Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

forum użytkowników modelu Ceed
seba101626
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2023, 18:39
model samochodu: KIA Ceed III 2023 r.

Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: seba101626 »

Witam

Mam problem, posiadam samochód Kia Ceed 1.5 T-GDI z przebiegiem poniżej 10.000 km, od kilku dni podczas jazdy z równą prędkością zacząłem wyczuwać szarpanie czy też niezbyt równą pracę silnika (70 km/h, ok. 2000 obr/min, jadę wtedy na 4 biegu, chociaż system proponuje piąty). Wstępnie myślałem, że może jestem przewrażliwiony, jednak problem zaczął się nasilać i to na rożnych biegach, nawet przy 3000 obr/min, chociaż na razie "szarpania" są wtedy mniej odczuwalne.
Spróbowałem nieco "przegazować" silnik, ale raczej nic to nie dało. W każdym razie podczas dodawania gazu problem nie występuje, czyli to raczej nie ma nic wspólnego z zawieszeniem.

Wstępnie myślałem o złym wyważeniu opon oraz o paliwie E10, no ale jedno i drugie raczej odpada...
Raz jeszcze napiszę, że samochód jest prawie nowy, a nie tylko ja odczuwam w tym samochodzie dyskomfort podczas trzymania równej prędkości.

Pozdrawiam
Krzychu_nh
Posty: 70
Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
model samochodu: Xceed

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: Krzychu_nh »

Któraś z cewek się kończy, pewnie jakaś wadliwa się trafiła.
Marek3003
Posty: 608
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: Marek3003 »

viewtopic.php?t=10698&start=30
Tu na xceed masz dokładnie wszystko opisane. Tylko ten przebieg 10 tys to strasznie mało
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
seba101626
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2023, 18:39
model samochodu: KIA Ceed III 2023 r.

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: seba101626 »

Dzięki za zainteresowanie, na pewno będę śledził oba tematy.
Na razie "jeżdżę, obserwuję, gazuję, tankuje Pb 98 E5".

Przy okazji, kilka słów na temat szarpania od sztucznej inteligencji. Proszę o metody diagnozy w warunkach domowych.

"Istnieje kilka potencjalnych powodów, dla których samochód może szarpać na równych obrotach:

1. Problemy z układem zapłonowym: Uszkodzony rozrusznik, wadliwe świece zapłonowe lub przewody zapłonowe mogą powodować nieregularne zapłonowanie mieszanki paliwowej w cylindrach, co prowadzi do niestabilnych obrotów silnika i szarpnięć.

2. Problemy z układem paliwowym: Niewłaściwe doprowadzenie paliwa do silnika, np. zanieczyszczenia w filtrze paliwa lub niedostateczne ciśnienie paliwa, może prowadzić do nieregularnej pracy silnika.

3. Problemy z układem zasilania powietrzem: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza, takie jak pęknięty wężyk lub uszkodzony przepływomierz powietrza, może zaburzyć proporcje mieszanki powietrza i paliwa, co skutkuje niestabilnymi obrotami silnika.

4. Uszkodzone elementy silnika: Takie jak wadliwe zawory, popychacze, lub wałki rozrządu mogą prowadzić do nieregularnej pracy silnika i szarpania.

5. Problemy z układem wydechowym: Nieszczelności w układzie wydechowym mogą powodować, że silnik nie działa równomiernie na wszystkich cylindrach.

6. Uszkodzony układ elektryczny: Wadliwy moduł sterujący silnikiem lub inne problemy z elektroniką samochodową mogą powodować nieregularne zachowanie silnika.

7. Problemy z przekładnią biegów: Uszkodzona skrzynia biegów lub sprzęgło mogą powodować szarpnięcia, zwłaszcza podczas jazdy na stałych obrotach.

W przypadku doświadczania takich objawów zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem samochodowym, który może dokładnie zdiagnozować problem i podjąć odpowiednie działania naprawcze."
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: elmer84 »

Krzychu_nh pisze: 18 lut 2024, 12:37 Któraś z cewek się kończy, pewnie jakaś wadliwa się trafiła.
Temat znany w 1.5 padały cewki. Jakieś wadliwe
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: MarRa »

U mnie delikatne poszarpywanie pojawiło się przy przebiegu ok. 27.000 km. Najbardziej odczuwalne w zakresie 1800 - 2000 obrotów. Póki co - remedium okazała się zmiana stylu jazdy. Po pierwszych objawach przegoniłem auto na trasie robiąc jakieś 250 km jadąc w przedziale 2,5 - 4 tysiące obrotów. Już wtedy zauważyłem dużą poprawę. Teraz jeżdżę bardziej dynamicznie i wszystko wróciło do normy. Obecny przebieg to 31.000 km. Nie wiem , nie znam się, ale strzelam, że może to też ten nieszczęsny GPF. A silnik, jak się wydaje, nie lubi eco-drivingu.
Appassionato
Posty: 111
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: Appassionato »

U mnie problem pojawił się jeszcze na E5, stosowanie dodatku do benzyny typu archoil / oilsyn nic nie poprawia. Eksperymentalnie wyjeżdżam teraz drugi zbiornik pb98 bez żadnych dodatków, szarpie tak samo. Styl jazdy po dotarciu silnika raczej dynamiczny, momentami nawet bardzo bo mocy brakuje (oprzednie auto miało ponad 200koni).
Jedyne usprawiedliwienie to, że dużo stoi i turla się po mieście robiąc krótkie dystanse gdy to konieczne ( w tygodniu tak 8x2km).
No ale później w trasie już ma szansę się wypalić...
elmer84
Posty: 136
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: elmer84 »

