Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

forum użytkowników Kia Stonic
banbar
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2024, 22:27
model samochodu: KIA Stonic Pulse 1.0T 7DCT

Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

Post autor: banbar »

Witajcie Fani Kii,
Zanim zaczne batalie z salonem chcialabym zasiegnac Waszej porady.
W czerwcu 2023 odebralam Kie Stonic Pulse 7DCT po 10 miesiacach czekania. (mieszkam na stale w BXL I tu tez kupilam)
Jezdzilam wiele lat Fordem z manualna skrzynia i zaledwie raz mialam okazje pojezdzic automatem przed zakupem Kii.
Latwo bylo sie przesiasc I pomimo, ze brak doswiadczenia z automatem to poznalam wszystkie zasady jazdy I naprawde powaznie podeszlam do faktu, ze jezdzi sie inaczej. Wiec wykluczam jakiekolwiek zle nawyki jako przyczyne problemow. Jednak bez uprzedniego doswiadczenia nie jestem pewna czy to tylko subiektywne odczucie I styl jazdy czy jest problem.
Ale po kolei.
Pierwsze klopoty zaczely sie od pilotow, ciagle wyladowane baterie I awaryjne otwieranie I odpalanie. Po 4 wymianach baterii w obu kluczykach zamowiono 2 nowe piloty, z ktorych jeden podzialal jak zwykle okolo 10 dni. Na drugim jezdze juz ze 2 miesiace.
Troche szalal zegar, sam sie przestawial po kilka godzin.
Po okolo 1500 km zaczal sie dyskomfort jazdy, jakby slabsze wspomaganie kierownicy, szarpanie I bardzo wyczuwalny opor.
Dwa razy zglosilam to I wzieli go na sprawdzenie, nic nie znalezli. Stety/niestety te objawy wystepuja codziennie, ale nie za kazdym razem kiedy tylko rusze I mam wrazenie, ze Panowie ignoruja to zupelnie
Opisze wam wrazenia jak najdokladniej to moze ktos podpowie.
• Wczesniej problem sie zaczynal jak poziom paliwa byl nizszy; teraz nie ma znaczenia;
• Samochod dosc dobrze jedzie 70 i wiecej ale fatalnie w miescie przy malych predkosciach; moge smialo powiedziec, ze to meka
• Kilka manewrow, swiatla, piesi, skrzyzowanie, samochod robi sie dretwy i malo reaktywny. Jak zwolnie przy kangurze to trudno nabrac predkosci
• czasem jedzie jakby zablokowany miedzy dwoma biegami, pojawia sie burczenie, brak mocy i pedal gazu sztywnieje. Jak go docisne to kilka razy prychnal.
• Wiekszosc czasu jezdze jakby na hamulcu, ja chce jechac a samochod stawia opor. Czasem sie odblokuje i jedzie bardzo lekko, ale to chwila
• Najpierw myslalam, ze to opcja reagowania na pieszych, ale to nie to bo po zmianie szybkosci reagowania jest to samo
• 2 razy mocno przyhamowal w czasie mojego wlaczania sie do ruchu na skrzyzowaniu gdzie bylo wlasciwie pusto a ja bylam w trakcie nabierania predkosci!
• Czuc kazda zmiane biegow i coraz bardziej szarpie; teraz jezdzi tak samo zle na eco jak i na normal
• Miedzy 3/4 biegiem przeskakuje jakby nie mogl sie zdecydowac
• Rano przy przyhamowywaniu I jednoczesnym skrecie mam wrazenie, ze slizga sie sprzeglo – ale moze to normalne na zimnym silniku
• Problem tez jest wyczuwalny po wjezdzie/ wyjezdzie z garazu w pracy, ktory ma spadek 39 stopni; kia nie ma sily jechac, a potem juz na prostej drodze sie blokuje
• Skrzypi przy ruszaniu po chwilowym postoju
• Czesto nie rusza na D czy R przy puszczeniu hamulca, musze nacisnac na gaz (nie ma opcji AutoHold)
• Prosta droga a on hamuje i puszcza, hamuje i puszcza, no chyba nie jest to normalne. Jak ktos wrazliwy to moze zemdlic
• Albo ciezko przyspiesza albo pomimo wysokich obrotow (nawet do 4 tys) nie wchodzi na wyzszy bieg . Musze zwolnic i dopiero wtedy przyspieszyc
• Dosc czesto zwlaszcza jak pojezdze troche szybciej to po wylaczeniu silnika slychac stukniecie pod fotelem kierowcy
• Pokazal spalanie 14 litrow, a potem 6 litrow
• Bardzo duze ilosci wyrzucanej pary albo dymu. Na 30 samochodow dookola na swiatlach tylko ja tak dymie, inne w ogole
• Dodam, ze nie rozumiem systemu grzania bo nieraz chlodzi zamiast grzac, a przy wylaczonym nawiewie potrafi zimno wiac od nog zwlaszcza przy skrecaniu – czy to jest normalne?

