Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Dzień dobry,
próbowałem znaleźć podobny temat na forum, ale bezskutecznie.
Posiadam Ceeda III 2020 GT i ok 39k nalotu i przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na przodzie - w ASO stwierdzili, że przy następnym przeglądzie wypadałoby je wymienić, sam tego nie weryfikowałem. Zastanawiałem się jaki komplet kupić, w poprzednim samochodzie korzystałem z produktów EBC i byłem zadowolony, natomiast nie wiem jak to się sprawdzi w tym samochodzie szczególnie, że jeżdżę typowo 50% miasto + 50% autostrady, bez upalania na torze.
Myślałem o zakupie EBC Green Stuff oraz EBC Turbo Groove na przód, natomiast zastanawiam się czy taki zestaw się sprawdzi na typowo miejską jazde?
Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie lub może polecić inny dobry zestaw?
próbowałem znaleźć podobny temat na forum, ale bezskutecznie.
Posiadam Ceeda III 2020 GT i ok 39k nalotu i przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na przodzie - w ASO stwierdzili, że przy następnym przeglądzie wypadałoby je wymienić, sam tego nie weryfikowałem. Zastanawiałem się jaki komplet kupić, w poprzednim samochodzie korzystałem z produktów EBC i byłem zadowolony, natomiast nie wiem jak to się sprawdzi w tym samochodzie szczególnie, że jeżdżę typowo 50% miasto + 50% autostrady, bez upalania na torze.
Myślałem o zakupie EBC Green Stuff oraz EBC Turbo Groove na przód, natomiast zastanawiam się czy taki zestaw się sprawdzi na typowo miejską jazde?
Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie lub może polecić inny dobry zestaw?
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Nie ma sensu wydawać tyle kasy na sportowe tarcze i hamulce "na typową miejską jazdę".
Po prostu wybierz tarcze wysoko nawęglane któregoś ze znanych producentów a będą lepsze niż fabryczne czy z ASO. Fabryka daje zwykłe żeliwne. Prawie każdy producent w ofercie ma "zwykłe i wysoko nawęglane, a niektórzy z dodatkowymi otworami lub nacięciami.
Dwa przykłady tarcz na przód, wysoko nawęglanych - średnica 320mm do 1.6 T-GDI.
ATE 24.0128-0258.1
BREMBO COATED DISC LINE 09.C245.11
Po prostu wybierz tarcze wysoko nawęglane któregoś ze znanych producentów a będą lepsze niż fabryczne czy z ASO. Fabryka daje zwykłe żeliwne. Prawie każdy producent w ofercie ma "zwykłe i wysoko nawęglane, a niektórzy z dodatkowymi otworami lub nacięciami.
Dwa przykłady tarcz na przód, wysoko nawęglanych - średnica 320mm do 1.6 T-GDI.
ATE 24.0128-0258.1
BREMBO COATED DISC LINE 09.C245.11
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Mam u siebie EBC Green Stuff i jak sa zimne to piszcza, wczesniej mialem klocki Brembo i przy miejskiej jezdzie nie widze roznicy pomiedzy nimi wiec nie ma co przeplacac
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Wiesz czemu piszcza? Bo kupujesz tarcze i klocki od innego producenta.Standart.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
A ja zrozumiałem z posta Gielu że na pełnym zestawie EBC od jednego producenta piszczy i lepiej założyć klocki
Brembo do jazdy po mieście...
Kiedyś też miałem w innym samochodzie zestaw pełen, klocki i tarcze EBC i te klocki też piszczały bo się nie nadają do normalnej codziennej jazdy bo muszą być trochę bardziej zagrzane żeby nie piszczały. Ale fakt zęby na kierownicy na EBC można było zostawic
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
- model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
- Lokalizacja: SR
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
W poprzednim ceed mialem tarcze Brembo (HC) przod i tyl + klocki EBC green na przod i black na tyl. Zero piszczenia czy przy zimnych czy cieplych, a wczesniej w Focusie taki sam zestaw. Teraz na wiosne tez zamierzam taki zestaw zalozyc.
Co do klockow EBC, hamowaly rewelacyjnie w porownaniu do serii a jak sie zagrzaly to juz wogole. Zwlaszcza na autostradzie bylo czuc roznice, szczegolnie po kilku mocnych hamowaniach Hamulca trza bylo sie "uczyc" na nowo przez pieresze kilometry
Tak wiec ja polecam taki zestaw bo sprawdzilem 2x
Co do klockow EBC, hamowaly rewelacyjnie w porownaniu do serii a jak sie zagrzaly to juz wogole. Zwlaszcza na autostradzie bylo czuc roznice, szczegolnie po kilku mocnych hamowaniach Hamulca trza bylo sie "uczyc" na nowo przez pieresze kilometry
Tak wiec ja polecam taki zestaw bo sprawdzilem 2x
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Zapamietaj jedno ze kazdy producent wypuszczajac zestawy hamulcowe zawsze zaklada na samochod i testuje . Wiem cos o tym bo mialem jakis czas temu stycznosc z producentem. Dlatego w niektotych markach w ASO zestawy hamulcowe sa pakowane w kartonach. Klocki i tarcze w zestawie. Ten sam nr maja klocki ktore mozesz dostac osobno. Tez musisz zwracac uwage bo masz lewe i prawe. Wewnetrzne i zewnetrzne. Zalozysz nie zwracajac uwagi bedziesz mial problem.Co innego w hurtowniach.Biora jak leci. Liczy sie cena.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Komplet od jednego producenta też będzie piszczał jeśli zostanie zamontowany niezgodnie ze sztuką - na sztukę.
Między tłoczkiem a klockiem powinna być nałożona pasta amortyzująca (to drgania powodują pisk) i/lub specjalna okładzina z tworzywa - TRW ma w swojej ofercie. Niektóre klocki oprócz blaszki posiadają takową w komplecie.
Dodatkowo tą pastę (nie smar) można nałożyć na krawędzie kloców w miejscu w których wchodzą w prowadnice oraz pod blaszki w prowadnicach.
Między tłoczkiem a klockiem powinna być nałożona pasta amortyzująca (to drgania powodują pisk) i/lub specjalna okładzina z tworzywa - TRW ma w swojej ofercie. Niektóre klocki oprócz blaszki posiadają takową w komplecie.
Dodatkowo tą pastę (nie smar) można nałożyć na krawędzie kloców w miejscu w których wchodzą w prowadnice oraz pod blaszki w prowadnicach.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2022, 19:54
- model samochodu: ProCeed GT MY22
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
Tarcze gładkie EBC Standard,do tego klocki EBC Green Stuff, mam taki zestaw i sprawuje się lepiej od tego co producent montuje na pierwszy montaż.
- bielaPL
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
- model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM
Re: Ceed III GT Tarcze + Klocki przód
zależy, jak to drugi komplet klocków na starych tarczach też może pojawić się już piszczenie... patent KIA z wymianą tarczy wraz z klockami nie jest zły.. tylko cena tarczy powinna być 2 razy mniejsza...