Odpowiedzialna jest za to kinematyka zawieszenia. Geometria też jest dość „damsko ustawiona”, wypadałoby zrobić dobrą analizę z kimś kto trochę zawieszeń doświadczalnie ustawiał. Długość wahaczy, punkty mocowań, itp. To wszystko ma wpływ na to jak zawieszenie pracuje (nie mam na myśli tutaj tylko amortyzacji) i jak zmienia się geometria podczas jazdy.Kijankax pisze: ↑13 lut 2024, 15:50No wlasnie pytanie co jest za to odpowiedzialne? Sama zawiecha imho nie jest az taka zla. Auto prowadzi sie pewnie w zakretach. Co innego wheel hop, tak jak piszesz. Tutaj kia/h ma troche do nadrobienia. Tak samo skrzynie. Dct wydaje sie zamulac. Calosciowo wychodzi tak, ze na papierze takie 1.5 tsi z dsg jedzie lepiej niz 1.5 dct. i30 jest genialne bo ma prawilne 2.0. i20 mysle ze juz gorzej z tym 1.6 (np. W odniesieniu do polo z 2.0).mcy pisze: ↑13 lut 2024, 13:34
Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
1.5 160 czy może mieć więcej?
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
- model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
- Lokalizacja: SR
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Jeszcze jakos zanim Ceed 3 ujrzal swiatlo dzienne, czytalem ze KIA zatrudnila jednego ze specow od zawieszen Forda, odpowiedzialnego za wersje "cywilne" oraz wszystkie ST. I faktycznie Ceed zblizyl sie pod tym wzgledem do Focusa. Ale moze jesli chodzi o nastawy zawieszenia dla aut typu XCeed sa juz z grubsza inne - bardzie terenowe, stad moze wrazenie "mocnej destabilnisci". Moze producent nie zakladal ze ktos XCeedem bedzie chcial jezdzic szybko, rowniez w zakretach.mcy pisze: ↑13 lut 2024, 13:34 Zawieszenie jest po prostu słabo zaprojektowane. McPherson ma tendencję do zmiany nastawow podczas pracy zawieszenia(skoku). Co przy sprężystości XCeeda daje się we znaki mocna destabilnoscia. Ogólnie koncern słabo sobie radzi z projektowaniem zawieszen mimo genialnych wozów jak i30n i i20n. To ten drugi ma problem choćby z wheel hopem, tak jak i xceed
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. JPRD...
A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M...
Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M...
Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
- model samochodu: Xceed
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Miękkie gumy ? Czyli jakie np.Krzemyczek pisze: ↑13 lut 2024, 21:16 Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. JPRD...
A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M...
Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Markę mam podać i model, tak? Miękka guma, poszukaj w sieci nie chcę jakiejś kryptoreklamy tu uprawiać. Nawet inne produkowane paradoksalnie przez Conti (sub-maraka na deszcz na "U") będzie lepiej kleić na tym zawiasie niż fabrycznie zakładane. Są lepsze zarówno koreańskie i japońskie produkty Poszukasz?
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Ja mam na sprzedaż PedalBoxa pro od DTE jak by ktos potrzebowal. Sprzedaje z powodu sprzedaży auta. Pedalbox jest na gwarancji. Sprzedam za praktycznie połowy ceny nowego. Używany 3 miesiące kupowany w hpfactory.
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
To cos faktycznie daje? Nie trzesie autem na 2? Rusza sie lepiej?
Re: 1.5 160 czy może mieć więcej?
Znaczy no widzisz, masz bardzo dużo racji w tym co piszesz. Ale ja samochód odbieram z salonu jako gotowy produkt, więc nawet opony powinny być dobrane, a nie człowiek ma się zastanawiać czy nie zmienić na miększe itp. Mogli i nawet zatrudnić inżynierów z F1 czy innego dakaru, prostoty pewnych rozwiązań jak mcpherson nie da się przeskoczyć. I tak jak mowisz, auto ma prześwit, względnie amortyzuje, jest przyjemnie sprężyste, ale jednak dość latwo jest zdestabilizować przednia oś - co wynika z wcześniej wymienionego, mcpherson + sprężystość, prześwit, względnie przyjemna amortyzacja.Krzemyczek pisze: ↑13 lut 2024, 21:16 Nie mogę tego czytać. Nie wiem o czym piszecie, proszę pokażcie mi inne auto tego segmentu, które tak trzyma się drogi. Zacznijmy od 20 cm prześwitu, więcej niż w Sportage. Prowadzenie i amortyzacja, czekam na propozycje - uwzględniające prześwit - to ważne. Przyczepność, klejenie, poślizg itd - to raczej opony... Conti do tego zawieszenia pasuje jak wół do karety - jest za twarde... Strojenie zawieszenia musi pasować do gumy. Napęd na tył to pirelli P0, Conti SportContact itd. Ceed, X-ceed to raczej miękkie zawieszenie i miękkie gumy powinny być montowane i nie będzie żadnych hoop-ów. Wiem bo zmieniłem, już w salonie przy odbiorze auta chciałem sprzedać te super-conti.. JPRD...
A propos grzebania w zawieszeniu KIA - robił to gość , który stroił zawieszenia w BMW serii M...
Wiecie co się stanie jak w mocnym BMW założycie miękką gumę na tył i dacie w palnik? -- zerwie poduszki wózka od podskakiwania na asfalcie. I to nie jest wada zawieszenia - tylko złego doboru gumy.