Jak to jeszcze raz przeczytalam to to jakas katastrofa, ale tak jest!
Jak myslicie skrzynia to, oprogramowanie czy jeszcze cos?
Czytalam , ze moze to byc problem z doplywem powietrza do silnika czy cos takiego, ale zwykle dotyczy to zanieczyszczen I starszych samochodow.

Z gory dziekuje za porady
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

Post autor: Jutrzejszy »

banbar pisze: 16 lut 2024, 01:47 W czerwcu 2023 odebralam Kie Stonic Pulse 7DCT po 10 miesiacach czekania. (mieszkam na stale w BXL I tu tez kupilam)
Wersja 100KM czy 120KM (MHEV)?
banbar pisze: 16 lut 2024, 01:47 Pierwsze klopoty zaczely sie od pilotow, ciagle wyladowane baterie I awaryjne otwieranie I odpalanie. Po 4 wymianach baterii w obu kluczykach zamowiono 2 nowe piloty, z ktorych jeden podzialal jak zwykle okolo 10 dni. Na drugim jezdze juz ze 2 miesiace.
Kluczyki są zbliżeniowe (keyless) czy standardowe?
banbar pisze: 16 lut 2024, 01:47 • Dodam, ze nie rozumiem systemu grzania bo nieraz chlodzi zamiast grzac, a przy wylaczonym nawiewie potrafi zimno wiac od nog zwlaszcza przy skrecaniu – czy to jest normalne?
To jedyny punkt który nie oznacza usterki.
https://autokult.pl/zimne-powietrze-prz ... 725810305a
banbar pisze: 16 lut 2024, 01:47 • Samochod dosc dobrze jedzie 70 i wiecej ale fatalnie w miescie przy malych predkosciach; moge smialo powiedziec, ze to meka
• Kilka manewrow, swiatla, piesi, skrzyzowanie, samochod robi sie dretwy i malo reaktywny. Jak zwolnie przy kangurze to trudno nabrac predkosci
• czasem jedzie jakby zablokowany miedzy dwoma biegami, pojawia sie burczenie, brak mocy i pedal gazu sztywnieje. Jak go docisne to kilka razy prychnal.
• Wiekszosc czasu jezdze jakby na hamulcu, ja chce jechac a samochod stawia opor. Czasem sie odblokuje i jedzie bardzo lekko, ale to chwila
• Najpierw myslalam, ze to opcja reagowania na pieszych, ale to nie to bo po zmianie szybkosci reagowania jest to samo
• 2 razy mocno przyhamowal w czasie mojego wlaczania sie do ruchu na skrzyzowaniu gdzie bylo wlasciwie pusto a ja bylam w trakcie nabierania predkosci!
• Czuc kazda zmiane biegow i coraz bardziej szarpie; teraz jezdzi tak samo zle na eco jak i na normal
• Miedzy 3/4 biegiem przeskakuje jakby nie mogl sie zdecydowac
• Rano przy przyhamowywaniu I jednoczesnym skrecie mam wrazenie, ze slizga sie sprzeglo – ale moze to normalne na zimnym silniku
• Problem tez jest wyczuwalny po wjezdzie/ wyjezdzie z garazu w pracy, ktory ma spadek 39 stopni; kia nie ma sily jechac, a potem juz na prostej drodze sie blokuje
• Skrzypi przy ruszaniu po chwilowym postoju
• Czesto nie rusza na D czy R przy puszczeniu hamulca, musze nacisnac na gaz (nie ma opcji AutoHold)
• Prosta droga a on hamuje i puszcza, hamuje i puszcza, no chyba nie jest to normalne. Jak ktos wrazliwy to moze zemdlic
• Albo ciezko przyspiesza albo pomimo wysokich obrotow (nawet do 4 tys) nie wchodzi na wyzszy bieg . Musze zwolnic i dopiero wtedy przyspieszyc
Ogólnie wygląda to na problem ze sterowaniem skrzynią biegów.
Skrzynie dwusprzęgłowe szybko zużywają sprzęgła przy jeździe miejskiej, więc żeby nie wymieniać ich na gwarancji, producenci celowo zamulają pracę silnika aby oszczędzać sprzęgła (może od rocznika 2023 coś zmieniono w oprogramowaniu?).
Spróbuj przejechać się egzemplarzem demonstracyjnym z salonu, aby porównać czy skrzynia biegów pracuje podobnie jak w Twoim egzemplarzu.
tomekjulia
Posty: 260
Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
model samochodu: kia stonic

