Samochód nie odpala po zimie

forum użytkowników modelu Sorento
albonietak
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2024, 12:02
model samochodu: Kia Sorento

Samochód nie odpala po zimie

Post autor: albonietak »

Cześć.

Piszę do Was z prośba o wsparcie, bo być może wiecie co poradzić. Jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o samochody i nie bardzo wiem, co mogę w bieżącej sytuacji zrobić.
Samochód stał dobre dwa miesiące w garażu (w zimę go praktycznie nie używam), dziś chciałem dolać płynu do spryskiwacza i w tym celu musiałem trochę cofnąć i... Samochód nie palił.
Coś zakręcił, ale to tyle. Odpaliło radio, klimatyzacji itp, ale sam silnik nie.
Co się pojawiło:
1) Pomarańczowy Engine Check
2) Czerwona ikonka akumulatora
3) Czerwona ikonka oleju

Samochód stał w zamkniętym garażu, w bloku. Olej był wymieniany w lipcu zeszłego roku (nie jeżdżę dużo, przejechałem mniej niż 10k kilometrów), akumulator zmieniany na nowy w zeszłym roku.
Model to Sorento, rocznik 2010.

Serdecznie dziękuję za jakiekolwiek wsparcie!
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 69
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Samochód nie odpala po zimie

Post autor: dzyszla »

2 i 3 będą normą, jeśli silnik nie odpalił. Niemniej, absolutnie przy uruchamianiu wyłącz radio i klimę, bo najpewniej akumulator jest po prostu mocno rozładowany (podczas postoju pobierany jest prąd i to przy obecnych autach wcale nie mały; jak masz jakąś kamerkę pracującą w trybie parkingowym to już w ogóle źle). Jeśli mimo tego nie odpali, to zdecydowanie warto podładować aku (przynajmniej z pół godzinki jeśli masz w planie tak z 2-3h jazdy, jak nie to później ładować zewnętrzną ładowarką).
Jeśli mimo tego półgodzinnego ładowania dalej nie odpali, to można się zacząć martwić czymś innym, ale na 90% tyle wystarczy. :)
Dżyszla
albonietak
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2024, 12:02