1.5 160 czy może mieć więcej?

forum użytkowników modelu Kia XCeed
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: mcy »

Kijankax pisze: 13 lut 2024, 15:50
mcy pisze: 13 lut 2024, 13:34
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
No wlasnie pytanie co jest za to odpowiedzialne? Sama zawiecha imho nie jest az taka zla. Auto prowadzi sie pewnie w zakretach. Co innego wheel hop, tak jak piszesz. Tutaj kia/h ma troche do nadrobienia. Tak samo skrzynie. Dct wydaje sie zamulac. Calosciowo wychodzi tak, ze na papierze takie 1.5 tsi z dsg jedzie lepiej niz 1.5 dct. i30 jest genialne bo ma prawilne 2.0. i20 mysle ze juz gorzej z tym 1.6 (np. W odniesieniu do polo z 2.0).
Odpowiedzialna jest za to kinematyka zawieszenia. Geometria też jest dość „damsko ustawiona”, wypadałoby zrobić dobrą analizę z kimś kto trochę zawieszeń doświadczalnie ustawiał. Długość wahaczy, punkty mocowań, itp. To wszystko ma wpływ na to jak zawieszenie pracuje (nie mam na myśli tutaj tylko amortyzacji) i jak zmienia się geometria podczas jazdy.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
marcinek82
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
Lokalizacja: SR

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: marcinek82 »

mcy pisze: 13 lut 2024, 13:34 Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
Jeszcze jakos zanim Ceed 3 ujrzal swiatlo dzienne, czytalem ze KIA zatrudnila jednego ze specow od zawieszen Forda, odpowiedzialnego za wersje "cywilne" oraz wszystkie ST. I faktycznie Ceed zblizyl sie pod tym wzgledem do Focusa. Ale moze jesli chodzi o nastawy zawieszenia dla aut typu XCeed sa juz z grubsza inne - bardzie terenowe, stad moze wrazenie "mocnej destabilnisci". Moze producent nie zakladal ze ktos XCeedem bedzie chcial jezdzic szybko, rowniez w zakretach.
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Krzemyczek »

Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. :D JPRD...

A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M... ;)

Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
Krzychu_nh
Posty: 70
Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
model samochodu: Xceed

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Krzychu_nh »

Krzemyczek pisze: 13 lut 2024, 21:16 Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. :D JPRD...

A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M... ;)

Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
Miękkie gumy ? Czyli jakie np.
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Krzemyczek »

Markę mam podać i model, tak? :shock: Miękka guma, poszukaj w sieci nie chcę jakiejś kryptoreklamy tu uprawiać. Nawet inne produkowane paradoksalnie przez Conti (sub-maraka na deszcz na "U") będzie lepiej kleić na tym zawiasie niż fabrycznie zakładane. Są lepsze zarówno koreańskie i japońskie produkty :) Poszukasz?
Quben
Posty: 30
Rejestracja: 08 cze 2023, 15:45
model samochodu: Kia XCeed 1,5 T-GDI

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Quben »

Ja mam na sprzedaż PedalBoxa pro od DTE jak by ktos potrzebowal. Sprzedaje z powodu sprzedaży auta. Pedalbox jest na gwarancji. Sprzedam za praktycznie połowy ceny nowego. Używany 3 miesiące kupowany w hpfactory.
Kijankax
Posty: 48
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Kijankax »

Quben pisze: 13 lut 2024, 22:17 Ja mam na sprzedaż PedalBoxa pro od DTE jak by ktos potrzebowal. Sprzedaje z powodu sprzedaży auta. Pedalbox jest na gwarancji. Sprzedam za praktycznie połowy ceny nowego. Używany 3 miesiące kupowany w hpfactory.
To cos faktycznie daje? Nie trzesie autem na 2? Rusza sie lepiej?
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: mcy »

Krzemyczek pisze: 13 lut 2024, 21:16 Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. :D JPRD...

A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M... ;)

Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
Znaczy no widzisz, masz bardzo dużo racji w tym co piszesz. Ale ja samochód odbieram z salonu jako gotowy produkt, więc nawet opony powinny być dobrane, a nie człowiek ma się zastanawiać czy nie zmienić na miększe itp. Mogli i nawet zatrudnić inżynierów z F1 czy innego dakaru, prostoty pewnych rozwiązań jak mcpherson nie da się przeskoczyć. I tak jak mowisz, auto ma prześwit, względnie amortyzuje, jest przyjemnie sprężyste, ale jednak dość latwo jest zdestabilizować przednia oś - co wynika z wcześniej wymienionego, mcpherson + sprężystość, prześwit, względnie przyjemna amortyzacja.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Quben
Posty: 30
Rejestracja: 08 cze 2023, 15:45
model samochodu: Kia XCeed 1,5 T-GDI

Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?

Post autor: Quben »

Kijankax pisze: 13 lut 2024, 22:39
Quben pisze: 13 lut 2024, 22:17 Ja mam na sprzedaż PedalBoxa pro od DTE jak by ktos potrzebowal. Sprzedaje z powodu sprzedaży auta. Pedalbox jest na gwarancji. Sprzedam za praktycznie połowy ceny nowego. Używany 3 miesiące kupowany w hpfactory.
To cos faktycznie daje? Nie trzesie autem na 2? Rusza sie lepiej?
Tak jest dużo lepiej, nie ma laga na pedale gazu. Przepustnica (w zależności) od trybu działa szybciej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”