Re: Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

Post autor: tomekjulia »

Wpisz w google kia oczami doradcy i spróbuj się skontaktować z osobą prezentującą modele kia na filmie . To jest sprzedawca salonu kia INTERBIS Gdańsk . Przedstaw problem tak jak opisałaś myślę że po rozmowie z mechanikami będziesz miała diagnozę. Szkoda że nie widziałem tego 2 dni temu bo byłem na przeglądzie i po wydrukowaniu tego co napisałaś bym zapytał się co oni nat
banbar
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2024, 22:27
model samochodu: KIA Stonic Pulse 1.0T 7DCT

Re: Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

Post autor: banbar »

Wersja 100KM czy 120KM (MHEV)?
wersja 100
Kluczyki są zbliżeniowe (keyless) czy standardowe?
kluczyki zblizeniowe
To jedyny punkt który nie oznacza usterki.
https://autokult.pl/zimne-powietrze-prz ... 725810305a
dzieki :)
Ogólnie wygląda to na problem ze sterowaniem skrzynią biegów.
Skrzynie dwusprzęgłowe szybko zużywają sprzęgła przy jeździe miejskiej, więc żeby nie wymieniać ich na gwarancji, producenci celowo zamulają pracę silnika aby oszczędzać sprzęgła (może od rocznika 2023 coś zmieniono w oprogramowaniu?).
Spróbuj przejechać się egzemplarzem demonstracyjnym z salonu, aby porównać czy skrzynia biegów pracuje podobnie jak w Twoim egzemplarzu.
tak chyba wlasnie zrobie, dziwne, ze na poczatku tego nie bylo, a sytuacja wydaje sie pogarszac. Mozna to opisac, ze ja caly czas jadac siluje sie z samochodem. Prawa noga jest caly czas poddana wysilkowi dociskania pedalu gazu, ktory nie pozwala na przyspieszenie. Jakbym jechala na tempomacie i przekraczala ustawiona predkosc. (nie uzywam tej opcji). Przykladem jest tez jazda do punktu oddalonego o okolo 20 km, predkosc dozwolona 70km/h. W jedna strone super, tam poczekalam chwile na wlaczonym silniku i do domu. I od pierwszego kilometra jazda z hamowaniem.

dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
banbar
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2024, 22:27
model samochodu: KIA Stonic Pulse 1.0T 7DCT

Re: Kia Stonic 7DCT 2023 automat - jazda jak z zaciagnietym hamulcem

Post autor: banbar »

tomekjulia pisze: 16 lut 2024, 16:46 Wpisz w google kia oczami doradcy i spróbuj się skontaktować z osobą prezentującą modele kia na filmie . To jest sprzedawca salonu kia INTERBIS Gdańsk . Przedstaw problem tak jak opisałaś myślę że po rozmowie z mechanikami będziesz miała diagnozę. Szkoda że nie widziałem tego 2 dni temu bo byłem na przeglądzie i po wydrukowaniu tego co napisałaś bym zapytał się co oni nat
dzieki za sugestie, rzeczywiscie szkoda, troche dlugo sie zbieralam z napisaniem tego posta
pozdrawiam Cie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”