Czy może ktoś zna odpowiedź na pytanie, czy w aktualnych modelach ceeda (od 2022 bodaj) jest w ogóle zamontowany odbiornik TPMS? Bo to, że samego TPMS nie montują (a przynajmniej nie w wersjach innych niż najdroższa), a przełączone jest jedynie na dane z ABS, to wiadomo. Jednak wcale bym się nie zdziwił, gdyby odbiornik był i tak naprawdę po dołożeniu czujników wystarczyłoby przełączyć w oprogramowaniu opcję (gdzieś znalazłem, że znany jest bit sterujący w konfiguracji).
No i jeśli by ten odbiornik był, to ktoś może aktywował?
Jeśli by ktoś chciał wejść w polemikę, że tak jest lepiej, bo taniej, to od razu ucinam, że dla mnie TPMS to nie dość, że wygoda (szczególnie, gdy temperatury się zmieniają a i samo nagrzanie wnętrza opon świetnie na tym widać), to jeszcze tyle razy miałem przygody z przebiciem koła, że bez pomiaru bezpośredniego to bym sobie nie wyobrażał jazdy z takim przebitym kołem i zastanawianie się, czy jeszcze mogę jechać, czy mam dopompować.
Bezpośredni pomiar ciśnienia (TPMS)
Re: Bezpośredni pomiar ciśnienia (TPMS)
Będę trochę złośliwy - to nie jest tak, że jak się ma przebite koło to należy je zmienić od razu..? nie chodzi mi bynajmniej o bezpieczeństwo kierującego, tylko innych użytkowników drogi
- dzyszla
- Posty: 70
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bezpośredni pomiar ciśnienia (TPMS)
Jak Ci wkręt wejdzie, to powietrze może wychodzić i kilka dni. Jeśli element nie uszkodził boku opony (który jest bardziej narażony na rozerwanie) i jest to właśnie coś w rodzaju wkrętu, to nie ma szansy, żeby wypadł samoistnie, a jazda nie jest niebezpieczna do momentu, gdy ciśnienie nie spadnie znacząco. Tysiąc razy bardziej niebezpieczne byłoby zatrzymać się na autostradzie i czekać na pomoc w takiej sytuacji.
Nomen omen, czujnik oparty o ABS zareaguje znacznie później, niż taki bezpośredni pomiar, gdzie już spadek o 10% jest widoczny.
No i mówimy o osobówce, gdzie ciśnienie nie przekracza 2,5bara, a nie np. 9-12barowym monstrum, gdzie faktycznie może dojść do rozerwania wskutek przerwania ciągłości.
Nomen omen, czujnik oparty o ABS zareaguje znacznie później, niż taki bezpośredni pomiar, gdzie już spadek o 10% jest widoczny.
No i mówimy o osobówce, gdzie ciśnienie nie przekracza 2,5bara, a nie np. 9-12barowym monstrum, gdzie faktycznie może dojść do rozerwania wskutek przerwania ciągłości.
Dżyszla
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Bezpośredni pomiar ciśnienia (TPMS)
Raczej mało prawdopodobne. Kia nie montuje niczego nadmiarowego. Doskonałym przykładem są elektryczne szyby na polskim rynku - przednie w automacie (dwustopniowy przycisk), tylne bez automatu i wynikający z rego brak możliwości domykania tylnych szyb z kluczyka. W wersjach na rynek niemiecki w automacie i domykane są wszystkie szyby.
Ta polityka wynika prawdopodobnie z tego, że poszczególne wersję cennikowe nie mają prawie żadnych opcji do doklikania, a tym bardziej do dołożenia już w ASO. Nie ma więc potrzeby umieszczania nadmiarowych kabli czy komponentów.
Z drugiej strony jeśli odbiornik jest częścią IBU to kto wie. Może po prostu jest w stanie nieaktywnym.
- dzyszla
- Posty: 70
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bezpośredni pomiar ciśnienia (TPMS)
Dzięki, jak będzie okazja kiedyś zajrzeć pod spód, to powęszę - wiem już, jakiego kształtu i jakiej nazwy szukać
Dżyszla