Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Proszę o zamieszczanie opinii na temat tego silnika po większym przebiegu 80, 100 tysięcy, a nawet więcej. Jeśli ktoś już takie przebiegi osiągnął.
Re: Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Mam dopiero 45 000 km przejechane, ale można by poszukać opinii o tych silnikach w innych autach - Santa Fe, Optima?, grupa Hunday itd. Jak się czegoś dowiesz, to daj znać, też jestem ciekaw.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Mam 82 kkm. Nigdy żadnych problemów z silnikiem. Choć mam wrażenie, że kultura pracy trochę się pogorszyła, ale może to odczucie podczas zimy.
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Albo nowe paliwo?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Przebieg 100tys. Auto beż większych problemów ale:
amortyzator z tyłu do wymiany na gwarancji, sprawność ma prawidlowa ale tłucze się na lekkich nierównościach. Niestety wymienia tylko jeden amor na gwarancji...
Skrzynia na wylacznie na zimnym silniku kiedy silnik przełącza się na elektryka i odwrotnie kolebocze... taki dźwięk jakby było coś luźne, dźwięk nie metaliczny słyszany po stronie kierowcy w komorze silnika. Tutaj info od Aso ze w skrzyniach pada jakieś lozysko które opiłkami może uszkodzić skrzynie autom, wymieniają na gwarancji bo problem jest podobno powtarzalny. Obawiam się że w moim aucie może to być przyczyną usterki ale może warto wymienić olej i wtedy sprawdzic.
Byl juz czyszczony i smarowany szyberdach bo zacina się przy ruchu i wracał do punktu startowego.
Wymiana podpory wału przy pierwszy tysiącem km. Miał luzy.
Szyba przednia raz już wymieniana od uderzenia kamyka, ale wielokrotnie naprawiane byly juz pajączki. Słaba jakość i wytrzymalosc szyby przedniej.
Przetary przewod od krecacej sie polosi kola z przodu od jakiegoś czujnika silnika. Podobno złe zamocowany na fabryce i dotykał półosi...
Byla jaka akcja serwisowa na plyn chłodzący od silnika elektrycznego. Wymienili gratis i tyle.
Ogólnie słaba jakość lakieru od uderzeń kamyczków i mycia auta. Dużo odprysków i tzw swirlsów. Lakier przeszedł juz dwie polerki aby wyglądał idealnie.
amortyzator z tyłu do wymiany na gwarancji, sprawność ma prawidlowa ale tłucze się na lekkich nierównościach. Niestety wymienia tylko jeden amor na gwarancji...
Skrzynia na wylacznie na zimnym silniku kiedy silnik przełącza się na elektryka i odwrotnie kolebocze... taki dźwięk jakby było coś luźne, dźwięk nie metaliczny słyszany po stronie kierowcy w komorze silnika. Tutaj info od Aso ze w skrzyniach pada jakieś lozysko które opiłkami może uszkodzić skrzynie autom, wymieniają na gwarancji bo problem jest podobno powtarzalny. Obawiam się że w moim aucie może to być przyczyną usterki ale może warto wymienić olej i wtedy sprawdzic.
Byl juz czyszczony i smarowany szyberdach bo zacina się przy ruchu i wracał do punktu startowego.
Wymiana podpory wału przy pierwszy tysiącem km. Miał luzy.
Szyba przednia raz już wymieniana od uderzenia kamyka, ale wielokrotnie naprawiane byly juz pajączki. Słaba jakość i wytrzymalosc szyby przedniej.
Przetary przewod od krecacej sie polosi kola z przodu od jakiegoś czujnika silnika. Podobno złe zamocowany na fabryce i dotykał półosi...
Byla jaka akcja serwisowa na plyn chłodzący od silnika elektrycznego. Wymienili gratis i tyle.
Ogólnie słaba jakość lakieru od uderzeń kamyczków i mycia auta. Dużo odprysków i tzw swirlsów. Lakier przeszedł juz dwie polerki aby wyglądał idealnie.
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Opinie o silniku 1.6 HEV 230 KM po przebiegu 80 000 - 100 000 kilometrów
Niby tak, ale autor wspomina silnik elektryczny i wał, więc jakby nie Optima...