Jeśli chodzi o moją opinię w kwestii zapchanego GPF albo zanim jeszcze pojawi się ikonka z błędem to, że rośnie u mnie spalanie nawet do 2l/100 i samochód ma mniej mocy. Piszę o silniku 1.0 120km. Nie wiem jak to się objawia w 1.5. U mnie innych objawowo niż powyższe nie zaobserwowałem. Po za tym po zapaleniu ikonu GPF wystarczy przejachac od 10 do 30 km z obrotami między 3,5 -4,5 tys km. Ikona znika i spalanie spada. GPF przytyka mi się tylko raz w roku w okresie zimowym.
seba101626
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2023, 18:39
model samochodu: KIA Ceed III 2023 r.

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: seba101626 »

Po 200 km "pałowania" samochodu na 2 biegu (cały czas na E10) problem z szarpaniem na równych obrotach chyba minął, pytanie na jak długo...
W każdym razie samochód sam z siebie zaleca wrzucenie 6 biegu przy 75 km/h podczas jazdy na 4 biegu mając 2200 obr/min, wygląda na to, że na 5 bieg jeszcze zbyt wcześnie.

Nigdy nie jeździłem zbyt ekonomicznie, w każdym razie spalanie miałem na poziomie 5.0-5.5 litra, czyli znacznie mniej niż podaje producent. Dodam, że jeżdżę głównie wiejskimi drogami, nocnymi porami, dlatego "oszczędzam" m in. na przepuszczaniu pieszych czy staniu w korkach.
Jednocześnie lubię czasem wystartować ze świateł "jak Kubica", no ale gdybym tego nie robił to problem z szarpaniem mógłby pojawić się znacznie wcześniej.

PS: Jazda na znacznie większych obrotach nie wpłynęła znacząco na spalanie, wzrosło w granicach 0.2-0.5 litra na 100 km. Mam 30 km do pracy w jedną stronę, niegdyś spalałem ok. 5 l/100 km, teraz 5.3 l. mimo, że nigdy nie zmieniałem biegów tak często jak zaleca komputer, a niemal zawsze na światłach trochę pogazowałem, ale na krótkim dystansie, max 500 m.

@elmer84 - mówisz o samochodzie z jak "dużym" przebiegiem?
Marek3003
Posty: 608
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Kia Ceed 1.5 T-GDI - szarpanie podczas równej jazdy

Post autor: Marek3003 »

seba101626 pisze: 25 lut 2024, 10:33 Po 200 km "pałowania" samochodu na 2 biegu (cały czas na E10) problem z szarpaniem na równych obrotach chyba minął, pytanie na jak długo...
W każdym razie samochód sam z siebie zaleca wrzucenie 6 biegu przy 75 km/h podczas jazdy na 4 biegu mając 2200 obr/min, wygląda na to, że na 5 bieg jeszcze zbyt wcześnie.

Nigdy nie jeździłem zbyt ekonomicznie, w każdym razie spalanie miałem na poziomie 5.0-5.5 litra, czyli znacznie mniej niż podaje producent. Dodam, że jeżdżę głównie wiejskimi drogami, nocnymi porami, dlatego "oszczędzam" m in. na przepuszczaniu pieszych czy staniu w korkach.
Jednocześnie lubię czasem wystartować ze świateł "jak Kubica", no ale gdybym tego nie robił to problem z szarpaniem mógłby pojawić się znacznie wcześniej.

PS: Jazda na znacznie większych obrotach nie wpłynęła znacząco na spalanie, wzrosło w granicach 0.2-0.5 litra na 100 km. Mam 30 km do pracy w jedną stronę, niegdyś spalałem ok. 5 l/100 km, teraz 5.3 l. mimo, że nigdy nie zmieniałem biegów tak często jak zaleca komputer, a niemal zawsze na światłach trochę pogazowałem, ale na krótkim dystansie, max 500 m.

@elmer84 - mówisz o samochodzie z jak "dużym" przebiegiem?
Czasem jestem trochę załamany moim Proceedem. Kolega tu pisze, że nigdy nie jeździł zbyt ekonomicznie i spalanie ma 5-,5,5 litra. Na światłach gazuje. Jak kupowałem 1,6 nie przypuszczałem że będzie tak paliwożerny.
Instrukcja podaje u mnie średnie spalanie 7,4. Stary 1.4 miał 5,9-6,4 na papierze. A mój na trasie 7,4 osiąga tylko jak jadę poniżej 90 km/h nie wyprzedzając Tirow. Jak jadę normalnie to na trasie 9 litrów a jak poszaleje spod świateł i dynamicznie wyprzedzam to 10-11,5 średnio dodam na trasie nie w mieście.
Tem silnik 1.5 ze spalaniem 5 litrów w trasie to rewelacja. Uważam, że nie ma podobnego silnika o mocy 160 km z takim spalaniem. Szkoda, że wtedy nie zaczekałem z kupnem. No ale kto w 2020 spodziewał się wojny i tych cen paliwa. Macie wielkie szczęście mając auta spalające 5 litrów na 100 km.
Jedynie kiedyś moja Megane 1,5 dci ale ona miała 85 kM to spalała poniżej 5 litrów w trasie. A tu proszę możne zrobić super oszczędny silnik. Gratulacje dla posiadaczy
Załączniki
IMG_2024-02-25-175356.png
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”