romanhoks pisze: ↑14 mar 2024, 18:05
Nie starczy ci ze robie na warsztacie w ASO. Przeciez mam na co dzien do czynienia z gwarancja. Moge zobaczyc co pisze w gwarancji. Nigdy tych warunkow nie czytalem w ksiazce gwarancyjnej. Adekwatne dla mnie bylo to i jest w dalszym ciagu co wymagaja i co jest naprawiane na gwarancji.Moge cie zapewnic ze jest tutaj duzo lzej dla klienta jesli chodzi o gwarancje. Jest jedna duza roznica co do klienta w Polsce a tu. Wiesz jaka ? Taka ze gdy jest auto objete gwarancja to nigdy i moge to napisac jeszcze wiele razy ze klient nie podwaza jakosci plynow i olei uzywanych do przegladu samochodu. Co w kraju widzac po postach jest to standart. Co do jakosci wykonywanych uslug to moge ci napisac ze masz prawo po trzech naprawach na ta sama usterke do oddaniu samochodu.Nie jest to tez takie proste ale jest do zalatwienia. Ja sam kupujac uzywane mondeo 2013 ktore mialo uszkodzona nagrzewnice przy trzecim zaprowadzeniu samochodu zastrzeglem na pismie ze jak nie wymienia nagrzewnicy to oddam auto.Pomoglo. Co do ksiazki gwarancyjnej moge zrobic skan i co ci to da jak wyjdzie ci na tlumaczu maslo maslane. Tu masz norweskie warunki pod tym linkiem.
https://www.kia.com/no/service-og-vedlikehold/garanti/ Jak nie zrozumiesz to napisz .Przetlumacze.
Poniżej tłumaczenie tego co przesłałeś w linku:
7 lat gwarancji fabrycznej w Europie!
W ostatnich latach Kia była jedną z najszybciej rozwijających się marek samochodowych w Norwegii. Staliśmy się tym, oferując naszym klientom doskonałą obsługę, regularne innowacje produktowe i gwarancję fabryczną na 7 lat / 150 000 km. Kompleksowa gwarancja jest naszą obietnicą jakości i dlatego obowiązuje cały samochód – przez cały okres – z pewnymi wyjątkami*. Gwarancja przechodzi również na kolejnego właściciela, dzięki czemu wzrasta wartość odkupu Twojego samochodu.
*Jaka jest gwarancja?
Gwarancja dotyczy wszystkich pojazdów importowanych i sprzedawanych przez Kia Bil Norway.
Brak limitu kilometrów przez pierwsze trzy lata. Jeśli samochód jest używany jako taksówka, limit wynosi 150 000 km.
Przez cały 7-letni okres limit przebiegu wynosi 150 000 km.
Gwarancja na lakier wynosi 5 lat / 150 000 km. Co musiało się wydarzyć najpierw.
Radio, nagłośnienie i nawigacja objęte są gwarancją 5 lat / 150.000 km. Co wydarzy się najpierw.
Części serwisowe objęte są 2-letnią gwarancją.
Akcesoria sprzedawane i montowane w samochodzie przed lub po dostawie objęte są 7-letnią gwarancją.
Bateria 12 woltów objęta jest 5-letnią gwarancją.
Normalne zużycie, konserwacja i normalne prace regulacyjne nie są objęte gwarancją.
Ważne zalety
Znakomita jakość
Samochody marki Kia spełniają najwyższe wymagania stawiane produkcji samochodów. Dlatego mamy pewność, że oferujemy jedną z najdłuższych gwarancji w Europie.
Do przeniesienia na następnego właściciela
Gwarancja przechodzi na kolejnego właściciela w okresie gwarancyjnym, jeśli przestrzegany jest regularny nadzór serwisowy.
Zapewnia spokój ducha
Kia jako jedna z nielicznych w Europie oferuje gwarancję na 7 lat / 150 000 km. Zapewnia to spokój ducha przy zakupie lub sprzedaży Kia.
Obowiązuje w całej Europie
7-letnia gwarancja Kia obowiązuje na terenie całej Europy. Więcej o gwarancji przeczytasz w książce gwarancyjnej i serwisowej.
Gwarancja obejmuje wszystkie wady wynikające z wady produkcyjnej lub montażowej podczas normalnego użytkowania pojazdu.
No i nie wyszło masło maślane tylko normalnie.
To, co przesłałeś, to reklama samochodów KIA w Norwegii, a nie warunki gwarancji dla Proceed GT. Ale i tak różnice nie są duże.
Zwłaszcza te zaznaczone gwiazdką czyli ograniczenia. W książce gwarancyjnej jest pewnie więcej tych ograniczeń czyli mniej różnic. W naszej gwarancji też jest napisane, że ,,normalne zużycie, konserwacja i normalne prace regulacyjne nie są objęte gwarancją".
Natomiast co do reklamowania tzw. płynów przez polskich użytkowników samochodów, to jest to polska cecha narodowa, bo przecież każdy Polak jest mechanikiem, laborantem, prawnikiem, serwisantem, elektrykiem, elektronikiem, budowlańcem, konstruktorem, producentem, księgowym, premierem i prezydentem itd. Więc wie lepiej jakie powinny być płyny do jego samochodu.
Sądzę, że w Norwegii nikt Norwegom na to nie pozwala. Tak jak kupować w Norwegii np. wódki zbyt często, bo zaraz w domu pojawią się odpowiednie służby.
Mnie przy wymianie oleju w ASO wpisali do książki gwarancyjnej wymagany olej, czyli 5W30 A5/B5. I nie ma podstaw do reklamowania, że jest niewłaściwy, ponieważ jest zgodny z wymogiem producenta samochodu.