1.5 160 czy może mieć więcej?
1.5 160 czy może mieć więcej?
czy komuś udało się już zmodyfikować 160km w 1.5? Potencjał chyba jest na coś około 200km tylko chyba jeszcze nikt się nie bierze za te sterowniki. Może przy okazji rozwiązałby się problem nieszczęsnej przepustnicy. Powolna jazda na 2 tym silnikiem w manualu to dramat.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Ja myslałem zapakować to do 1.6
https://www.racechip.com/shop/kia/pro-c ... rgQAvD_BwE
Niby dla 1.5 tylko 20Hp ale dostajesz +40nm a to przy aktualnych 253 sporo.
https://www.racechip.com/shop/kia/pro-c ... rgQAvD_BwE
Niby dla 1.5 tylko 20Hp ale dostajesz +40nm a to przy aktualnych 253 sporo.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
- model samochodu: Xceed
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Skrzynia 7dct?dorious pisze: ↑11 lut 2024, 20:20 Ja myslałem zapakować to do 1.6
https://www.racechip.com/shop/kia/pro-c ... rgQAvD_BwE
Niby dla 1.5 tylko 20Hp ale dostajesz +40nm a to przy aktualnych 253 sporo.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
1.5 na program góra ograniczony względem 1.6. Stąd też mniejszy przyrost na boxie. Trzeba czekać, aż się sterowniki będą robić - nie wiadomo czy się kiedykolwiek doczekamy. Silniki 1.5/1.6 smartstream są dość bliskie sobie konstrukcyjnie, mają taką samą turbosprężarkę, nie wiem jak układ paliwowy. Generują praktycznie ten sam moment obrotowy, 1.6 nie zdycha góra, co się przekłada na wyższą moc.
Idealnie byłoby w 1.5 zostawić dołem ten sam moment, a góra poluźnić program żeby generował swoje. Skrzynia wtedy oberwie najmniej.
Idealnie byłoby w 1.5 zostawić dołem ten sam moment, a góra poluźnić program żeby generował swoje. Skrzynia wtedy oberwie najmniej.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Wyglada na to, ze to box to jedyna opcja na ten moment.dam9an pisze: ↑11 lut 2024, 21:57 Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
1.5 jest na cpegd3.20.1 i nikt tego nie robi.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
W sumie chcialem kupic tego boxa (ponoc dte jest lepszy od race chipa) ale waham sie czy nie puscic kii i nie wziac octavii rs wiec sie wstrzymuje az do wizyty w salonie skody xdKijankax pisze: ↑11 lut 2024, 21:58Wyglada na to, ze to box to jedyna opcja na ten moment.dam9an pisze: ↑11 lut 2024, 21:57 Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
1.5 jest na cpegd3.20.1 i nikt tego nie robi.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Zadna kia z 1.5/1.6 nie bedzie miala podejscia do rs'a. 2.0 vag robi robote i tutaj nic sie zmieni. Pojemnosci nie oszukasz. Inną kwestia jest przeniesienie napedu, ktore w kia kuleje patrzac na suche wyniki na papierze (do 100) oraz problemy z trakcja stwierdzane w wiekszosci testow. Nie wiem czy to kwestia braku xds'a czy bledy konstrukcyjne ale cos chyba jest na rzeczy.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceedKijankax pisze: ↑13 lut 2024, 08:54 Zadna kia z 1.5/1.6 nie bedzie miala podejscia do rs'a. 2.0 vag robi robote i tutaj nic sie zmieni. Pojemnosci nie oszukasz. Inną kwestia jest przeniesienie napedu, ktore w kia kuleje patrzac na suche wyniki na papierze (do 100) oraz problemy z trakcja stwierdzane w wiekszosci testow. Nie wiem czy to kwestia braku xds'a czy bledy konstrukcyjne ale cos chyba jest na rzeczy.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
No wlasnie pytanie co jest za to odpowiedzialne? Sama zawiecha imho nie jest az taka zla. Auto prowadzi sie pewnie w zakretach. Co innego wheel hop, tak jak piszesz. Tutaj kia/h ma troche do nadrobienia. Tak samo skrzynie. Dct wydaje sie zamulac. Calosciowo wychodzi tak, ze na papierze takie 1.5 tsi z dsg jedzie lepiej niz 1.5 dct. i30 jest genialne bo ma prawilne 2.0. i20 mysle ze juz gorzej z tym 1.6 (np. W odniesieniu do polo z 2.0).mcy pisze: ↑13 lut 2024, 13:34
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed