Szorowanie przy hamowaniu

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Sebulek
Posty: 3
Rejestracja: 28 gru 2023, 21:31
model samochodu: Kia xceed 2023

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: Sebulek »

Dodam 8 tys km
Quben
Posty: 30
Rejestracja: 08 cze 2023, 15:45
model samochodu: Kia XCeed 1,5 T-GDI

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: Quben »

Sebulek pisze: 28 gru 2023, 21:35 Mam to samo 6 miesięcy auto szoruje za każdym razem przy hamowaniu i dochamowywaniu głównie prawa strona zgłosiłem do serwisu na gwarancji czekam jak podejdą do tematu
Daj znać co stwierdzili.
romanhoks
Posty: 337
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Piszesz ze peklo 20tys km.Takie pytanie? Czy na serwisie jest obowiazek demontarzu hamulcy? Napewno byles juz na pierwszym serwisie. Chodzi mi o czyszczenie miejsc w ktorym chodza klocki i posmarowanie smarem do hamulcy. Demontarz prowadnic czyszczenie i smarowanie na odpowiedni smar. Tu jest to obowiazkowe. Potem tarcze nie rdzewieja tak szybko od wewnatrz.Zewnatrz jak spojrzysz to tarcza jest super. Wewnatrz tragedia.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
QRST
Posty: 111
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: QRST »

romanhoks pisze: 29 gru 2023, 21:37 Chodzi mi o czyszczenie miejsc w ktorym chodza klocki i posmarowanie smarem do hamulcy. Demontarz prowadnic czyszczenie i smarowanie na odpowiedni smar. Tu jest to obowiązkowe. Potem tarcze nie rdzewieja tak szybko od wewnątrz.Zewnątrz jak spojrzysz to tarcza jest super. Wewnatrz tragedia.
Tych miejsc się nie smaruje. Tarcze rdzewieją na pow. roboczej gdy klocek nierówno przylega, a najczęstszą przyczyną jest skumulowany brud w miejscu pracy klocków w jarzmie. Ten "syf" się tam zbiera dlatego, że ktoś nałożył smar. Tłoczek naciska - nagromadzony syf uniemożliwia równe przyłożenie klocka do tarczy. Efekt jest taki, że na tarczy pojawia się błyszczący pasek o szerokości mniejszej niż powierzchnia robocza/cierna klocka, a reszta zardzewiałe.
Producenci dołączaj do zestawu klocków "blaszki" które montuje się w jarzmie na których płynnie powinny pracować. "Mistrzowie" smarują te blaszki i efekt jest znany... Wiem, że logika podpowiada by smarować wszystkie współpracujących części ale to jest jeden z nieliczny wyjątków. Nawet wielu mechaników nie ma świadomości tego. Te blaszki właśnie dlatego są bardzo gładkie, błyszczące i nierdzewne (przynajmniej powierzchniowo).
P.S. Nie mylić płaskiej blaszki która jest miedzy tłoczkiem a klockiem - ją należy przesmarować. Również trzpienie w prowadnicy.
Załączniki
Zdj. Poglądowe - nie KIA
Zdj. Poglądowe - nie KIA
e6ed520136e14dc3891bbf6d0e09cee3_800.jpg (95.91 KiB) Przejrzano 620 razy
TYCH MIEJSC NIE SMARUJEMY
TYCH MIEJSC NIE SMARUJEMY
Bez tklłu.jpg (27.09 KiB) Przejrzano 620 razy
romanhoks
Posty: 337
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Kolego Gdzies sie tych bajek naczytal? Przyjedz tutaj a sie przekonasz po pierwszej zimie jak warsztat za naprawe hamulcy tz wymiane tarcz i klockow bo tarcze zardzewialy to zrozumiesz swoj blad. Ja osobiscie w swoim i zony samochodzie rozbieram min raz do roku i idzie wszystko na piaskarke .Pod blaszki smar cienko i na klocki to samo. Jak na razie w moich autach nie wymienilem nigdy tarcz ze wzgledu na rdze.Druga strona medalu ; jak przebywalem w RFN przeszlo 8 lat i pracowalem w Mercedesie w ASO to gdybys tego na serwisie nie zrobil znalazl bys sie na dywaniku u majstra. To byl koniec lat 80tych do polowy lat 90tych. Przeszlem tez szkolenia. Nie pisz ze nie trzeba i nie smaruje sie bo KIA tu wymaga tego i masz to napisane na wydruku z kompa co jest obowiazkiem do przejrzenia.Nie tylko KIA tego wymaga przy serwisie. Po roku potrafia klocki stanac ze trzeba wybijac mlotkiem. Chcesz to nie smaruj .Potem wymieniaj tarcze. Tak jak na zdjeciu.Takich zdjec moge ci przyslac setki. Ostatnio Opel Ampera po roku na smieci.Zlozone na sucho. :lol: :lol: :lol: :lol: Blaszki masz w nie wszystkich kompletach w kartonie .Sa w tych drozszych zestawach za ktore rzadko ktory klient chce placic.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
QRST
Posty: 111
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: QRST »

Ilu użytkowników rozbiera hamulce "minimum raz do roku i daje pod piaskarkę? 0,001%? :lol:
0,2 mm smaru i 1mm przyklejonego syfu/piachu do niego. Klocki będą pięknie pracować :lol:
Dobre warsztaty smarują, ale nie smarem, a pastą amortyzującą przeciw piskom która zastyga jak guma i nie łapie brudu.

https://youtu.be/r5O8iVT6llE?si=8eMGM-6Ljmn5P8dK&t=290
Załączniki
ky9o.jpg
jhjhghk.jpg
romanhoks
Posty: 337
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Przykleiles sie do smaru. Co powiesz o firmie Wurth lub Bosch jako dostawcach chemi warsztatowej.Pasta amortyzujsca.Inzynier z internetu. Nie smaruj i wymieniaj tak jak pisalem. Moge ci przyslac pare zdjec nowych klockow i tarcz po 10 tys zardzewialych zlozonych na sucho.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
QRST
Posty: 111
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: QRST »

romanhoks pisze: 30 gru 2023, 15:35 Moge ci przyslac pare zdjec nowych klockow i tarcz po 10 tys zardzewialych zlozonych na sucho.
Bo nie piaskowali raz do roku :lol:
romanhoks
Posty: 337
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Widziales kiedys blaszki ze stali nierdzewnej malowane farba?
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
xuser
Posty: 162
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Szorowanie przy hamowaniu

Post autor: xuser »

Nie smaruje się blaszek prowadnic klocków (suche łożyskowanie). Nie smaruje się piasty pod tarczą. No i dla jasności - wiele się od lat 80ch zmieniło, np. w klockach hamulcowych nie używa się azbestu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”