jak guma i nie łapie brudu.
https://youtu.be/r5O8iVT6llE?si=8eMGM-6Ljmn5P8dK&t=290
0,2 mm smaru i 1mm przyklejonego syfu/piachu do niego. Klocki będą pięknie pracować
Dobre warsztaty smarują, ale nie smarem, a pastą amortyzującą przeciw piskom która zastyga jak guma i nie łapie brudu.
https://youtu.be/r5O8iVT6llE?si=8eMGM-6Ljmn5P8dK&t=290
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Przykleiles sie do smaru. Co powiesz o firmie Wurth lub Bosch jako dostawcach chemi warsztatowej.Pasta amortyzujsca.Inzynier z internetu. Nie smaruj i wymieniaj tak jak pisalem. Moge ci przyslac pare zdjec nowych klockow i tarcz po 10 tys zardzewialych zlozonych na sucho.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Widziales kiedys blaszki ze stali nierdzewnej malowane farba?
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Szorowanie przy hamowaniu
Nie smaruje się blaszek prowadnic klocków (suche łożyskowanie). Nie smaruje się piasty pod tarczą. No i dla jasności - wiele się od lat 80ch zmieniło, np. w klockach hamulcowych nie używa się azbestu...