Kiedyś np. pralkę naprawiał domorosły ,,spec" i mechanik z serwisu - dwa koła pasowe, silnik, pasek klinowy i prymitywny programator.
Teraz to częściowo praca dla elektronika, ponieważ takie są programatory (sterowniki). Chyba, że jest tylko wymiana na nowe.
Samochód elektryczny (przypomina mi wózek golfowy w lepszym wykonaniu), to proste silniki w porównaniu ze spalinowymi, jakieś konwertery, falowniki, oprogramowanie sterujące, inna elektronika i jakieś ogniwo zasilające.
Mechanicy przy tych ,,wózkach" mają i pewnie będą mieli dosyć ograniczone prace.
Tam potrzebni są elektronicy ze znajomością układów sterujących i ze znajomością zasad elektryki. A do tego uprawnienia do pracy przy urządzeniach elektrycznych.
Podłączenie komputera diagnostycznego
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Podłączenie komputera diagnostycznego
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
Re: Podłączenie komputera diagnostycznego
I tutaj w ostatnim zdaniu sie z toba zgodze calkowicie. Naprawiam te auta w ASO juz 8 lat. Najgorsze sa zmiany temperatury. Mroz i cieplo. Skraplanie sie wody. Dzis cieplej - 18st Bylo dwa dni temu - 32,5 st.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Podłączenie komputera diagnostycznego
No tak, napięcie trójfazowe za falownikiem do zasilania silnika lub silników o potencjale 400 - 800 woltów (zależy od producenta samochodu i jego modelu), to już w razie pomyłki tragiczne lub śmiertelne skutki.
Pomimo, że te ,,linie" zasilające są dobrze oznakowane kolorem i dobrze zabezpieczone przed dotknięciem. Zresztą tak wysokie napięcie stałe czy przemienne, zawsze jest tragiczne w przypadku nieopatrznego dotknięcia.
Pomimo, że te ,,linie" zasilające są dobrze oznakowane kolorem i dobrze zabezpieczone przed dotknięciem. Zresztą tak wysokie napięcie stałe czy przemienne, zawsze jest tragiczne w przypadku nieopatrznego dotknięcia.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
Re: Podłączenie komputera diagnostycznego
Nie taki diabel straszny jak go maluja. Jak podchodzisz do tego auta z glowa to nic sie nie stanie. Tak samo otwierajac baterie.Jakiekolwiek drobne problemy z izolacja i auto z automatu reaguje. Tylko ceny czesci to porazka. Wszystko jest ok na gwarancji .Pozniej to czasami tu nie warto naprawiac dlatego masa tych aut sprzedawana jest na export.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Re: Podłączenie komputera diagnostycznego
Jakbyście poszukiwali ogarniętego magika od elektroniki programowania modułów resetów itpto polecam. Damian Kołodziejczyk okolice Mińska Mazowieckiego fb ogrywacz.
663099323 powołajcie się na kierownika
663099323 powołajcie się na kierownika