X-Ceed 2020 r. 1.6 T-GDI, 7 DCT, 44 tys. przebiegu.
Od jakiś 3 miesięcy odczuwam silne drgania silnika na biegu jałowym, które są przenoszone na kierownicę oraz inne elementy samochodu m.in. podłokietnik, drzwi, deskę rozdzielczą. Wcześniej tego nie było i pojawiło się nagle. Najbardziej są odczuwalne w trybie normal, kiedy obroty na biegu jałowym wynoszą ok. 750 obr/min. Po przełączeniu w tryb sport obroty są podbijane do ok. 800 - 850 obr/min i drgania są wyczuwalnie mniejsze. Auto posiadam od pół roku i wydaje mi się, że wcześniej na biegu jałowym samochód trzymał wyższe obroty, tak ok. 900 obr/min i problem nie występował, ale tego nie jestem pewien, może mi się tylko zdaje.
Problem był dwukrotnie zgłaszany w ASO. Za pierwszym razem, przy okazji przeglądu stwierdzili, że nic nie widzą. Za drugim razem (w zeszłym tygodniu) prosiłem, żeby sprawdzili poduszki silnika, ale tego nie zrobili. Poprzestali tylko na zainstalowaniu nowego oprogramowania silnika bo okazało się, że jest akurat taka akcja serwisowa. Po wgraniu nowego softu dużej różnicy nie widzę, może drgania są ciut mniejsze, a może to tylko złudzenie. Na moją sugestię, że to może wina zbyt niskich obrotów stwierdzili, że nie mają możliwości ich podkręcenia.
Sam już nie wiem co o tym myśleć. Czy jest to spowodowane jakąś usterką i mam ich cisnąć dalej czy po prostu "ten typ tak ma". Tym bardziej, że za 3 tygodnie kończy mi się 36 miesięczna gwarancja na koło dwumasowe i poduszki silnika. Co może być jeszcze przyczyną takich drgań? Świece zapłonowe?
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
Pozdrawiam
1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
- model samochodu: Xceed
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Prawdopodobnie nie dopala ci paliwa,czyli cewki lub świece
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
ja u siebie mam lekkie drgania od zawsze (kupowane jako nowe), raz czuć , raz nie czuć, poprzednie auto nowe które miałem też wibrowało na jałowym biegu od nowości
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Spróbuj wyłącz klimatyzację gdy czujesz drgania na jałowym. U mnie w 1.5 t-gdi od nowości drga tylko wtedy gdy kompresor klimy pracuje, a obroty już spadły bo silnik rozgrzany.
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Mam taki sam efekt od nowości (3 lata) gdy temperatura na zewnątrz przekracza 20 stopni drgania są o wiele mniej wyczuwalne.
Chyba ten typ tak ma.
Chyba ten typ tak ma.
- dzyszla
- Posty: 70
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Co prawda ceed i 1.5, ale u mnie obroty niskie to są ok. 700-800 (na ile pozwala dokładność wskaźnika) i drgań nie ma, więc obroty raczej są u CIebie ok. Też bym stawiał na zapłon w cylindrze, czyli np. świeca.
Dżyszla
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Ja mam coś podobnego (w Proceed GT) ale jak jeżdzę na systemie HDA i zatrzyma się. Wtedy potrafi całym autem rzucać rytmicznie.
Jak docisne pedał hamulca system sie wylącza i drgania ustają.
Jak docisne pedał hamulca system sie wylącza i drgania ustają.
Re: 1.6 T-GDI drgania silnika na wolnych obrotach
Pytanie czy te niskie obroty masz przy Auto-hold? Z tego co mi tlumaczyli jezeli auto-hold nie jest wlaczony to sprzeglo dziala na polsprzegle gotowe do uzycia. I tu moznaby sie doszukiwac problemu imo. Ale z silnikami KIA to bywa różnie z tego co widze moze byc cokolwiek.Targo pisze: ↑03 mar 2024, 21:38 X-Ceed 2020 r. 1.6 T-GDI, 7 DCT, 44 tys. przebiegu.
Od jakiś 3 miesięcy odczuwam silne drgania silnika na biegu jałowym, które są przenoszone na kierownicę oraz inne elementy samochodu m.in. podłokietnik, drzwi, deskę rozdzielczą. Wcześniej tego nie było i pojawiło się nagle. Najbardziej są odczuwalne w trybie normal, kiedy obroty na biegu jałowym wynoszą ok. 750 obr/min. Po przełączeniu w tryb sport obroty są podbijane do ok. 800 - 850 obr/min i drgania są wyczuwalnie mniejsze. Auto posiadam od pół roku i wydaje mi się, że wcześniej na biegu jałowym samochód trzymał wyższe obroty, tak ok. 900 obr/min i problem nie występował, ale tego nie jestem pewien, może mi się tylko zdaje.
Problem był dwukrotnie zgłaszany w ASO. Za pierwszym razem, przy okazji przeglądu stwierdzili, że nic nie widzą. Za drugim razem (w zeszłym tygodniu) prosiłem, żeby sprawdzili poduszki silnika, ale tego nie zrobili. Poprzestali tylko na zainstalowaniu nowego oprogramowania silnika bo okazało się, że jest akurat taka akcja serwisowa. Po wgraniu nowego softu dużej różnicy nie widzę, może drgania są ciut mniejsze, a może to tylko złudzenie. Na moją sugestię, że to może wina zbyt niskich obrotów stwierdzili, że nie mają możliwości ich podkręcenia.
Sam już nie wiem co o tym myśleć. Czy jest to spowodowane jakąś usterką i mam ich cisnąć dalej czy po prostu "ten typ tak ma". Tym bardziej, że za 3 tygodnie kończy mi się 36 miesięczna gwarancja na koło dwumasowe i poduszki silnika. Co może być jeszcze przyczyną takich drgań? Świece zapłonowe?
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
Pozdrawiam