1.5 160 czy może mieć więcej?

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Kijankax »

czy komuś udało się już zmodyfikować 160km w 1.5? Potencjał chyba jest na coś około 200km tylko chyba jeszcze nikt się nie bierze za te sterowniki. Może przy okazji rozwiązałby się problem nieszczęsnej przepustnicy. Powolna jazda na 2 tym silnikiem w manualu to dramat.
dorious
Posty: 123
Rejestracja: 02 cze 2023, 16:35
model samochodu: Kia ProCeed GT

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: dorious »

Ja myslałem zapakować to do 1.6
https://www.racechip.com/shop/kia/pro-c ... rgQAvD_BwE
Niby dla 1.5 tylko 20Hp ale dostajesz +40nm a to przy aktualnych 253 sporo.
Krzychu_nh
Posty: 70
Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
model samochodu: Xceed

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Krzychu_nh »

dorious pisze: 11 lut 2024, 20:20 Ja myslałem zapakować to do 1.6
https://www.racechip.com/shop/kia/pro-c ... rgQAvD_BwE
Niby dla 1.5 tylko 20Hp ale dostajesz +40nm a to przy aktualnych 253 sporo.
Skrzynia 7dct?
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: mcy »

1.5 na program góra ograniczony względem 1.6. Stąd też mniejszy przyrost na boxie. Trzeba czekać, aż się sterowniki będą robić - nie wiadomo czy się kiedykolwiek doczekamy. Silniki 1.5/1.6 smartstream są dość bliskie sobie konstrukcyjnie, mają taką samą turbosprężarkę, nie wiem jak układ paliwowy. Generują praktycznie ten sam moment obrotowy, 1.6 nie zdycha góra, co się przekłada na wyższą moc.
Idealnie byłoby w 1.5 zostawić dołem ten sam moment, a góra poluźnić program żeby generował swoje. Skrzynia wtedy oberwie najmniej.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
dam9an
Posty: 364
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: dam9an »

Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Kijankax »

dam9an pisze: 11 lut 2024, 21:57 Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
Wyglada na to, ze to box to jedyna opcja na ten moment.
1.5 jest na cpegd3.20.1 i nikt tego nie robi.
dam9an
Posty: 364
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: dam9an »

Kijankax pisze: 11 lut 2024, 21:58
dam9an pisze: 11 lut 2024, 21:57 Jest box dte system https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-7263/
Teraz znizka 20%. Max 39KM i 50Nm.
Wyglada na to, ze to box to jedyna opcja na ten moment.
1.5 jest na cpegd3.20.1 i nikt tego nie robi.
W sumie chcialem kupic tego boxa (ponoc dte jest lepszy od race chipa) ale waham sie czy nie puscic kii i nie wziac octavii rs wiec sie wstrzymuje az do wizyty w salonie skody xd
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Kijankax »

Zadna kia z 1.5/1.6 nie bedzie miala podejscia do rs'a. 2.0 vag robi robote i tutaj nic sie zmieni. Pojemnosci nie oszukasz. Inną kwestia jest przeniesienie napedu, ktore w kia kuleje patrzac na suche wyniki na papierze (do 100) oraz problemy z trakcja stwierdzane w wiekszosci testow. Nie wiem czy to kwestia braku xds'a czy bledy konstrukcyjne ale cos chyba jest na rzeczy.
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: mcy »

Kijankax pisze: 13 lut 2024, 08:54 Zadna kia z 1.5/1.6 nie bedzie miala podejscia do rs'a. 2.0 vag robi robote i tutaj nic sie zmieni. Pojemnosci nie oszukasz. Inną kwestia jest przeniesienie napedu, ktore w kia kuleje patrzac na suche wyniki na papierze (do 100) oraz problemy z trakcja stwierdzane w wiekszosci testow. Nie wiem czy to kwestia braku xds'a czy bledy konstrukcyjne ale cos chyba jest na rzeczy.
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Kijankax »

mcy pisze: 13 lut 2024, 13:34
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
No wlasnie pytanie co jest za to odpowiedzialne? Sama zawiecha imho nie jest az taka zla. Auto prowadzi sie pewnie w zakretach. Co innego wheel hop, tak jak piszesz. Tutaj kia/h ma troche do nadrobienia. Tak samo skrzynie. Dct wydaje sie zamulac. Calosciowo wychodzi tak, ze na papierze takie 1.5 tsi z dsg jedzie lepiej niz 1.5 dct. i30 jest genialne bo ma prawilne 2.0. i20 mysle ze juz gorzej z tym 1.6 (np. W odniesieniu do polo z 2.0).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”